OMNIHASH: Ne uchycení, ale konstrukce.
Exoskeleton se vyznačuje tím, že vnější povrch karoserie je nosnej, a tedy tuhej. Prostě to drží pokupě vnějšíma plechama. Který jsou tím pádem tlustý a tím pádem se moc nedeformujou.
Moderní auta mají vnější plechy naopak záměrně měkký, aby se mohly deformovat a pohltit energii nárazu, a dokonce přímo pod nima nesmí být nic tvrdýho. Proto má většina aut vysoký přední kapoty, protože motor nemůže být těsně pod ní, aby sis o něj neublížil, musí tam být prostor pro deformaci kapoty, když na ní spadneš. Když chceš nízkej čumák třeba na sporťáku, musíš udělat kapotu, která se při nárazu vystřelí nahoru, aby se měla kam prohnout když na ní spadneš.
Exoskeleton se z principu deformovat nemůže, což bude problém jak pro ochranu chodců, tak pro všechny ostatní crashtesty. Bude to fungovat jako tank nebo OT. A obrněná technika je z hlediska pasivní bezpečnosti poměrně dost příšerná, pokud to, do čeho narážíš, není dostatečně měkký na to, abys to zničil.
Ostatně všichni si pamatujeme veselou historku s tím, jak Pandury zničila Fabie. Všichni si z toho dělali srandu, jak jsou Pandury nahovno, ale ono je to právě tím, že mají "exoskeleton", a nezničila je Fabia, ale ony sebe navzájem. Když se srazí obrněná věc s jinou obrněnou věcí, tak to mívá drastický následky jak pro vozidlo (ohne se to celý a je to na vyhození), tak pro posádku (zastaví se to na místě, místo aby to zpomalovalo v průběhu deformace).
Cybertruck na tom pravděpodobně bude z hlediska pasivní bezpečnosti dost podobně, pokud nezachrání svoji posádku tím, že zabije všechny ostatní, ale srazej se třeba dva Cybertrucky, tak to jenom cinkne a ty umřeš.