• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: no jo ja naivny hlupak! :D

    Objektivita (žurnalistika) – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Objektivita_(%C5%BEurnalistika)

    OT pod ciarou: ale zaujalo ma toto z https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDurnalistika :

    "V některých právních systémech nicméně funguje princip absolutní svobody slova - verbální trestní čin zde není možné spáchat, kupříkladu ve Spojených státech amerických." - to by bol dobry socialny experiment, napisat nieco o "negroch" do americkych novin a do ceskych a porovnat reakciu spolocnosti
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: to sis myslel špatně
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: takze je v poriadku ze je novinar zaujaty a hlada si akurat kamarata na circlejerk? ja som myslel, ze zurnalistika ma byt objektivna

    a ad bezpecnost automobiliek v oboru ... no ... aj ty sa zasmej https://9gag.com/gag/amgyN32
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Dotaz toho novináře je netaktickej, ale naprosto v pořádku – není nic divnýho na tom, že v průběhu práce na článku už víš, co má být jeho výsledkem.

    Zvláště pak v případě, že je předmětem článku automobilka, jejíž přístup k bezpečnostně relevantním problémům jde naprosto proti zvyklostem v daným oboru a potenciálně ohrožuje lidi, kterým navíc lže a prodává jim neexistující věci, což je de facto podvod.
    SITH
    SITH --- ---
    Jediný relevantní zdroj je teslarati, to ví přece každý
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Přesně jak píše ELIJEN, má to problém s efektivitou, podobně jako nabíječky pro telefony.

    Navíc - narozdíl od mobilů - tady bude poměrně velká mezera mezi "nabíječkou" a baterkou…
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Já jen to teda prolít ale pokud jsem koukal dobře, tak jsem tam nenašel poměr nehody na prodané auto, což bych čekal od nějakého statistického vyústění
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: ad první věta - měla by to být cca třetina z těch čísel.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a víš, že Tesla do těch statistik zahrnuje i data, kdy kolize nebyla chyba auta/řidiče? Např. Když to někdo do ty Tesly napálí zezadu? "Bohužel" doplácí na to, že to auto je prakticky černá skříňka na kolech, takže oproti jiným výrobcům data mají a pracují s nima. Jak i v tomhle článku píšou... To číslo je nepřesné, protože to jsou čísla od Tesly a lidí, co nahlásí incident, takže můžou být duplicity. Tohle ti fakt jinej výrobce nedokáže dodat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: teraz to porovnat s ludskymi crashmi a stanovit to percento
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A něco na téma "jak je ten Autopilot strašně bezpečnej".

    NHTSA data shows Teslas using Autopilot crashed 273 times in less than a year | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2022/06/teslas-using-autopilot-crashed-273-times-in-less-than-a-year/?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: Pochybuju, ze by to bylo stejne efektivni jako kabel. Neco takoveho sestrojit je easy, ale financne to nedava zadnej smysl.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    How Norway KILLED the Petrol Car
    https://www.youtube.com/watch?v=OJtzuZIO-88
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zaujimavy koncept ktory setri baterku, ale nechcem vediet cenu tych dialnic v nasich pomeroch

    Fiat testuje indukční nabíjení elektromobilů, má šetřit baterii - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/auto/clanek/fiat-testuje-indukcni-nabijeni-elektromobilu-ma-setrit-baterii-40399970
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesle se ve Švýcarsku daří :))

    STARDAY
    STARDAY --- ---
    CHELLO: Myslis jako treba zakaznici s ccs kartou u shellky? To, ze to nevidis, neznamena, ze se to nedeje. A ty slevy nejsou tak velky jako v pripade nabijecek
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CHELLO: nieco take tusim planovali zaviest na cerpackach v madarsku aby im tam slovaci nechodili capovat levny benzin, ze by predajca mal dvojake ceny podla SPZ vozidla :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHELLO: Tak k tomu, aby šlo nabíjet všude vším, už směřuje právě ten Plug&Charge standard a nejrůznější poskytovatelé univerzálních karet.

    S něčím jako je Powerpass od Škodovky nebo Plugsurfing od Volva už nabiješ na naprostý většině nabíječek v Evropě, a to jsou to furt docela nový služby.

    Tohle se prostě vychytá jako se vychytal roaming s telefonama.
    CHELLO
    CHELLO --- ---
    BOBASH: Já tyhle důvody samozřejmě chápu, ale nějak si nemůžu pomoct, aby mi to jako spotřebiteli nebylo uplně fuk. Když si představím, co by bylo za humbuk, kdyby u shellky jedni zákazníci platili dvojnásobek oproti jinejm... Já spíš narážel nato (tak jak ty tady BOBASH: že i kdybych měl kartičku od výrobce, stejně na cestě v nejvýhodnější poloze potkám nabíječku od firmy se kterou nemám smlouvu/tarif a budu platit dardu. Tak se měli všichni výrobci spojit, a financovat to společně - vím, že něco takovýho je Ionity, ale nejsou tam všichni, zase jako konzumentovi mi jsou interpolitiky ruznejch podniků fuk)

    Myslím, že ani možnost předehřátí s nabíječkou v navigaci tam není no (možná se to změnilo tím posledním updatem, ale najít k tomu dost informací je oříšek, ani prodejce si s tím moc nevěděl rady, když jsem se ho na to loni ptal...). Každopádně vyzkouším v zimě, ale nevím kolik času by k tomu předehřátí bylo potřeba, i lidlovskou nabíječku mám kousek.

    GOR: těch dlouhodobých 25kw/100km je určitě mojí těžkou nohou, ale třeba to zvýšení při konstatních 140km/h už neovlivním.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: moze tam byt aj vplyv hmotnosti ak sa im podari vopchat vykonny motor do malej hmotnosti https://shorturl.at/ckBLU
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam