• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    GOR
    GOR --- ---
    CATSIAM: Jasně, to chápu, ale RATTKIN IMO mluvil o smlouvě kvůli nabíjení na veřejné nabíječce.

    DZODZO: Leaf má svá léta a nevím, kdo by si ho za ty ceny (pokud ho teda významně nezlevnili) koupil.

    COMODOR_FALKON: Co myslíš s tím přeprogramováním BMS? Co je špatně?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Tak on Nissan má spoustu věcí blbě tak nějak defaultně, tak se nedivím, že se (morálně zastaralému) Leafu zákazníci vyhýbají…

    Leaf je dobrý tak maximálně pokud ho seženeš fakt hodně levně, vyměníš baterii a přeprogramuješ BMS…
    CAL
    CAL --- ---
    CATSIAM: Já zařizuju sazbu D57d jako
    JIMIQ, trvá to už rok, dvakrát jsme museli začít úplně odznova a když teď, po podpisu smlouvy o připojení s touhle sazbou s distribucí na nás dodavatel vytáhl požadavek, že musíme uzavřít novou smlouvu o dodávkách elektřiny na jiný produkt s novým závazkem, začal jsem to řešit s ERÚ. Jakože podání podle zákona o mimosoudních sporech. A nejsem si jistý, jestli na ten soud nakonec taky nedojde. Máloco mě v životě vytočilo jako neschopnost a zmrdskost PRE. Pozdravuju manžela.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z cenniku nissan: Ceník je platný od 1. listopadu 2023 do vyprodání skladových zásob. Výroba modelu Leaf byla ukončena.

    zeby sa moc nepredaval? co tam maju miesto toho? ziadne kompaktnejsie auto v ponuke nevidim, iba nejaky crossover ariya
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    GOR: Nám skončila fixace a nízký tarif jsme neměli, takže se využilo auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Wallbox pravděpodobně budu mít zadarmo a tedy předpokládám i s chytrým řízením (resp. na něm budu trvat). Přímotopů tam je pokokot, je to docela velkej barák, ale zase asi skoro nikdy nepojedou všechny na plno.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Neznám tvůj ceník, ale když se dívám u mojeho dodavatele, tak nejvýhodněji vyjde nechat tarif a přimontovat WB. Jestli to jistič snese nedokážu odhadnout, protože nevím kolik přímotopů tam máš, každopádně nějaké dynamické řízení už není až tak drahá záležitost, obzvlášť pokud to budeš mít přes dotaci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: No já vím že je rozdíl v době tarifu u elektromobilního, tam mě spíš napadlo jestli kdyby byl levnější, nejsou cesta akumulačky.

    Ale jinak teda nechat D45d, přidat wallbox a nikde nic dalšího neřešit, chápu správně?

    (ten barák má 3x40A, takže WB asi nebude problém...)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Když máš přímotopovej, nemá smysl ho měnit na elektromobilní (kromě papírovaní by sis snížil dobu levnýho tarifu z 20h na 8h/den. Ale je pravda, že u některých tarifů na elektrické topení jsou docela vysoké platby za rezerovaný příkon).
    D45 je starší tarif, už se nepřiděluje a za mě je výhodnější, než D57 - opět v připojovacích podmínkách NIKDAS: je, že musíš zařídit automatické blokování spotřebičů v době VT, což by po tobě při změne sazby mohli chtít doložit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Je nějakej zásadní rozdíl mezi D45d a D57d? Respektive, když se stěhuju do baráku, kde je D45d, mám chtít řešit něco jinýho?

    GOR: A má smysl elektromobilní tarif, když mám přímotopovej?

    Mě z toho vychází, že i když budu mít doma wallbox, je furt lepší mít přímotopovej...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Vzhledem k tomu, že to má techniku stejnou jako minulej Spring, vím naprosto přesně, co si o tom mám myslet.

    Je to příšernej krám a není to vyhovující jako vůbec nic.

    NTR23: Pokud nemáš rád auta, nikdy jsi nejel slušným autem, je ti jedno bezpečnost, ovladatelnost, ergonomie, zpracování, výbava a vlastně úplně všechno, a ještě k tomu ti vůbec nezáleží na penězích, pak je to ok.

    Pokud by to stálo 250 tisíc, tak ok. Ale ono to zase bude stát půl milionu a levnějc bude možná ta základní verze, která má 45 koní. To je ta, u který sám výrobce píše, že nabízí "dynamické zrychlení z nuly na sto pod 20 sekund".

    To auto je regulérně nebezpečný.

    (jo a u tý 65 k verze to zase furt hrabe, neumí to tak šílenej výkon přenýst na silnici...)
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Okej, ale jak pises, to se tyka jen spolecnych casti domu, takze ... asi nikoho z nas.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: Opravdu je to v přípojovacích podmínkách, ale jak říká GOR:, platí to pouze pro společné části domu (taky jsem si myslel, že to od 31.3.2022 platí pro všechny nově přidělené sazby - jinak myslím, že dříve nebo později tuhle vymoženost zavedou pro všechny nově připojené elektronabíječky):

    D27:
    Bod 5. "Je-li sazba přidělena po 31. březnu 2022 a v odběrném místě je připojeno zařízení pro dobíjení elektromobilů, které je součástí společných částí domu sloužících pouze pro společné užívání vlastníkům nebo uživatelům bytů, musí odběratel v takovém odběrném místě zajistit možnost technického blokování zařízení pro dobíjení elektromobilu v dobách platnosti vysokého tarifu."

    Bod 6. "Je-li v odběrném místě připojeno zařízení pro dobíjení elektromobilů, které je součástí společných částí domu sloužících pouze pro společné užívání vlastníkům nebo uživatelům bytů, může distributor blokovat zařízení pro dobíjení elektromobilů v dobách platnosti vysokého tarifu v maximální celkové délce osm hodin denně, a to pouze v případě hrozícího nedostatku volné distribuční kapacity."

    Zdroj:https://www.cezdistribuce.cz/file/edee/distribuce/podminky-distribucnich-sazeb-2023-domacnosti.pdf
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Jo takhle. Tak to urcite ne. Nabijecka za HDO je zbytecna (si ji nastavis sam, kdy ma nabijet). To si nikdo nedava. Takze ti nic vypnout nemuzou. Toho se neboj:)
    GOR
    GOR --- ---
    DIM_: Mea Culpa, tyka se to jen nabíjecího zařízení ve spolecnych prostorach, tj. rodinnych domu ne.

    Nicmene, furt to vyzaduje znacny zasah, ma-li jinak odberatel D02d, tj. nepouziva HDO.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: Musíš to mít zapojené tak, aby ti to distributo v případě nedostatku proudu v síti mohl odpojit.
    Dělá se to přes HDO u elektroměru.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    GOR: Promin, nechapu. Jaka "povinnost blokovani"? Ceho?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Snizeny tarif ma nekdy i nizsi distribuci/kWh. Ja ted treba resim prechod na D57 (silenej voser to zaridit) a tam je distribucni cast tusim 0,4kc/kWh misto 2kc/kWh v D02. Silovka je pak hodne podobna cenovd
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Jasne, ale ja mam D02d, takze mne by to teoreticky pomohlo.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: navíc ten snížený tarif nedávají v nějak "lepších časech", než třeba když máš dvousazbu kvůli bojleru, ne?
    Mám nízký tarif kvůli bojleru od 19-21 a pak 00:00-6:00 a pochybuju, že by mi to dali jinak (a ceny za kwh byly taky skoro stejný)
    GOR
    GOR --- ---
    CATSIAM: To je ale neco jineho. Vy jste chteli zmenit distribucni tarif, tj. smlouvu o pripojeni, kdezto Rattkin mluvi o veřejné nabijecce.

    BTW, ja se na elektromobilni tarif vykaslal, protoze v podminkach je od nejaky doby povinnost blokovani, upravy by me vysly na takovy prachy, ze by se mi to vratilo asi za 10 let s velmi nejistym vysledkem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam