• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: To se u nás bude blbě kupovat na operák, oficiálně se sem asi nevozí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: I-Pace byl dobrej, ale je to docela starej krám, teď už bych šel do něčeho aktuálnějšího.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    IV0: nejpodobnější by mohlo být Genesis G80 electrified - dojezd cca 400 km, superrychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 350 kW, které má umožnit nabít baterie z 10 na 80 % jejich kapacity za pouhých 18 minut, V2L umožňující nabíjet externí zařízení energií z baterií vozidla...

    Genesis představuje svůj první elektromobil Electrified G80 | auto.cz
    https://www.auto.cz/genesis-predstavuje-svuj-prvni-elektromobil-electrified-g80-138833
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    IV0: Na Ipace si nemůžu stěžovat.
    Všechny požadavky splňuje, akorát je to něco mezi sedanem a SUV (SUV to fakt není, ale sedan už asi taky ne.)
    S přípatkovýma měchama, kdy ti automaticky přizvedne/sníží při nastupování a zároveň sníží ve vysokých rychlostech je to naprostá paráda.
    IV0
    IV0 --- ---
    Poraďte prosím pohodlný elektrický vůz (ideálně sedan) na každodenní dojíždění 100+100 km (mezitím lze dobít). Požadavky jsou:
    * Co největší příjemná cestovní rychlost (160-180km/h dle GPS).
    * Max pohodlí a výbava, vč. ticha na palubě pro těchto rychlostech.
    Rozpočet cca 20-30.000 Kč měsíční leasing.
    Sorry za lama dotaz, ale elektro auta neznám, teď mám Genesis G80 a chtěl bych něco "podobného". Platí zaměstnavatel...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: tak stale celkom dost na 1 baterku, ja mam zatial s autom najazdene 120tkm za tych cca 7 rokov, takze pre mna zivotnost tak 15 rokov minimalne, akurat tie motory teda :) asi to bol nejaky early model kde to nemali este vychytane, uvidime ked sa zjavia long mile model 3 a Y ake budu mat servisne zaznamy
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Na čtvrté… A už asi na pátém motoru…
    1. baterka - cca 290k (vadný BMS)
    2. baterka - cca 150k (půjčená baterka)
    3. baterka - cca 700k - výměna proběhla někde kolem 1,2M km (společně s přechodem na 5. motor)
    4. baterka - zatím cca 300k
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zajímavé, uvidíme kam se to posune dál

    This lithium-sulfur battery could quintuple electric vehicle ranges
    https://knowridge.com/2022/01/this-lithium-sulfur-battery-could-quintuple-electric-vehicle-ranges/
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: dík! :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: jj, plus mám pocit že ještě nějaký další rozměry tam okolo – A-sloupky, úchyty motoru, něco takovýho.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: To společné je vzdálenost pedálových skupin a nápravy tuším.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nejsou si ani podobný, ani v základní koncepci.

    KEB:

    MQB je "platforma" pro benzínový auta. Není to ale platforma v tom smyslu, jako třeba stará PQ34 (Golf IV, Octavia I), což byla fakt "platforma" ve smyslu podlahový plošiny. Známý je třeba to, že Octavia I měla málo místa na zadních sedačkách proto, že to byl v podstatě Golf s přilepeným kufrem – všechny auta na tý platformě mají cca stejnej rozvor náprav (+- pár mm, většinou je to 2 512, někdy malinko jinak, jen Audi TT je zkrácený).

    MQB je tak spíš "modulární systém" – ostatně MQB je zkratka "modulare querbaukasten", což je něco jako "modulární systém pro auta s motorem napříč". Místo společný podlahový plošiny mají ty auta společnej systém komponent, který jsou nějakým způsobem vzájemně kompatibilní, ale dají se různě nahrazovat. Třeba všechny motory mají stejný uchycení, společná pro všechno je tuším část mezi nápravou a palubní deskou – A-sloupky a motorovej prostor, protože to je vlastně konstrukčně nejdůležitější část auta. Má to i společnou elektroniku (třeba čip pro stahování zadních oken, kterej pak není, hehe).

    Výsledek je, že na stejný "platformě" můžeš postavit auta od Škody Fabia po Volkswagen Multivan, protože to můžeš různě natahovat, rozšiřovat atd.

    MEB je něco podobnýho, ale elektrický, včetně baterek v podlaze. Oproti MQB to bude víc "platforma" i ve smyslu toho, že elektrický auta opravdu mají pdoobně jako kdysi VW Brouk "placku" ve který je technika a na který je kastle. MEB je uzpůsobená na motory vpředu, vzadu nebo oboje, a bude se taky dát dost škálovat – má na ní stát jak ID.2 o velikosti Fabie, tak ID.Buzz.

    Zároveň má koncern ještě MLB (pro motory podél) a MSB (Taycan a e-tron GT).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Ne, jsou to platformy pro auta koncernu VW.
    MEB je pro full elektricka auta, skoro od nuly nova
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    meb je pre elektromobily usposobena mqb ne? (to E v nazvu)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: dummy dotaz, jaký je rozdíl mezi MEB a MQB? Nějak zkráceně pro blbce :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: 5-7 elektromobilů budou mít hádám tak za 5 let, ne za 10. Tipuju tak 3-4 postavený na MEB, a pak 2-3 postavený na tý nový předokolkový platformě na který bude ID.2.

    Celej VW plánuje za následující tři roky snad 30 elektrickejch modelů...

    Na vývoj MQB A0 se tuším budou posilovat kapacity, to nemůže jít na úkor normálního vývoje.
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: Mě to trošku mate v kontextu toho, že mají mít na starost celou platformu MQB-A0. Tak nevim jak velkou budou mít kapacitu na vývoj čehokoliv dalšího, aby měli 5-7 EVs za 10 let?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na druhej baterke...

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: no to ked uz to vravi taky nefachcenko ako sef odborov, tak to uz musi byt vazne
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zajimava věc ..
    Catalytic Generator - Zero Emissions Capable | Cosworth
    https://www.cosworth.com/capabilities/electrification/hybrid-solutions/catalytic-generator/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam