COMODOR_FALKON: Jako obvykle meleš hovna o věcech, kterým vůbec nerozumíš a jako obvykle sis vybral nesprávnýho člověka na to, ukazovat, jak tomu rozumíš.
Dovoz aut z USA mě jeden čas živil, dělal jsem to sice jen v malým a dovezl jsem jich jen asi 15, plus jsem s pár dalšíma pomáhal, ale to je pořád tak zhruba o 15 víc než ty.
Auta se většinou nevozí kontejnerama, pokud nevezeš nějakou starou věc ke který chceš přibalit půl auta dílů. Posílají se na Roll-on/Roll-off lodích, kde sice ceny taky trochu stouply, takže už to za auto velikosti Cybertrucku nebude $800 jako dřív, ale třeba $1,500. Nicméně pořád je to zhruba o řád jinde, než ty bláboly, který popisuješ.
I kontejnerem i přes zvýšení cen to budou maximálně jednotky tisíc.
Importovat sem Cybertruck v ceně $40,000 bude stát zhruba následující:
- $500-1,000 koupit ho, naložit ho, dopravit do přístavu. Pokud bude prodejce hodně blízko přístavu, což minimálně v Newarku a tuším Atlantě, odkud jezdí Ro-Ro, bude, může to být i v nižších stovkách dolarů.
- odhadem tak $1,500 - $2,000 přeprava přes vodu, když budu počítat fakt nafouknutý ceny. Ale co jsem se teď koukal, zdá se, že to je pořád spíš míň i za takhle velký auto.
- nižší stovky eur v německým přístavu
- tisíce až desetitisíce do Čech, v závislosti na tom, jestli pojedeš na vleku nebo po ose.
- 10% clo
- 21% DPH.
Pak zhruba 20-30 tisíc přihlášení u nás (opět by to mohlo jít levněji).
Takže můžeš čekat nějakých přibližně 1,4M za Cybertruck na českých značkách v Praze. V téhle situaci samozřejmě ochrana chodců problém nebude, protože to se týká "velké" homologace pro oficiální prodej, ne individuálního dovozu.
Pokud to chceš na příkladu, tak tohle Bronco Sport stojí v USA 42 tisíc dolarů, po individuálním dovozu ho tady máš za 1,39 M Kč.
Prosím, zkus neplácat úplný píčoviny o věcech, kterým rozumíš asi tak jako kozel jaderný elektrárně.