• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Napříč spolupracujícíma používajícíma stejnou platformu (viz Ford používající MEB od VW) ano. Ale nějakej univerzální standard nebude.
    CUKI
    CUKI --- ---
    BOBASH: never say never! Ne nestane, ale už se tak stalo :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Modulární baterka instalovaná do auta po kouskách je nesmysl a nikdy se to nestane, stejně jako nikdy nebudou standardizovaný baterky napříč výrobcema.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale stejnej řidič si třeba nemůže koupit auto bez ABS, ESP, airbagů a spousty dalších věcí.

    Přitom FSD je nebezpečností blíž autu, kterýmu chybí tři šrouby na každým kole nebo brzdí jen na jeden okruh.

    DZODZO: Tohle je, jak tam i píšou, jen důkaz toho, že jsou testeři (zatím) opatrný. Případně toho, že ten systém je zatím ještě dost pitomej na to, aby nebyl nebezpečnej.

    Umírat lidi začnou, až se FSD zlepší třeba o řád.

    Teď je to totiž tak blbý, že jsou lidi při jízdě na FSD ve výsledku pozornější, než když řídí sami – protože každou chvílí čekají něco jako že se to rozhodne narazit do zaparkovanýho auta nebo odbočit doleva na červenou. A takovýhle boty to dělá v průměru každejch třeba 10 minut.

    Až to takovouhle botu udělá jednou za tejden nebo za měsíc, tak to teprve začne bejt nebezpečný, protože to už lidi neudrží pozornost. A to je realisticky meta, kam se FSD dostat může.

    Naopak do stavu, kdy bude skutečně Level 5 autonomní a bude moct jezdit bez dozoru, se FSD ve stávající podobě nedostane nikdy.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ:Ale kuš! To je něco o čem jsem tu psal a naopak to řeší hned několik problémů najednou. Například i v té uhelné číně je možné elektromobil dobíjet pouze "čistou" energií. Budou se dobíjet z přebytků a díky tomu bude moc být větší procento solární/větrné energie k užitku
    Bude to modulární řešení. Tedy na vyjimečné cesty si budeš moci pořídit prostě větší baterii. Navíc tebe jako zákazníka nezajímá co vydrží ta baterie. Prostě budeš mít nasmlouvaný výkon, maximální odběr a pod... je na distributorovi aby investoval do nejúčinějí technologie.

    I kdž si to představuju trochu jinak než zde ukazují za mě palec nahoru.

    Tohle řešení bude samo o sobě zelenější než ten samotný přechod na elektromobilitu.

    pro rejpala opraveno :-)

    STETKINS: No ono není potřeba jak je vidět ani 5let :-)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: Hele a nechceš to už nechat bejt. Prostě nám za 5 let můžeš říct: "Já vám to říkal!"

    Ale to by mě zajímalo - co je to ten přebitek - to je přebytek z nabití? Já se v tý elektro terminologii tolik nevyznám :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    (btw toto som netusil...)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale ten ridic s tym suhlasi, tesla mu fsd nenuti ako nehotovy produkt, kupuje si to sam zo svojej vole a musi splnat nejake kriteria, aby mu zapli aspon tu betu... idem si vyhladat clanky "tesla fsd beta crash"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže tohle proboha není počítačová hra nebo textovej editor, aby se to pouštělo mezi uživatele v beta verzi.

    Tohle ovládá 2+tunový auto mezi lidma a jinejma autama, a řidiče to staví do role něčeho mezi instruktorem autoškoly a testovacím jezdcem, což jsou oboje role, na který je potřeba bejt proškolenej profesionál.

    V současný fázi nemá FSD na silnici co dělat. Akorát nejspíš bude muset někoho nejdřív zabít, než ho konečně zakážou.

    Navíc nic nenasvědčuje tomu, že by se FSD byť jen blížilo nějaký použitelný roli. Na skutečný Level 5 autonomní řízení nemá hardware a stávající Tesly ho nikdy nedosáhnou.

    Na jízdní asistent je zase úplně nesmyslně koncipovaný, jízdní asistent by měl řidiči usnadňovat část úkonů, ne se snažit dělat všechno sám a nutit řidiče být neustále ve střehu a hlídat, co posere.

    Doufám, že FSD zakážou co nejdřív, protože fakt netoužím po tom, aby se auta s tímhle nesmyslem vyskytovaly kolem mě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Přirážka za značku přestává existovat vyjetím z autosalonu?

    Viděl jsi někdy ceny ojetých BMW a Mercedesů? :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a za trest napis 100x na tabulu slovo Beta :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: To sice může mít určitý vliv, ale IMHO mnohem zásadnější je to, co píše
    ABS, tj. že je tam cca 30% přirážka "za značku", kiterá přestává existovat téměř okamžitě po vyjetí z autosalonu.
    Cenu dál snižuje i to, jak se postupem času vůz stává více a více nevhodným na flexení, protože je ze staré modelové řady…
    + vyžadují pravidelnou údržbu, která je ze záručních důvodů (autorizáky) drahá a případné (originální) díly, které tam bude potřeba dávat, také…

    Mezitím se navíc ukázalo, že Tesly mají životnost naopak vysokou a i baterie z doby kolem 2012 zvládnou ~300k km, což by při nájezdu 15k ročně stačilo na 20 let…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SEJDA: O tomhle jsem zatím nikde nečetl... Nepleteš si to s tím, co poskytuje
    ICS…?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tady něco k oblíbenému tématu Tesla a FSD.

    Respected Automated Driving Expert Gives Tesla FSD Beta An "F"
    https://jalopnik.com/respected-automated-driving-expert-gives-tesla-fsd-beta-1848379786

    Docela názorně vysvětlený, proč je to nejen k ničemu, ale i průser. Kromě rozboru chyb, co to dělá, je asi nejdůležitější to, co říká o "užitečnosti" FSD. Což je víceméně totéž, co jsem o tom už tvrdil dřív, ale týpek to líp zformuloval.

    Řídit se zapnutým FSD nejenže není pohodlnější a míň náročný než řídit bez něj. Ono je to dokonce mnohem náročnější a víc stresující.

    Vlastně by se to dalo přirovnat k tomu, že se místo řízení auta staneš instruktorem v autoškole.

    A žák je mimozemšťan.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Upravené předběžné podmínky dotace:
    1.Max cena elektromobilu 1.250.000,-Kč+DPH, dotace nebude poskytnuta, pokud již byla uhrazena rezervační záloha
    2.Žádat mohou i Pražské firmy (i OSVČ)
    3.Lze pořídit osobní i nákladní elektromobily, nabíjecí stanice i cargo kola
    4.Max výše dotace 225–337 tisíc Kč podle velikosti podniku.

    Zdroj: https://www.enovation.cz/eu-dotace/operacni-program/narodni-plan-obnovy/elektromobilita-npo/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Zas nepodceňuj v jak dezolátním stavu je čínská dobíjecí soustava. IMHO se tam že swapu může stát reálně funkční alternativa.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Hyundai Grandeur EV: The perfect car for eco-friendly gangsters…
    https://www.youtube.com/watch?v=uJlrc_DyT3g
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JIMIQ: neni uz podobna sluzba i v Praze? Ze ti vymeni baterky, zatimco jsi v praci/v nakupaku.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Minuta uz je zajimavejsi nez pet minut, ale stejne myslim ze to je slepa ulicka vyvoje a Cinani na to dojedou

    Nabito za minutu. Čínská společnost zahájila službu výměny baterií elektromobilů - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/nabito-za-minutu-cinska-spolecnost-zahajila-sluzbu-vymeny-baterii-elektromobilu-40384345

    Furt to neresi potrebu ty baterky nabijet, cili i ztraty i prenosovy proudy furt zustavaji. Akorat to pridava komplexitu a snizuje strukturovou integritu aut
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam