• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: tak stale celkom dost na 1 baterku, ja mam zatial s autom najazdene 120tkm za tych cca 7 rokov, takze pre mna zivotnost tak 15 rokov minimalne, akurat tie motory teda :) asi to bol nejaky early model kde to nemali este vychytane, uvidime ked sa zjavia long mile model 3 a Y ake budu mat servisne zaznamy
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Na čtvrté… A už asi na pátém motoru…
    1. baterka - cca 290k (vadný BMS)
    2. baterka - cca 150k (půjčená baterka)
    3. baterka - cca 700k - výměna proběhla někde kolem 1,2M km (společně s přechodem na 5. motor)
    4. baterka - zatím cca 300k
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zajímavé, uvidíme kam se to posune dál

    This lithium-sulfur battery could quintuple electric vehicle ranges
    https://knowridge.com/2022/01/this-lithium-sulfur-battery-could-quintuple-electric-vehicle-ranges/
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: dík! :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: jj, plus mám pocit že ještě nějaký další rozměry tam okolo – A-sloupky, úchyty motoru, něco takovýho.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: To společné je vzdálenost pedálových skupin a nápravy tuším.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nejsou si ani podobný, ani v základní koncepci.

    KEB:

    MQB je "platforma" pro benzínový auta. Není to ale platforma v tom smyslu, jako třeba stará PQ34 (Golf IV, Octavia I), což byla fakt "platforma" ve smyslu podlahový plošiny. Známý je třeba to, že Octavia I měla málo místa na zadních sedačkách proto, že to byl v podstatě Golf s přilepeným kufrem – všechny auta na tý platformě mají cca stejnej rozvor náprav (+- pár mm, většinou je to 2 512, někdy malinko jinak, jen Audi TT je zkrácený).

    MQB je tak spíš "modulární systém" – ostatně MQB je zkratka "modulare querbaukasten", což je něco jako "modulární systém pro auta s motorem napříč". Místo společný podlahový plošiny mají ty auta společnej systém komponent, který jsou nějakým způsobem vzájemně kompatibilní, ale dají se různě nahrazovat. Třeba všechny motory mají stejný uchycení, společná pro všechno je tuším část mezi nápravou a palubní deskou – A-sloupky a motorovej prostor, protože to je vlastně konstrukčně nejdůležitější část auta. Má to i společnou elektroniku (třeba čip pro stahování zadních oken, kterej pak není, hehe).

    Výsledek je, že na stejný "platformě" můžeš postavit auta od Škody Fabia po Volkswagen Multivan, protože to můžeš různě natahovat, rozšiřovat atd.

    MEB je něco podobnýho, ale elektrický, včetně baterek v podlaze. Oproti MQB to bude víc "platforma" i ve smyslu toho, že elektrický auta opravdu mají pdoobně jako kdysi VW Brouk "placku" ve který je technika a na který je kastle. MEB je uzpůsobená na motory vpředu, vzadu nebo oboje, a bude se taky dát dost škálovat – má na ní stát jak ID.2 o velikosti Fabie, tak ID.Buzz.

    Zároveň má koncern ještě MLB (pro motory podél) a MSB (Taycan a e-tron GT).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Ne, jsou to platformy pro auta koncernu VW.
    MEB je pro full elektricka auta, skoro od nuly nova
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    meb je pre elektromobily usposobena mqb ne? (to E v nazvu)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: dummy dotaz, jaký je rozdíl mezi MEB a MQB? Nějak zkráceně pro blbce :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: 5-7 elektromobilů budou mít hádám tak za 5 let, ne za 10. Tipuju tak 3-4 postavený na MEB, a pak 2-3 postavený na tý nový předokolkový platformě na který bude ID.2.

    Celej VW plánuje za následující tři roky snad 30 elektrickejch modelů...

    Na vývoj MQB A0 se tuším budou posilovat kapacity, to nemůže jít na úkor normálního vývoje.
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: Mě to trošku mate v kontextu toho, že mají mít na starost celou platformu MQB-A0. Tak nevim jak velkou budou mít kapacitu na vývoj čehokoliv dalšího, aby měli 5-7 EVs za 10 let?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na druhej baterke...

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: no to ked uz to vravi taky nefachcenko ako sef odborov, tak to uz musi byt vazne
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zajimava věc ..
    Catalytic Generator - Zero Emissions Capable | Cosworth
    https://www.cosworth.com/capabilities/electrification/hybrid-solutions/catalytic-generator/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda skončí se spalovacími motory v roce 2035, řekl šéf odborů — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3427270-skoda-skonci-se-spalovacimi-motory-v-roce-2035-rekl-sef-odboru

    no a všechny další debaty jsou marný :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Těžko se budu divit, když už to v mírně zakamuflovaný verzi ukázali...

    VW Microbus coming back to life as ID Buzz electric hippy van in March
    https://www.stuff.tv/news/vw-microbus-coming-back-to-life-as-id-buzz-electric-hippy-van-in-march/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aby ses nedivil, id.3 má od konceptu taky docela daleko :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Buzz bohužel ještě není.

    CAL: Jakej segment trhu má končit?

    Jinak ad ID.Buzz, jestli vycházíš z fotek maskovaných kusů, kde fakt vypadá hnusně, tak nezapomeň, že to maskování brutálně kurví tvary. Reálný auto bude hodně podobný konceptu.
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Jo, Buzz jsme tu už párkrát oba komentovali, já jsem z něho (přes tvojí obhajobu) spíš zklamanej. Ale hlavně i kdyby byl sebelepší, je blbost, že v podstatě skončí celej jeden segment trhu (větší rodiny co finančně z principu trvale rejou držkou v zemi) a náhrada je jeden, slovy jeden novej model auta přislíbenej v budoucnosti (podle původního plánu už se měl prodávat, tak ať po mě nikdo nechce věřit plánům současným) a z jiný cenový kategorie.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ:
    JIMIQ: Kdyby někoho taky zmátlo proč jsou tam různý čísla tak to první je VW brand bev+phev a to druhý VW group jen bev

    No jsem zvědavý na tenhle rok, bude to zajímavé. Na svém nejdůležitějším trhu VW nesplnil prodejní cíl 80-100k BEV a prodal v Číně sotva 70k a to ještě s vypětím všech sil a za cenu slušný cenový války.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jo ty jsi byl na T7, já myslel, že na tom buzzu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: jj, stejně jako T7 je na MQB jako Golf.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: pořád stejná platforma jako ID3?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: ID.Buzz mám pocit jde na trh už letos. Akorát teda nebude stát 860 tisíc, tipuju spíš tak dvojnásobek, podle toho co stojí Multivan.

    Na tom jsem BTW byl dneska na prezentaci a je to dost dobrý.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CAL: souhlas, kamarád ho má. Rifter se v ČR prodával s automatem snad pouze 1 rok a jen 2roky celkem. To je hodně rychlej zářez.
    CAL
    CAL --- ---
    Komentář: Uhlíkoví veksláci. Aby nemusel platit pokutu, prodává Peugeot auta Toyotě - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/komentar-uhlikovi-vesklaci-peugeot-prodava-auta-toyote-aby-n/r~16aec5de732111ecad06ac1f6b220ee8/

    O novém Rifteru jsem vážně uvažoval, že bych ještě pořídil jako poslední ICE, než koupím elektriku. Dokonce jsem se chvíli nadchnul, že koupím v elektrice přímo jeho, když se v katalogu objevila mylná informace o baterce CAL. Tohle je dost čára přes rozpočet, ten komentář má pravdu - elektrická verze nedává smysl a ICE verze je jedno z mála cenově dostupných aut pro velké rodiny. Tenhle level vynucování přechodu k elektromobilitě se mi už taky nelíbí. Stačilo by nechat auta jako Rifter jen pár dalších let a přechod by byl bezproblémový, tohle je úplně zbytečné.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Volkswagen Group on course for NEW AUTO: deliveries of battery-electric vehicles doubled in 2021 | Volkswagen Newsroom
    https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-group-on-course-for-new-auto-deliveries-of-battery-electric-vehicles-doubled-in-2021-7705

    VW group 452 900 BEV, takže lehce pod půl Tesly
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    COMODOR_FALKON:
    PETER_PAN: Proč si to děláte? Vy nevidíte že to je uplně marný? Ze začátku to bylo aspoň zábava. Teď už to není ani podnětné, ale jen otravné.
    CUKI
    CUKI --- ---
    COMODOR_FALKON: Právě to "celé takové zoufalé chaotické blábolení o údajné neporovnatelnosti identických článkůˇ" je v tom dost zásadní, ale to by jsi o tom musel trochu přemýšlet a chápu, že to bolí.
    Vysoké nabíjecí a vybíjecí proudy nejsou sice ideální, ale už i u malých článků jsme si dávno ověřili, že to není tak zásadní, pokud se hlídá teplota a jsou na to stavěné.
    A deset cyklů týdně má být málo a nebo moc? jen se ptám, protože nevím kam tím míříš. Tomu článku totiž to nabíjení prospívá. Naopak pokud by to auto dlouho stálo tak mu to škodí více vzhledem k najetým km.
    Pokud by jsi chtěl tu kapacitu článků co nejlépe využít a ujet na ní co nejvíce km, těžko najdeš lepší způsob jak toho dosáhnout. A to rychlonabíjení vlastně odstaví 2 největší neduhy článků. Maximální vybití i nabití.

    Tedy pro lidi co nemají představu o tom jak ty články fungují je to pěkná reklama.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam