• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: To už je lepší, reagoval jsem na Leafových 10k.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Pripada Ti 18000 otacek malo?
    Ty motory maji redukcni prevodovku
    Tesla Performance Rear Drive Unit | Motors and Controllers | Stealth EV
    https://stealthev.com/product/tesla-performance-rear-drive-unit/
    TOFI
    TOFI --- ---
    Elon Musk se děsí čínských aut, chtěl by je zdanit. Před pár lety se jim vysmíval - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elon-musk-se-desi-cinskych-aut-chtel-by-je-zdanit-pred-par-l/r~47761b0ebc4411eeb1f50cc47ab5f122/
    MINER
    MINER --- ---
    GOR: Na tom mě překvapuje, že to netočí do moc.
    Fosilní supersporty vytočí víc.
    Najednou mi přijde míň scifi, že Koeniggseg udělal fosilní Regeru bez převodovky…

    Jasně, je to tim, že má krouťák od nuly, ale stejně mě to překvapilo.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: tohle je extremne zajimavej uhel pohledu, kterej jsem si vlastne nikdy neuvědomil (až mi je z toho trapně), že když máš dva a více motorů, musel bys mít dva a více převodovek.
    Najednou to rozhodnutí automibilek nedělat dvoukvaltový BEV dává o dost větší smysl.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    What is the Tesla Model 3 real range if I drive 160km/h 100mph? - Quora
    https://www.quora.com/What-is-the-Tesla-Model-3-real-range-if-I-drive-160km-h-100mph
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: já zkoušel těch 160 km/h, ale zase jenom s Taycanem/e-tronem, ne s Teslou.

    A taky je možný, že Taycan bez dvoukvaltem by byl ještě míň úspornej :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Dík :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Realita pri ~ 110 km/h pak takhle, Tesla s 1 rychlosti uspornejsi nez Porsche s 2 rychlostma. Skoda ze nevidim i test treba pri 200 km/h.

    Motorway range test: Taycan vs. Model S - who is ahead?
    https://nextmove.de/autobahn-reichweitentest-taycan-vs-model-s/

    GOR
    GOR --- ---
    LAUNCHER: Ha, podobny obrazek, ale pripadaji mi nizke otacky, kdovi z jakeho je to stroje?
    GOR
    GOR --- ---
    BTW, tohle je Leaf (podle maximálních otacek je to ZE0, tj. prvni generace), pisou Powertrain, takze predpokladam, ze je to stridac+reduktor included.
    Dostat se pod 90 % jde jen ve velmi okrajovych situacich, kde ta ucinnost klesa z toho duvodu, ze male konstantni ztraty hrajou vlivem nizkeho vykonu vetsi roli.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Pro ruzne e motory je ucinnost v ruznych RPM ruzna, ale alespon pro obecnou predstavu takto. Resi to nemecke automobilky (protoze no limit dalnice) a supersporty. Na ty dalnicni rychlosti v USA, Cina atp ten druhy stupen potreba neni. Nakolik/jestli to pomuze s 140 kph nevim a rad bych se to pro zajimavost dozvedel.

    Uznavam ale, ze zrovna ja bych prevodovky v aute urcite nechtel. Zduraznuji prevodovky, nikoliv prevodovku. Protoze mam dva motory, kazdy pro jednu napravu. YMMV.

    Why Electric Vehicles (EV) are better – x-engineer.org
    https://x-engineer.org/electric-vehicles-ev-better/

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Vyndal jsem Te z DI.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Je otázka, jestli těch 5% nebylo v předpisový rychlosti a vejš ten rozdíl není větší.

    Já zkoušel Drážďany a zpátky ve 160 km/h s e-tronem GT (dvojče Taycanu) a žralo to právě překvapivě málo, lehce přes 25. Což by tomuhle nasvědčovalo. Taycan mi taky přišlo, že v ostrým tempu žere jen o málo míň než při poklidný jízdě.
    GOR
    GOR --- ---
    GOR: OK, clanky o Taycanu hovori o 5% uspore, ja nabyl dojmu, ze to ma byt revoluce srazejici spotrebu z 25 kWh/100 na 20 kWh/100, ale ono je to spis v radu z 25 kWh/100 na 23,8 kWh/100.

    Clanky, co jsem probehl, svorne tvrdi, ze prevodovka hlavne zlepsuje zrychleni, coz zni logicky, Taycan asi umi moment efektivne premenit v tah.


    BOBASH: Dovolim si nesouhlasit, nizky maximalky jsou dany indukovanym napetim, tj. zdroj (baterka+stridac) "neumi" procpat proud proti indukovanymu napeti, ktery roste s otackama motoru, samozrejme se napeti da zvysit, ale:
    1)Izolace na vyssi napeti motor prodrazuje,
    2)Vyssi napeti zdrazi stridac,
    3)Vyssi napeti asi zdrazi i vypinac
    4)Vyssi napeti pri stejnych vykonech asi usetri nejakou med.

    Da se to obejit odbuzenim, ale to zase srazi vykon, coz ve vysokych rychlostech (a zrovna u Porsche) neni prilis zadouci.

    Jak rikam, krivku ucinnosti ma kazdy stroj, ale rozhodne neni u synchronniho elektromotoru tak zajimava, jako u spalovaciho.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: https://www.wired.com/story/electric-car-two-speed-transmission-gearbox/

    Prostě i elektromotor má nějakou křivku efektivity a ve vysokejch rychlostech funguje blbě – proto ostatně taky velká část EV má nízký maximálky. Dvoukvalt je cesta jak to obejít.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: divam se do historie, uz jsme to spolu resili. Nekdo tvrdi, ze je to sporny, nekdo tvrdi, ze to sporny neni, ze se proste spotrebovava extra energie na upravu magnetickeho pole.
    Vic k tomu asi nemam co rict
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Ano, cesky odbuzovani. Jaky vliv ma na ucinnost?

    BOBASH: OK, nerozporuju, slo by to nejak konkretneji?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: Ne, ta převodovka je tam skutečně kvůli efektivitě ve vyšších rychlostech (tedy na dálnici).
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: uz se to tu parkrat resilo, zkus pohledat. Jde o magnetic weakening pokud si ten pojem dobre pamatuju :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam