• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    TOMBRIDER: Unrelated Pro Tip – nenechávejte v (jakémkoliv) autě drahé fotoaparáty, když jdete na oběd :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: To, že ergonomie je navržená stejně jako u starýho Citroenu (tedy "uděláme všechno hlavně jinak, protože ostatní to dělali určitě špatně) mi vadí o něco míň než to, že prodávají věc, která tvrdí, že sama řídí, přestože je to jízdní asistent, a testujou na lidech bezpečnostně kritický funkce.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---

    S ovládáním Tesly se trápím naprosto hrozně. Jak se otevírá přihrádka před spolujezdcem, jak si nastavit zrcátka a volant, kde má vůbec nabíjecí port, jak se ten otvírá. Kde ztišit hlasitost jedním kliknutím. Jak zobrazit dojezd. Proč proboha nejde zrušit ta šílená rekuperace. Jak se přesvědčit, zda se po odchodu skutečně zamknula, když zámky nedělají žádný zvuk. Proč je tachometr tak malinký a v periferním vidění ho vůbec nevnímám, zatímco různě poskakující autíčka v zobrazení okolního provozu ano. Je to jistě velmi zajímavé auto, které zřejmě i ukazuje, jaký já jsem plesnivý dinosaurus požadující ve věcech furt nějakou jasnou a logickou strukturu. Mladší generace začne zběsile klikat na displej a když se strefí prstem na ten symbol procent, tak se to přehodí na kilometry.

    Nejlepší bylo, když mi auto najednou na dálnici začalo vyhřívat sedačku. Jenom přijít na to, kde se ta funkce vypíná.

    Jo a pak takové to, když zaparkujete a vaše sedačka začne drtit baťoh, co jste si hodili za ní. Nastavení tohoto snadného přístupu nenajdete v žádných nastavení vozidla, ale v nastavení uživatele. Znamená to kliknout na takovou zcela malou hlavičku nahoře, která ke kliknutí vybízí asi jako ta procenta u baterky (pořád nechápu, proč se nemůže zobrazovat obojí - procenta i kilometry). Jistě až si člověk instaluje aplikaci a přihlásí se k vozu, může to být jiné. Ale naprosto si neumím představit, že by jedno z mnoha služebních aut ve firmě byla Tesla. To by co chvíli přiběhl nahoru někdo s brekem, že se s tím ani nerozjel, nebo právě že neví jak to zamknout, když uvnitř má drahé fotoaparáty a chce jít na oběd.

    No zkrátka přenechávám to mladším kolegům a sám pojedu radši dneska domů na té motorce, přestože na ní neumím. Když tak mi někdo v průběhu dne napište, kterou nohou se řadí a kterou brzdí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: něco zajímavýho? Já se na to nepodívám, mě si Vaculík bloknul :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale on nepsal, že je zaujatý, on psal, že ho zajímá konkrétní problém, nebyla to nutně zaujatost – protože ten problém prostě existuje.

    Spíš byl zaujatej ten "tester FSD", protože měl pocit, že z toho nebude další nábožné uctívání Muska.

    Navíc ten novinář už mohl mít za sebou předběžnou rešerši, třeba množství nehod FSD, sledování videí jak FSD jezdí, čtení reakcí teslafanatiků... a chtěl názor na existující problém. Teslista ale nechtěl dávat názor na problém, protože podle něj není problém.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Martin Vaculik testuje Teslu:

    Přihlásit se k Facebooku
    https://www.facebook.com/1453646387/posts/10221599709809426/?d=n

    :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: ale existencia jeho funkcie je priamo umerna existencii spalovacich motorov, takze opacne to plati
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: jeho funkce nemá na existenci spalovacích motorů žádný vliv
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    petrolejar si nechce pripustit svoj koniec vo funkcii

    Loula: Plánovaný konec spalovacích motorů je uspěchaný, elektromobily jsou drahé - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/loula-planovany-konec-spalovacich-motoru-je-uspechany-elektromobily-jsou-drahe-40400647
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: no jo ja naivny hlupak! :D

    Objektivita (žurnalistika) – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Objektivita_(%C5%BEurnalistika)

    OT pod ciarou: ale zaujalo ma toto z https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDurnalistika :

    "V některých právních systémech nicméně funguje princip absolutní svobody slova - verbální trestní čin zde není možné spáchat, kupříkladu ve Spojených státech amerických." - to by bol dobry socialny experiment, napisat nieco o "negroch" do americkych novin a do ceskych a porovnat reakciu spolocnosti
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: to sis myslel špatně
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: takze je v poriadku ze je novinar zaujaty a hlada si akurat kamarata na circlejerk? ja som myslel, ze zurnalistika ma byt objektivna

    a ad bezpecnost automobiliek v oboru ... no ... aj ty sa zasmej https://9gag.com/gag/amgyN32
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Dotaz toho novináře je netaktickej, ale naprosto v pořádku – není nic divnýho na tom, že v průběhu práce na článku už víš, co má být jeho výsledkem.

    Zvláště pak v případě, že je předmětem článku automobilka, jejíž přístup k bezpečnostně relevantním problémům jde naprosto proti zvyklostem v daným oboru a potenciálně ohrožuje lidi, kterým navíc lže a prodává jim neexistující věci, což je de facto podvod.
    SITH
    SITH --- ---
    Jediný relevantní zdroj je teslarati, to ví přece každý
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Přesně jak píše ELIJEN, má to problém s efektivitou, podobně jako nabíječky pro telefony.

    Navíc - narozdíl od mobilů - tady bude poměrně velká mezera mezi "nabíječkou" a baterkou…
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Já jen to teda prolít ale pokud jsem koukal dobře, tak jsem tam nenašel poměr nehody na prodané auto, což bych čekal od nějakého statistického vyústění
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: ad první věta - měla by to být cca třetina z těch čísel.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a víš, že Tesla do těch statistik zahrnuje i data, kdy kolize nebyla chyba auta/řidiče? Např. Když to někdo do ty Tesly napálí zezadu? "Bohužel" doplácí na to, že to auto je prakticky černá skříňka na kolech, takže oproti jiným výrobcům data mají a pracují s nima. Jak i v tomhle článku píšou... To číslo je nepřesné, protože to jsou čísla od Tesly a lidí, co nahlásí incident, takže můžou být duplicity. Tohle ti fakt jinej výrobce nedokáže dodat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: teraz to porovnat s ludskymi crashmi a stanovit to percento
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam