• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    IV0: Kde pracujes, prosim? Take bych bral sluzebniho Taycana :)

    NIKDAS: Tak auto nikdy nebyla dobra financni investice. Fakt, ze ostatni auta se zlepsuji, to tvoje nijak nezhorsuje. Ja se treba tesim az za par let budu zase menit auto a bude konecne z ceho vybirat a nebudu muset kupovat jen Teslu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Auto, který hledáš, se jmenuje Mercedes EQE, jestli vydržíš než ho začnou prodávat. Teď prodávají jen EQS (o třídu větší, stejný jako třída E a třída S) a to se asi nevejde do rozpočtu.

    S dojezdem 660 km WLTP můžeš těch 100 tam a 100 zpátky jezdit klidě 180 a ničemu to nebude vadit.

    Alternativně Porsche Taycan, v základu stojí 2,5 milionu, to by mělo do toho rozpočtu klapnout.

    Z toho, co už je na operák dostupný, tak BMW i4, to je sice o třídu menší než jsi zvyklej, ale mohlo by to být ok. To jsem u Arvalu našel za 18 měsíčně na operák.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    IV0: nejpodobnější by mohlo být Genesis G80 electrified - dojezd cca 400 km, superrychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 350 kW, které má umožnit nabít baterie z 10 na 80 % jejich kapacity za pouhých 18 minut, V2L umožňující nabíjet externí zařízení energií z baterií vozidla...

    Genesis představuje svůj první elektromobil Electrified G80 | auto.cz
    https://www.auto.cz/genesis-predstavuje-svuj-prvni-elektromobil-electrified-g80-138833
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    IV0: Na Ipace si nemůžu stěžovat.
    Všechny požadavky splňuje, akorát je to něco mezi sedanem a SUV (SUV to fakt není, ale sedan už asi taky ne.)
    S přípatkovýma měchama, kdy ti automaticky přizvedne/sníží při nastupování a zároveň sníží ve vysokých rychlostech je to naprostá paráda.
    IV0
    IV0 --- ---
    Poraďte prosím pohodlný elektrický vůz (ideálně sedan) na každodenní dojíždění 100+100 km (mezitím lze dobít). Požadavky jsou:
    * Co největší příjemná cestovní rychlost (160-180km/h dle GPS).
    * Max pohodlí a výbava, vč. ticha na palubě pro těchto rychlostech.
    Rozpočet cca 20-30.000 Kč měsíční leasing.
    Sorry za lama dotaz, ale elektro auta neznám, teď mám Genesis G80 a chtěl bych něco "podobného". Platí zaměstnavatel...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: tak stale celkom dost na 1 baterku, ja mam zatial s autom najazdene 120tkm za tych cca 7 rokov, takze pre mna zivotnost tak 15 rokov minimalne, akurat tie motory teda :) asi to bol nejaky early model kde to nemali este vychytane, uvidime ked sa zjavia long mile model 3 a Y ake budu mat servisne zaznamy
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Na čtvrté… A už asi na pátém motoru…
    1. baterka - cca 290k (vadný BMS)
    2. baterka - cca 150k (půjčená baterka)
    3. baterka - cca 700k - výměna proběhla někde kolem 1,2M km (společně s přechodem na 5. motor)
    4. baterka - zatím cca 300k
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zajímavé, uvidíme kam se to posune dál

    This lithium-sulfur battery could quintuple electric vehicle ranges
    https://knowridge.com/2022/01/this-lithium-sulfur-battery-could-quintuple-electric-vehicle-ranges/
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: dík! :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: jj, plus mám pocit že ještě nějaký další rozměry tam okolo – A-sloupky, úchyty motoru, něco takovýho.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: To společné je vzdálenost pedálových skupin a nápravy tuším.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nejsou si ani podobný, ani v základní koncepci.

    KEB:

    MQB je "platforma" pro benzínový auta. Není to ale platforma v tom smyslu, jako třeba stará PQ34 (Golf IV, Octavia I), což byla fakt "platforma" ve smyslu podlahový plošiny. Známý je třeba to, že Octavia I měla málo místa na zadních sedačkách proto, že to byl v podstatě Golf s přilepeným kufrem – všechny auta na tý platformě mají cca stejnej rozvor náprav (+- pár mm, většinou je to 2 512, někdy malinko jinak, jen Audi TT je zkrácený).

    MQB je tak spíš "modulární systém" – ostatně MQB je zkratka "modulare querbaukasten", což je něco jako "modulární systém pro auta s motorem napříč". Místo společný podlahový plošiny mají ty auta společnej systém komponent, který jsou nějakým způsobem vzájemně kompatibilní, ale dají se různě nahrazovat. Třeba všechny motory mají stejný uchycení, společná pro všechno je tuším část mezi nápravou a palubní deskou – A-sloupky a motorovej prostor, protože to je vlastně konstrukčně nejdůležitější část auta. Má to i společnou elektroniku (třeba čip pro stahování zadních oken, kterej pak není, hehe).

    Výsledek je, že na stejný "platformě" můžeš postavit auta od Škody Fabia po Volkswagen Multivan, protože to můžeš různě natahovat, rozšiřovat atd.

    MEB je něco podobnýho, ale elektrický, včetně baterek v podlaze. Oproti MQB to bude víc "platforma" i ve smyslu toho, že elektrický auta opravdu mají pdoobně jako kdysi VW Brouk "placku" ve který je technika a na který je kastle. MEB je uzpůsobená na motory vpředu, vzadu nebo oboje, a bude se taky dát dost škálovat – má na ní stát jak ID.2 o velikosti Fabie, tak ID.Buzz.

    Zároveň má koncern ještě MLB (pro motory podél) a MSB (Taycan a e-tron GT).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Ne, jsou to platformy pro auta koncernu VW.
    MEB je pro full elektricka auta, skoro od nuly nova
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    meb je pre elektromobily usposobena mqb ne? (to E v nazvu)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: dummy dotaz, jaký je rozdíl mezi MEB a MQB? Nějak zkráceně pro blbce :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ICS: 5-7 elektromobilů budou mít hádám tak za 5 let, ne za 10. Tipuju tak 3-4 postavený na MEB, a pak 2-3 postavený na tý nový předokolkový platformě na který bude ID.2.

    Celej VW plánuje za následující tři roky snad 30 elektrickejch modelů...

    Na vývoj MQB A0 se tuším budou posilovat kapacity, to nemůže jít na úkor normálního vývoje.
    ICS
    ICS --- ---
    JIMIQ: Mě to trošku mate v kontextu toho, že mají mít na starost celou platformu MQB-A0. Tak nevim jak velkou budou mít kapacitu na vývoj čehokoliv dalšího, aby měli 5-7 EVs za 10 let?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na druhej baterke...

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: no to ked uz to vravi taky nefachcenko ako sef odborov, tak to uz musi byt vazne
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    zajimava věc ..
    Catalytic Generator - Zero Emissions Capable | Cosworth
    https://www.cosworth.com/capabilities/electrification/hybrid-solutions/catalytic-generator/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda skončí se spalovacími motory v roce 2035, řekl šéf odborů — ČT24 — Česká televize
    https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3427270-skoda-skonci-se-spalovacimi-motory-v-roce-2035-rekl-sef-odboru

    no a všechny další debaty jsou marný :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Těžko se budu divit, když už to v mírně zakamuflovaný verzi ukázali...

    VW Microbus coming back to life as ID Buzz electric hippy van in March
    https://www.stuff.tv/news/vw-microbus-coming-back-to-life-as-id-buzz-electric-hippy-van-in-march/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: aby ses nedivil, id.3 má od konceptu taky docela daleko :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Buzz bohužel ještě není.

    CAL: Jakej segment trhu má končit?

    Jinak ad ID.Buzz, jestli vycházíš z fotek maskovaných kusů, kde fakt vypadá hnusně, tak nezapomeň, že to maskování brutálně kurví tvary. Reálný auto bude hodně podobný konceptu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam