• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    ABS: Ja bych ted na nakup elektroauta take pockal az tak na rok 2024. Oba duvody co uvadis jsou relevantni. Ta podpora ty celoevropske ceny nadsazuje, a ta dalsi generace elektroaut bude technologicky o dost dal.
    ABS
    ABS --- ---
    BOBASH: DVDs zásadní důvody proč asi nekupovat Ev nyní u nás:
    I. Musíte připlatit kupující že států kde mají podporu
    Io. Riskujeme velký pokles hodnoty vozu z důvodu rychlého technologického pokroku
    Říkám ti jako velice spokojený uživatel elektroauta. Nyní hledám nové další auto až výše uvedeného se mi Elektro kupovat nechce ani trochu. Toyota hybrid objektivně děti hodnotu lépe.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0:
    Operativní leasing BMW i4 i4 eDrive40 5d| Arval CZ
    https://www.arval.cz/leasing-pro-podnikatele-a-zivnostniky/offer-ltr/bmw/bmw-i4

    Je pravda, že mi nedošlo, že budeš mít naprosto šílenej nájezd, jestli správně počítám, tak 60 tisíc? To budeš nakonec na těch 30 měsíčně i s tímhle.

    Jinak tichý bude z elektromobilů všechno, to je tak nějak jejich inherentní vlastnost :) Pohodlný podvozkově bys měl asi nejlepší to EQE, který bude tak cca za 2 a tudíž s tímhle nájezdem na operák nevím jak vyjde.

    Vejít by se měla i Tesla Model 3, i s takovýmhle nájezdem. Případně pokud netrváš na velikosti a karoserii jako G80, tak se ti otevírají možnosti u spousty SUV.

    Mustang Mach E je třeba fakt dobrá věc, do limitu se ti vejde v klid. Škoda Enyaq je obviózní volba, podvozkově pohodlná je, tichý to je, jen interiér nebude na úrovni G80. A neumí to jezdit 180.

    Kiou EV6 jsem ještě nejezdil, ale mohla by stát za pokus.
    IV0
    IV0 --- ---
    Jinak děkuji velice všem za tipy, ale většina bohužel míří finančně mnohem výš než (a to jsem pořádně neřekl, pardon) OPERATIVNÍ leasing za 20-30.000 měsíčně. Strop je někde okolo 1,6-1,7 m nákupní cena, aby to vyšlo. Mělo by to být echt pohodlné a hlavně tiché (to je pro mě jeden z hlavních "komfortních prvků výbavy"). Nemusí to být tak velké jako G80, naopak, čím menší, tím lepší. Budu v tom jezdit sám nebo ve dvou s příručním zavazadlem. Na ostatní (stěhovací) potřeby mám jiná auta...
    IV0
    IV0 --- ---
    ELIJEN: To bohužel nemůžu říct. Omlouvám se.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To samozřejmě, ale v celkových nákladech na provoz auta je pokles hodnoty dost zásadní položka – a pokud ostatní auta pokročí tak, že auto který nový stojí 2 mega bude za 5 let stát půl mega, tak to může bejt pro majitele trochu problém :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Jasne, ale ja nekupuju auto proto, abych ho mohl za par let prodat, ale abych ho mohl pouzivat. Kdyz ostatni auta budou mit dojezd 5000km, tak 500km bude porad stejne pouzitelne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: No zrovna u elektromobilů je to docela problém, protože skoro všechno, co se dalo koupit v posledních letech, bude za pár let zoufale zastaralý.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    IV0: Kde pracujes, prosim? Take bych bral sluzebniho Taycana :)

    NIKDAS: Tak auto nikdy nebyla dobra financni investice. Fakt, ze ostatni auta se zlepsuji, to tvoje nijak nezhorsuje. Ja se treba tesim az za par let budu zase menit auto a bude konecne z ceho vybirat a nebudu muset kupovat jen Teslu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jo a letos bude elektrická A6 e-tron.

    Audi A6 e-tron dorazí v produkční formě už příští rok. Doprovodí ho i SUV Q6 e-tron – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/audi-a6-e-tron-dorazi-v-produkcni-forme-uz-pristi-rok-doprovodi-ho-i-suv-q6-e-tron
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Auto, který hledáš, se jmenuje Mercedes EQE, jestli vydržíš než ho začnou prodávat. Teď prodávají jen EQS (o třídu větší, stejný jako třída E a třída S) a to se asi nevejde do rozpočtu.

    S dojezdem 660 km WLTP můžeš těch 100 tam a 100 zpátky jezdit klidě 180 a ničemu to nebude vadit.

    Alternativně Porsche Taycan, v základu stojí 2,5 milionu, to by mělo do toho rozpočtu klapnout.

    Z toho, co už je na operák dostupný, tak BMW i4, to je sice o třídu menší než jsi zvyklej, ale mohlo by to být ok. To jsem u Arvalu našel za 18 měsíčně na operák.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: 2020 měli facelift, kterej to docela pozved, teď i softwarově zvětšili využitelnost baterie. Ale je pravda, že elektromobilita jde strašně dopředu, to morální zastárávání mě strašně sere. Připomíná mi to smartphony před 8 lety, kdy každá nová vlajková loď byla dvojnásobně lepší.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: je mi to jasný - ale jelikož operák přímo nezmiňoval, tak na normální leasing by to snad někdo mohl dovézt - ale když platí zaměstnavatel, tak mi taky dává smysl jen operák...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: To se u nás bude blbě kupovat na operák, oficiálně se sem asi nevozí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: I-Pace byl dobrej, ale je to docela starej krám, teď už bych šel do něčeho aktuálnějšího.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    IV0: nejpodobnější by mohlo být Genesis G80 electrified - dojezd cca 400 km, superrychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 350 kW, které má umožnit nabít baterie z 10 na 80 % jejich kapacity za pouhých 18 minut, V2L umožňující nabíjet externí zařízení energií z baterií vozidla...

    Genesis představuje svůj první elektromobil Electrified G80 | auto.cz
    https://www.auto.cz/genesis-predstavuje-svuj-prvni-elektromobil-electrified-g80-138833
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    IV0: Na Ipace si nemůžu stěžovat.
    Všechny požadavky splňuje, akorát je to něco mezi sedanem a SUV (SUV to fakt není, ale sedan už asi taky ne.)
    S přípatkovýma měchama, kdy ti automaticky přizvedne/sníží při nastupování a zároveň sníží ve vysokých rychlostech je to naprostá paráda.
    IV0
    IV0 --- ---
    Poraďte prosím pohodlný elektrický vůz (ideálně sedan) na každodenní dojíždění 100+100 km (mezitím lze dobít). Požadavky jsou:
    * Co největší příjemná cestovní rychlost (160-180km/h dle GPS).
    * Max pohodlí a výbava, vč. ticha na palubě pro těchto rychlostech.
    Rozpočet cca 20-30.000 Kč měsíční leasing.
    Sorry za lama dotaz, ale elektro auta neznám, teď mám Genesis G80 a chtěl bych něco "podobného". Platí zaměstnavatel...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: tak stale celkom dost na 1 baterku, ja mam zatial s autom najazdene 120tkm za tych cca 7 rokov, takze pre mna zivotnost tak 15 rokov minimalne, akurat tie motory teda :) asi to bol nejaky early model kde to nemali este vychytane, uvidime ked sa zjavia long mile model 3 a Y ake budu mat servisne zaznamy
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Na čtvrté… A už asi na pátém motoru…
    1. baterka - cca 290k (vadný BMS)
    2. baterka - cca 150k (půjčená baterka)
    3. baterka - cca 700k - výměna proběhla někde kolem 1,2M km (společně s přechodem na 5. motor)
    4. baterka - zatím cca 300k
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam