DAN_F: Jo, mě taky neuvěřitelně točí, že:
1) Český provozovatelé nabíječek jsou banda lemplů a jsou schopný nechat jedinou AC nabíječku ve spodní části Vinohrad z půlky rozbitou (jde jedna zásuvka ze dvou) asi rok (PRE).
2) Jsou schopný na nabíječky za půl mega (DC) dát nespolehlivý dotykový displeje kvůli kterým to začínáš nabíjet na šestkrát. Případně jim to rovnou nefunguje vůbec (ČEZ).
3) Daj ty nabíječky zásadně někam, kde nic není. Jako pravda, onehdy když jsem jel do Litoměřic a byl jsem línej předem nabít, tak jsem to vrazil nakonec na třetí pokus na ČEZ u Kauflandu, kde mají aspoň chlebíčky.
Ale, sakra, to nikomu nedošlo, že cílovka "uživatel nabíječky na elektromobil" je typicky cílovka poměrně lukrativní a že to obvykle nebudou lidi, co chtějí v Kauflandu žrát chlebíček, ale dali by klidně čtyřnásobek za hipsterskej avokádovej toust a flat white, kdyby mohli? A že by tudíž bylo dobrý stavět nabíječky někde, kde se dá ten čas využít (na čemž navíc může někdo vydělat?).
Nicméně přesně – je to jako mobilní telefony v 90. letech, kdy jsi pobíhal po městě a hledal signál a SMS stála pět korun (v době, kdy 5 korun stálo v krámě pivo). Než si budou běžně normální lidi kupovat elektromobily, tak už to fungovat bude.
Ale ono je to i naopak, že dokud to fungovat nebude, tak si nebudou kupovat ty elektra.
Já jezdím dlouhý trasy elektromobilama ze studijních důvodů, ale upřímně, kdybych tím nepotřeboval jezdit kvůli práci a neměl navíc elektriku většinou zadarmo, tak u tak 80% elektromobilů, kterýma jsem tuhle zimu jezdil, sáhnu na otočku do Pardubic nebo do Třebíče (zatím dvě nejčastější místa tuhle zimu) po 20 let starým Jaguaru s benzínovým třílitrem...