• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale ten ridic s tym suhlasi, tesla mu fsd nenuti ako nehotovy produkt, kupuje si to sam zo svojej vole a musi splnat nejake kriteria, aby mu zapli aspon tu betu... idem si vyhladat clanky "tesla fsd beta crash"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže tohle proboha není počítačová hra nebo textovej editor, aby se to pouštělo mezi uživatele v beta verzi.

    Tohle ovládá 2+tunový auto mezi lidma a jinejma autama, a řidiče to staví do role něčeho mezi instruktorem autoškoly a testovacím jezdcem, což jsou oboje role, na který je potřeba bejt proškolenej profesionál.

    V současný fázi nemá FSD na silnici co dělat. Akorát nejspíš bude muset někoho nejdřív zabít, než ho konečně zakážou.

    Navíc nic nenasvědčuje tomu, že by se FSD byť jen blížilo nějaký použitelný roli. Na skutečný Level 5 autonomní řízení nemá hardware a stávající Tesly ho nikdy nedosáhnou.

    Na jízdní asistent je zase úplně nesmyslně koncipovaný, jízdní asistent by měl řidiči usnadňovat část úkonů, ne se snažit dělat všechno sám a nutit řidiče být neustále ve střehu a hlídat, co posere.

    Doufám, že FSD zakážou co nejdřív, protože fakt netoužím po tom, aby se auta s tímhle nesmyslem vyskytovaly kolem mě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Přirážka za značku přestává existovat vyjetím z autosalonu?

    Viděl jsi někdy ceny ojetých BMW a Mercedesů? :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a za trest napis 100x na tabulu slovo Beta :D
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: To sice může mít určitý vliv, ale IMHO mnohem zásadnější je to, co píše
    ABS, tj. že je tam cca 30% přirážka "za značku", kiterá přestává existovat téměř okamžitě po vyjetí z autosalonu.
    Cenu dál snižuje i to, jak se postupem času vůz stává více a více nevhodným na flexení, protože je ze staré modelové řady…
    + vyžadují pravidelnou údržbu, která je ze záručních důvodů (autorizáky) drahá a případné (originální) díly, které tam bude potřeba dávat, také…

    Mezitím se navíc ukázalo, že Tesly mají životnost naopak vysokou a i baterie z doby kolem 2012 zvládnou ~300k km, což by při nájezdu 15k ročně stačilo na 20 let…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SEJDA: O tomhle jsem zatím nikde nečetl... Nepleteš si to s tím, co poskytuje
    ICS…?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tady něco k oblíbenému tématu Tesla a FSD.

    Respected Automated Driving Expert Gives Tesla FSD Beta An "F"
    https://jalopnik.com/respected-automated-driving-expert-gives-tesla-fsd-beta-1848379786

    Docela názorně vysvětlený, proč je to nejen k ničemu, ale i průser. Kromě rozboru chyb, co to dělá, je asi nejdůležitější to, co říká o "užitečnosti" FSD. Což je víceméně totéž, co jsem o tom už tvrdil dřív, ale týpek to líp zformuloval.

    Řídit se zapnutým FSD nejenže není pohodlnější a míň náročný než řídit bez něj. Ono je to dokonce mnohem náročnější a víc stresující.

    Vlastně by se to dalo přirovnat k tomu, že se místo řízení auta staneš instruktorem v autoškole.

    A žák je mimozemšťan.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Upravené předběžné podmínky dotace:
    1.Max cena elektromobilu 1.250.000,-Kč+DPH, dotace nebude poskytnuta, pokud již byla uhrazena rezervační záloha
    2.Žádat mohou i Pražské firmy (i OSVČ)
    3.Lze pořídit osobní i nákladní elektromobily, nabíjecí stanice i cargo kola
    4.Max výše dotace 225–337 tisíc Kč podle velikosti podniku.

    Zdroj: https://www.enovation.cz/eu-dotace/operacni-program/narodni-plan-obnovy/elektromobilita-npo/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: Zas nepodceňuj v jak dezolátním stavu je čínská dobíjecí soustava. IMHO se tam že swapu může stát reálně funkční alternativa.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Hyundai Grandeur EV: The perfect car for eco-friendly gangsters…
    https://www.youtube.com/watch?v=uJlrc_DyT3g
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    JIMIQ: neni uz podobna sluzba i v Praze? Ze ti vymeni baterky, zatimco jsi v praci/v nakupaku.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Minuta uz je zajimavejsi nez pet minut, ale stejne myslim ze to je slepa ulicka vyvoje a Cinani na to dojedou

    Nabito za minutu. Čínská společnost zahájila službu výměny baterií elektromobilů - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/nabito-za-minutu-cinska-spolecnost-zahajila-sluzbu-vymeny-baterii-elektromobilu-40384345

    Furt to neresi potrebu ty baterky nabijet, cili i ztraty i prenosovy proudy furt zustavaji. Akorat to pridava komplexitu a snizuje strukturovou integritu aut
    ICS
    ICS --- ---
    BOBASH: Vůbec ne, často to byly rozvozy i jiných věcí :-D
    ICS
    ICS --- ---
    DZODZO: K té naší se naštěstí nedostali bez dozoru, takže neměli šanci se k ní špatně chovat. Je to hodně s nadsázkou, ale jediná auta, které jsme měli problémy nabít kvůli stavu baterky (respektive podle všeho kvůli kombinaci nízkého SOC a teploty) tak byly právě tyhle dvě. Z pravidla to bylo proto, že nechávali auto vybité sedět na mrazu třeba přes víkend.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ke svojí, tu jejich nemůžou ovlivnit. Hádám, že to bude tím, že je to levný auto a velká část majitelů jsou voziči pizzy :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ICS: ti eupaci a ecitigoaci sa chovaju spatne ku svojej baterke alebo ku vasej?
    ABS
    ABS --- ---
    ELIJEN: jako fanda elektromobilu musim rici, ze je to trochu zavadejici.
    i. jsou to cenikove ceny a nikdo za nemecke auta cenikove ceny neplati. standardni slevy pro firmy mohou snadno presahnout i 20%, v roce 2012 pak urcite i vice. I u masovky dostane clovek stadardne slevu 10% z ceniku i v dnesni dobe, v roce 2012 to byvalo mnohem vice. Toto neplati asi jenom u Porsche, resp. tam netusim, nikdy jsem nepoptaval.
    ii. Dalsim faktorem je stupidita kupujicich MB BMW a dalsich top modelu, kdy vedome plati 30% hodnoty za znamkmu luxusu. Tesla je super auto, ale luxusni neni, alespon ne v porovnani s top modely nemcu. Luxus neni o parametrech, ale o tom, ze ostatni vidi, ze na to mam < na toto hodne lidi zapomina
    iii. chtel bych videt tu statistiku, sleduji torhuc ten trh a spalovaky vetisnou najezdi cca 25-30k km rocne, elektro vetsinou o neco mene << ale zde bych chtel videt tu statistiku v detailu, resp. data
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Nezapomen, ze cenu Tesly z te doby zveda dobijeni zdarma. To konkurence nema
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Jeste k tomu moralnimu zastaravani...

    ICS
    ICS --- ---
    Mám pár zajímavých insightů k chování uživatelů EVs, když by to někoho zajímalo (jsou to jen uživatele, kteří se pohybovali v Praze a jsou trošku tech-friendly z principu fungování Nimbee):

    -Roční nájezd většiny lidí uvádí okolo 15000 km
    -Zhruba polovina lidí má EV služební
    -Přesto v práci cca 3/4 lidí nemá možnost nabíjet
    -Doma nabíjí cca 1/2 lidí
    -2/3 lidí ale parkuje v garáži, jak doma, tak v práci
    -Když veřejně, tak spíš DC, než AC
    -Průměrný náboj, který jsme lidem dodali byl na cca 150 km dojezdu
    -jen minimum uživatelů mělo problém dát k autu remote přístup pro nabíjení
    -Nejhůř se k autu/baterce chovají řidiči e-Upů a CitiGo-e

    Je to směs anekdotických dat a statistických, takže k tomu tak přistupujte, jen mě napadlo, že se podělím :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam