• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Těžko se budu divit, když už to v mírně zakamuflovaný verzi ukázali...

    VW Microbus coming back to life as ID Buzz electric hippy van in March
    https://www.stuff.tv/news/vw-microbus-coming-back-to-life-as-id-buzz-electric-hippy-van-in-march/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aby ses nedivil, id.3 má od konceptu taky docela daleko :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Buzz bohužel ještě není.

    CAL: Jakej segment trhu má končit?

    Jinak ad ID.Buzz, jestli vycházíš z fotek maskovaných kusů, kde fakt vypadá hnusně, tak nezapomeň, že to maskování brutálně kurví tvary. Reálný auto bude hodně podobný konceptu.
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Jo, Buzz jsme tu už párkrát oba komentovali, já jsem z něho (přes tvojí obhajobu) spíš zklamanej. Ale hlavně i kdyby byl sebelepší, je blbost, že v podstatě skončí celej jeden segment trhu (větší rodiny co finančně z principu trvale rejou držkou v zemi) a náhrada je jeden, slovy jeden novej model auta přislíbenej v budoucnosti (podle původního plánu už se měl prodávat, tak ať po mě nikdo nechce věřit plánům současným) a z jiný cenový kategorie.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ:
    JIMIQ: Kdyby někoho taky zmátlo proč jsou tam různý čísla tak to první je VW brand bev+phev a to druhý VW group jen bev

    No jsem zvědavý na tenhle rok, bude to zajímavé. Na svém nejdůležitějším trhu VW nesplnil prodejní cíl 80-100k BEV a prodal v Číně sotva 70k a to ještě s vypětím všech sil a za cenu slušný cenový války.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jo ty jsi byl na T7, já myslel, že na tom buzzu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: jj, stejně jako T7 je na MQB jako Golf.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: pořád stejná platforma jako ID3?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: ID.Buzz mám pocit jde na trh už letos. Akorát teda nebude stát 860 tisíc, tipuju spíš tak dvojnásobek, podle toho co stojí Multivan.

    Na tom jsem BTW byl dneska na prezentaci a je to dost dobrý.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CAL: souhlas, kamarád ho má. Rifter se v ČR prodával s automatem snad pouze 1 rok a jen 2roky celkem. To je hodně rychlej zářez.
    CAL
    CAL --- ---
    Komentář: Uhlíkoví veksláci. Aby nemusel platit pokutu, prodává Peugeot auta Toyotě - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/komentar-uhlikovi-vesklaci-peugeot-prodava-auta-toyote-aby-n/r~16aec5de732111ecad06ac1f6b220ee8/

    O novém Rifteru jsem vážně uvažoval, že bych ještě pořídil jako poslední ICE, než koupím elektriku. Dokonce jsem se chvíli nadchnul, že koupím v elektrice přímo jeho, když se v katalogu objevila mylná informace o baterce CAL. Tohle je dost čára přes rozpočet, ten komentář má pravdu - elektrická verze nedává smysl a ICE verze je jedno z mála cenově dostupných aut pro velké rodiny. Tenhle level vynucování přechodu k elektromobilitě se mi už taky nelíbí. Stačilo by nechat auta jako Rifter jen pár dalších let a přechod by byl bezproblémový, tohle je úplně zbytečné.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Volkswagen Group on course for NEW AUTO: deliveries of battery-electric vehicles doubled in 2021 | Volkswagen Newsroom
    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-group-on-course-for-new-auto-deliveries-of-battery-electric-vehicles-doubled-in-2021-7705

    VW group 452 900 BEV, takže lehce pod půl Tesly
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    COMODOR_FALKON:
    PETER_PAN: Proč si to děláte? Vy nevidíte že to je uplně marný? Ze začátku to bylo aspoň zábava. Teď už to není ani podnětné, ale jen otravné.
    CUKI
    CUKI --- ---
    COMODOR_FALKON: Právě to "celé takové zoufalé chaotické blábolení o údajné neporovnatelnosti identických článkůˇ" je v tom dost zásadní, ale to by jsi o tom musel trochu přemýšlet a chápu, že to bolí.
    Vysoké nabíjecí a vybíjecí proudy nejsou sice ideální, ale už i u malých článků jsme si dávno ověřili, že to není tak zásadní, pokud se hlídá teplota a jsou na to stavěné.
    A deset cyklů týdně má být málo a nebo moc? jen se ptám, protože nevím kam tím míříš. Tomu článku totiž to nabíjení prospívá. Naopak pokud by to auto dlouho stálo tak mu to škodí více vzhledem k najetým km.
    Pokud by jsi chtěl tu kapacitu článků co nejlépe využít a ujet na ní co nejvíce km, těžko najdeš lepší způsob jak toho dosáhnout. A to rychlonabíjení vlastně odstaví 2 největší neduhy článků. Maximální vybití i nabití.

    Tedy pro lidi co nemají představu o tom jak ty články fungují je to pěkná reklama.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CUKI: Muj 2. roky starej prispevek na kapacitu a obecne : [PETER_PAN @ Elektromobily] S malym posunem, stale aktualni.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CUKI: Á… Další várka nesmyslných výblitků…

    Fakt přemýšlím, čím ses sjel, že jsi byl ochoten za "nejideálnější" označit ten nejhorší možný typ jízdy, protože kombinuje všechny škodlivé faktory dohromady:
    - vysoké proudy vybíjení
    - vysoké proudy nabíjení
    - cca 10 cyklů týdně…

    A ten zbytek, to už je celé takové zoufalé chaotické blábolení o údajné neporovnatelnosti identických článků…
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CUKI: Jses uplne mimo. Vyvoj kapacity baterii ma nejakou linearitu. Popisoval jsem to tady nekolikrat, 100Wh/kg v 90. letech, predposledni generace 265 Wh/kg a soucasna produkce podle vyrobce mezi 300-350 Wh/kg.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JIMIQ: ale vypadá to že to je čistě VW, bez ostatních automobilek ve skupině

    Škoda měla kolem 50k, nevím jak Seat a ty ostatní
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JIMIQ: Ztraci vic cyklama, starim velmi malo.

    BTW. Co se tyka zimnich mesicu, tak dohrev v destinacich jako Norsko dela prumerne (prumer za celou zimni sezonu) zhruba 1% kapacity denne. To je s rezervou 2 cykly rocne navic pro kompenzaci prochladnuti.

    Co se cyklu tyce. Ty se bezne deli pri jednoduchych vypoctech na setiny a pracuje se tak se setinama cyklu. Navic se pocita ze 10x 10 setin cyklu (treba 10x nabit/vybit mezi 60-70% kapacity) = 1 cyklus. Ale realne opotrebeni je u takoveho cviceni mensi nez cely jeden homologovany cyklus 0-100% (0% vyuzitelne kapacity, system rizeni zadnou soucasnou baterku nenecha vytlouc na realnou 0, je tam 5+% procentni rezerva a pri ni to ukazuje 0% - jen poznamka pro chytace za slovicko).
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    VW 263 000 BEV

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam