• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Viz níže, to může platit i o dvou autech stejnýho modelu a generace.

    AXTHEB: Tohle je mimochodem do budoucna pro Teslu jeden z největších průserů, kterej zatím nikdo moc neřeší, protože skoro nejsou Tesly mimo záruku a ty co jsou, jsou většinou starý S a X kde ještě s těma změnama nejeli tak šíleně.

    Tesla po záruce, když jí nebudeš chtít servisovat v (patřičně drahým a ještě dlouho nejspíš tragicky nedostupným) oficiálním servisu, bude téměř neopravitelná věc, proti který budou všechny historky se starýma francouzema a italama, na který se nedaj sehnat díly, jen takový dětský pohádky před spaním. Až budeš řešit, jestli se danej díl montoval v roce 2015 do čtvrtka do půlky první směny a nebo až od pátku ráno, tak to bude teprve veselý.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Já neřešil, co je a není nová generace. Ale že to, kolik automobilka naseká generací aut, je pouhé využití vlivu ‚módy‘ na zvýšení prodejů, a nic to neříká o kvalitě či pokročilosti vybraného auta.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja vnutri trosku zomriem v oboch pripadoch
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Je rozdíl někoho poučovat tím, že jsem otravnej na Nyxu, a tím, že se ho pokusím zabít.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Abych to považoval (stejně jako všichni ostatní, co se tím nějak zabývají) za novou generaci, tak by se musel změnit třeba skelet karoserie nebo vůbec její tvary.

    Obvykle se považuje za facelift, když necháš pevný body karoserie který se nedají snadno změnit, a vyměníš na tom plechy/plasty, a za novou generaci, když hrábneš do celý kastle.

    To, že dáš do vizuálně stejnýho auta třeba další, úplně jinej motor, se nemusí považovat ani za facelift – běžně se stává, že v průběhu modelovýho cyklu přijdou nový pohonný jednotky a je to prostě "uvedení další verze na trh". U spalováků jde přitom často o mnohem větší změny, než jsou mezi původní P90D a Plaidem – ty dva Modely S se lišej čím, trochu většíma motorama?

    Podívej se na Mercedes S250 CDI a S65 AMG v rámci jedný generace. Můžeš mít čtyřválcovej diesel a benzínovou V12 biturbo ve stejným autě a není to jiná generace, není to ani facelift, je to prostě "doplnění vyšší motorizace do nabídky". Přitom technických rozdílů tam bude proti tý Tesle nesrovnatelně víc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: jednani typu "nekoho musim poucit" tu ma aj isty svajciarsky imigrant :)))
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TADEAS: Za vybrzďování bys měl odevzdat papíry na 10 let a pokud tím způsobíš nehodu, jít sedět.

    Je samozřejmě blbě problikávat auto, který nemá kam uhnout, ale kreténů, co dělaj něco takovýho, je fakt málo. Pokud tě někdo problikává proto, že MÁŠ KAM UHNOUT, tak jsi kretén ty, protože předpisy ti říkají, že máš uhnout rychlejšímu autu a jet v levým pruhu jen při předjíždění. Je jedno kolik jedeš ty a kolik ten za tebou.

    BLOWUP: Vybrzďování není infantilní, je to mnohem horší. Je to de facto použití auta jako zbraně.

    Je to ještě o něco horší než lepení se na prdel.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    TADEAS: Jestli záměrně vybržďuješ.
    Tak jsi úplně normální krypl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Pokud jsi ve 140 chytnul aquaplaning a roznesl jsi to, tak jsi prokázal, že neumíš přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky ani v legálním rozmezí.

    Stejně tak pokud máš pocit, že když někdo jezdí za určitých situací 160-180, tak prostě jede 180 hlava-nehlava a nekouká před sebe, tak to spíš vypovídá něco o tobě a schopnosti vnímat provoz.

    Když jedu rychle, tak je poměrně logický (a ve společnosti lidí, co aspoň malinko umí řídit, bych to nemusel speciálně zdůrazňovat), že prostě čumím co se na tý dálnici děje. Neproletím třeba 180 kolem osobáku, kterej se blíží v pravým za náklaďák – protože musím předpokládat, že nejenže mě nikdo přede mnou nevidí, ale že se mě všichni aktivně snaží zabít.

    Proto je pro mě ve výsledku pohodlnější a BEZPEČNĚJŠÍ jet po tý dálnici 160-180, protože všechny potenciální původce krizovek mám před sebou a můžu na ně snáz reagovat.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PETER_PAN: To vybrzdovani je dost infantilni zvyk, jako ostatne veskery jednani typu "nekoho musim poucit". Kdyz me nekdo dojede v rychlym pruhu, kde jedu nejvyssi povolenou rychlosti plus marze radarovejch kamer, tak ho - pokud mam v pravym misto - rad pustim. Pokud me teda ale nekdo zacne v hustym provozu kde je celej levej pruh plnej aut jedoucich stejnou rychlosti na tempomat problikavat a vubec se nejak ztrapnovat, tak ho taky rad pustim, akorat se muze stat ze to trva dyl a ze se to stane sto metru pred stacionarnim radarem.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    TADEAS: Vybrzdovat nesmis, branit rychlejsim autum take nesmis. To ze nekdo jede nad 130 neni tvuj problem a nemas nikoho vychovavat. Za vybrzdovani je rozhodne o nekolik radu nebezpecnejsi nez prekroceni rychlosti na dalnici o par desitek procent.
    MINER
    MINER --- ---
    PSYCHO: Já jsem vyvrátil námitky, že v Německu si značkama stejně omezovanej všude, a vyšší rychlost na dálnici je nebezpečnější, pro což máme legální data jen z Německa.

    Já si nemyslim, že dává smysl řešit rychlost v diskuzi o elektromobilech, ani mě nezajímaj pocity a dojmy o tom, jestli někdo jezdí rychle nebo pomalu. Ale když někdo šíří nepravdy, ke kterým mám fakta, tak někdy reaguji.

    Pojďme se věnovat tlačítkům!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TADEAS: nema tesla na toto nejaky adaptivny tempomat zozadu? videl som na par videach, ze unikla narazu tym, ze detekovala vozidlo bliziace sa zozadu, ktore nestihalo ubrzdit a tak sa posunula dopredu
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    PSYCHO: resi se nemecko aby si nekteri obhajili ze na 130 jezdej 160-180. pro debily co jezdej timhle stylem a pak me jedouciho 130 problikavaj mam specialni lekci vybrzdovani. drzej se pak zpatky jako pejsci
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    MINER: A proc v CR resime Nemecko? Ja ac ziju v NL, taky po nikom nechci, aby ve spickach jezdil max 100 km/h (na dalnici)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ELIJEN: U Tesly nemá smysl se bavit o generacích, to auto je prostě každý měsíc nebo tak něco trošku jiné a žádné výrazné předěly tam nejsou.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Oficialne zadne generace nejsou. To je jedine, v cem mas pravdu. Jinak krom zakladniho tvaru karoserie je v tom aute VSECHNO uplne jine. Co by se muselo zmenit, abys tomu rikal 2. generace?
    MINER
    MINER --- ---
    PSYCHO: Pojďme si zkalibrovat, co myslíme „omezovanej značkama skoro všude“.

    Zde, jak se jezdí v Německu:
    ZEIT ONLINE | Lesen Sie zeit.de mit Werbung oder im PUR-Abo. Sie haben die Wahl.
    https://www.zeit.de/mobilitaet/2019-02/autobahnen-geschwindigkeit-tempo-schnelligkeit-raser-verkehr?

    Průměrná rychlost, a kde 10 % lidí jezdí přes 180 km/h.

    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    MINER: Afaik je Nemecko jedina zeme, kde to omezeni vicemene neplati (v realu jsi omezovanej znackama skoro vsude). Jinak jsi rad za tech 130 a pokud to tak je, tak tak mas jet.

    Jestli si to vzal osobne, tak mne to mrzi, narazim spis na lidi jako Bobash, kterej rika, ze prumerne na dalnici smazi 160.

    Ja to vnimam trosku jinak, protoze jsem si to uzil z obou stran - vymetl jsem skoro 200m svodidel ve 140 kvuli aqua planingu a jet vic, tak jsem na srac a jet spravne, tak to bylo jen 100, a stejne tak mne v centru Prahy na Francouzsky sestril frajer v 80km/h (jako chodce) a muzu bejt rad, ze jsem to prezil. Takze na ty rychlosti jsem trosku haklivejsi nez jini.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Jedinej důvod, proč ostatní mění design auta, je, že změny prodávaj. Lidi chtěj mít furt to nejnovější, nejlepší, takže je tim ‚nutí‘ měnit auto častěji.

    Nadčasový auto, který jenom nejede na módních trendech, nepotřebuje redesign, pokud se furt prodává dobře.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam