• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    COMODOR_FALKON: V kontextu COMODOR_FALKON:

    Prostě je jedno jestli je to nějaký low-end nebo hi-end model v danou chvíli dotyčná fabrika používá tu a tu technologii a vše bude stejné. Nejde o to, že by mohli na horší technologii výroby ušetřit u low-end modelů. Naopak použití stejné technologie dokáže ušetřit.
    Tak to prostě je.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Open EV Charts
    https://open-ev-charts.org/#all-metrics:CH

    Švýcarsko v prosinci 23,8% BEV + PHEV

    Blowup bude asi poslední co si EV pořídí :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CUKI: Vůbec nechápu, co jsi se tím snažil vyjádřit, hlavně v jakém bizarním významu je zde použito slovo "verze"…

    Nicméně v reálném světě se slovo "verze" používá pro odlišení drobných změn v rámci jednoho výrobku…

    A telefony se občas vyrábí ve 2 verzích - dělá to Samsung, dělají to čínští výrobci - jeden s horším chipsetem, jeden s lepším…

    Třeba jsem dodatečně včera zjistil, že displej ke kontroléru od HTC se vyráběl i v "čínské verzi" s 28nm architekturou…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    COMODOR_FALKON: ekvivalent TM3 bude asi Superb*, takže 800k? Čili rozdíl 500, příspěvek 300, takže za mego :)

    *BOBASH mě rád opraví :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Mercedes’ newest electric car comes with thin-film solar cells on the roof – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2022/01/05/mercedes-newest-electric-car-comes-with-thin-film-solar-cells-on-the-roof/
    CUKI
    CUKI --- ---
    COMODOR_FALKON: Byly, ale to se zas pokoušíš přesměrovat někam co netvrdím. Pokud vyrobí nějakou verzi telefonu, bude stejná pro low-end verze tak jako pro ten nejzadupanější hi-end
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NIKDAS: Tak teoreticky mám (pozastavený) živnosťák od roku 2006, takže podmínku 2 let bych asi splňenou měl…

    Takže pokud bych si ho obnovil, změnil trvalé bydliště na chalupu a koupil si TM3 za ~1,3 míče s tím, že tím nahrazuji svého Swiftíka v hodnotě ~40k, tak mi stát přispěje ~760k ?
    Tj. by mne TM3 vyšel na cca 504k ?

    Hádám, že reálně to takhle super nebude…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CUKI: To se právě mýlíš… Ty čipy tu v době výroby těch telefonů normálně dostupné byly – ale pro telefony už byly příliš velké a příliš pomalé, takže se všichni posunuli k modernější technologii (v takovém míře, v jaké to peněženky zákazníků snesly) a na automotiv tím pádem zbylo víc čipů, což tehdy umožnilo další růst výroby i navzdory tomu, že se produkce těhle čipů nezvyšovala…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ježiš, tak to už je úplně úchylný.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Neudela, dotace se poskytuje na rozdil mezi cenou EV a spalovaku
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: Tak to bych na tom zrovna špatné neviděl. Akorát nechápu proč se to nevztahuje na všechny.
    Osobně jsem proti všem dotacím a to i přes to že se jednám o jednu pro obec zažádat. Ale díky tomu že ty dotace jsou, tak jiná cesta asi není.
    Asi jsem strašnej skrblík, ale to že mám na Teslu neznamená, že si jí musím koupit. A to platí obecně o jakémkoliv novém autě. Naopak pro lidi co si potřebují něco dokazovat se na ní peníze najdou i kdyby nebyli.
    Podle mě by bylo spíše zajímavější než dotovat ty vozy jako takové, spíše dotovat ekologičtější tankování. Protože to je to důležité.
    Pokud někdo najede 5k za rok tak je pro něj výměna za elektromobil neekologická. Pokud si ten Rohlík nebo kdo to byl pořídí 50 aut které jezdí navíc převážně ve městě a navíc hodně bude ten efekt ekologie někde úplně jinde.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no vsak ja tam vidim ze je to pre podnikatelov, ale myslis si ze si tuto informaciu precita bezny citatel autoforum.cz? uvidia iba dotace na elektromobily a hned im bude blikat cervena kontrolka :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: "Chudoba" je relativní. Samozřejmě ani člověk co si kupuje Dacii Sandero za 250 tisíc není úplně "chudej", ale na poměry kupců nových aut jo.

    A hlavně 250 tisíc na Dacii Spring z ní udělá nejlevnější auto na trhu, což je asi tak jediný způsob, jak jí rozumně prodat.

    250 tisíc na Taycan bude pro většinu majitelů znamenat, že jim zbude rozpočet na příplatkovej lak nebo audio.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO:
    BOBASH: No pro chudý to není :-) Ale to asi žádné nové auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je ale úplně správná argumentace.

    Kromě toho, že je prasárna, aby chudí dotovali bohaté, tak dotace 250 tisíc na Dacii Spring nebo na elektrický Berlingo dává smysl, protože je udělá konkurenceschopnýma. Dotace 250 na Enyaq už toho moc nezmění a na Taycan je to už jen bonus.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: "Pro běžné motoristy, tzn. fyzické osoby nepodnikající podpora na pořízení elektromobilů není." - uz sa tesim ako budu petroheadi argumentovat tym, ze je to iba pre bohatych a ze im to my chudi sponzorujeme :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STETKINS: Hlavne bude zajimava diskuse o tom, co znamena srovnatelny spalovaci vuz. Pokud bude zakladni kriterium vykon motoru, tak misto dotace budes doplacet :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: tak u vim. VP = velke podniky, SP = stredni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STETKINS: Kdyby 120. Mezi Enyaqem a Kodiaqem odpovídajícím výbavou a výkonem není ani celej ten rozdíl 120 tisíc :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam