• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Na čtvrté… A už asi na pátém motoru…
    1. baterka - cca 290k (vadný BMS)
    2. baterka - cca 150k (půjčená baterka)
    3. baterka - cca 700k - výměna proběhla někde kolem 1,2M km (společně s přechodem na 5. motor)
    4. baterka - zatím cca 300k
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zajímavé, uvidíme kam se to posune dál

    This lithium-sulfur battery could quintuple electric vehicle ranges
    https://knowridge.com/2022/01/this-lithium-sulfur-battery-could-quintuple-electric-vehicle-ranges/
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: dík! :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: jj, plus mám pocit že ještě nějaký další rozměry tam okolo – A-sloupky, úchyty motoru, něco takovýho.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: To společné je vzdálenost pedálových skupin a nápravy tuším.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nejsou si ani podobný, ani v základní koncepci.

    KEB:

    MQB je "platforma" pro benzínový auta. Není to ale platforma v tom smyslu, jako třeba stará PQ34 (Golf IV, Octavia I), což byla fakt "platforma" ve smyslu podlahový plošiny. Známý je třeba to, že Octavia I měla málo místa na zadních sedačkách proto, že to byl v podstatě Golf s přilepeným kufrem – všechny auta na tý platformě mají cca stejnej rozvor náprav (+- pár mm, většinou je to 2 512, někdy malinko jinak, jen Audi TT je zkrácený).

    MQB je tak spíš "modulární systém" – ostatně MQB je zkratka "modulare querbaukasten", což je něco jako "modulární systém pro auta s motorem napříč". Místo společný podlahový plošiny mají ty auta společnej systém komponent, který jsou nějakým způsobem vzájemně kompatibilní, ale dají se různě nahrazovat. Třeba všechny motory mají stejný uchycení, společná pro všechno je tuším část mezi nápravou a palubní deskou – A-sloupky a motorovej prostor, protože to je vlastně konstrukčně nejdůležitější část auta. Má to i společnou elektroniku (třeba čip pro stahování zadních oken, kterej pak není, hehe).

    Výsledek je, že na stejný "platformě" můžeš postavit auta od Škody Fabia po Volkswagen Multivan, protože to můžeš různě natahovat, rozšiřovat atd.

    MEB je něco podobnýho, ale elektrický, včetně baterek v podlaze. Oproti MQB to bude víc "platforma" i ve smyslu toho, že elektrický auta opravdu mají pdoobně jako kdysi VW Brouk "placku" ve který je technika a na který je kastle. MEB je uzpůsobená na motory vpředu, vzadu nebo oboje, a bude se taky dát dost škálovat – má na ní stát jak ID.2 o velikosti Fabie, tak ID.Buzz.

    Zároveň má koncern ještě MLB (pro motory podél) a MSB (Taycan a e-tron GT).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Ne, jsou to platformy pro auta koncernu VW.
    MEB je pro full elektricka auta, skoro od nuly nova
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    meb je pre elektromobily usposobena mqb ne? (to E v nazvu)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: dummy dotaz, jaký je rozdíl mezi MEB a MQB? Nějak zkráceně pro blbce :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: 5-7 elektromobilů budou mít hádám tak za 5 let, ne za 10. Tipuju tak 3-4 postavený na MEB, a pak 2-3 postavený na tý nový předokolkový platformě na který bude ID.2.

    Celej VW plánuje za následující tři roky snad 30 elektrickejch modelů...

    Na vývoj MQB A0 se tuším budou posilovat kapacity, to nemůže jít na úkor normálního vývoje.
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: Mě to trošku mate v kontextu toho, že mají mít na starost celou platformu MQB-A0. Tak nevim jak velkou budou mít kapacitu na vývoj čehokoliv dalšího, aby měli 5-7 EVs za 10 let?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na druhej baterke...

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: no to ked uz to vravi taky nefachcenko ako sef odborov, tak to uz musi byt vazne
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zajimava věc ..
    Catalytic Generator - Zero Emissions Capable | Cosworth
    https://www.cosworth.com/capabilities/electrification/hybrid-solutions/catalytic-generator/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda skončí se spalovacími motory v roce 2035, řekl šéf odborů — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3427270-skoda-skonci-se-spalovacimi-motory-v-roce-2035-rekl-sef-odboru

    no a všechny další debaty jsou marný :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Těžko se budu divit, když už to v mírně zakamuflovaný verzi ukázali...

    VW Microbus coming back to life as ID Buzz electric hippy van in March
    https://www.stuff.tv/news/vw-microbus-coming-back-to-life-as-id-buzz-electric-hippy-van-in-march/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aby ses nedivil, id.3 má od konceptu taky docela daleko :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Buzz bohužel ještě není.

    CAL: Jakej segment trhu má končit?

    Jinak ad ID.Buzz, jestli vycházíš z fotek maskovaných kusů, kde fakt vypadá hnusně, tak nezapomeň, že to maskování brutálně kurví tvary. Reálný auto bude hodně podobný konceptu.
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: Jo, Buzz jsme tu už párkrát oba komentovali, já jsem z něho (přes tvojí obhajobu) spíš zklamanej. Ale hlavně i kdyby byl sebelepší, je blbost, že v podstatě skončí celej jeden segment trhu (větší rodiny co finančně z principu trvale rejou držkou v zemi) a náhrada je jeden, slovy jeden novej model auta přislíbenej v budoucnosti (podle původního plánu už se měl prodávat, tak ať po mě nikdo nechce věřit plánům současným) a z jiný cenový kategorie.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ:
    JIMIQ: Kdyby někoho taky zmátlo proč jsou tam různý čísla tak to první je VW brand bev+phev a to druhý VW group jen bev

    No jsem zvědavý na tenhle rok, bude to zajímavé. Na svém nejdůležitějším trhu VW nesplnil prodejní cíl 80-100k BEV a prodal v Číně sotva 70k a to ještě s vypětím všech sil a za cenu slušný cenový války.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam