HANZS: Jak již zmínil
RATTKIN, u starších EV je reltivně jednoduché tu baterii demontovat a uvnitř jsou akorát racky s vyskládanými články, ať už prizmatickými, nebo sáčkovými.
HERR_FLICK: Leaf jsem viděl v reálu a netuším, co se Ti na něm zdá problémového.
Aktuálně se dá sehnat od
€6500, tj. v přepočtu za cca 165k Kč. Když do toho v roce 2025 narveš 100 kWh batterypack, což dle
zvěsti bude stát cca 130k, aby to mělo dojezd ~500km, jsi na 269k.
Který konkrétní "nový, mnohem líp postavený a s tovární zárukou" elektromobil s dojezdem ~500km koupíš za ~300k Kč ?PETER_PAN:
Battery pack byval az 2x tezsi nez clanky v nem. Tenhle pomer se zlepsuje a s prichodem solid-state to bude uz hodne maly rozdil.Úplně nechápu, na co tím reaguješ a co se snažíš sdělit – I když on je vlastně i ten zbytek trochu zmatený…
BOBASH: Jak už jsem uvedl výše, ve chvíli, kdy Leaf ZE0 s dojezdem ~500km bude za cca 300 tisíc a zvládne ho vylepšit automechanik Franta s elektrikářem Tondou z vedlejší vsi, zatímco jakékoliv jiné auto s podobnými parametry bude stát více než 900 tisíc, tak se sice asi najde pár hipsterských motožurnalistů co budou blekotat něco o tom, že "si myslí, že to je vošklivý a starý auto", ale reálné řidiče to zajímat nebude…
"(…)nový auto, který bude tak o třetinu dražší než ten upgrade Leafa" nebude existovat nikdy, protože čím levnější budou baterie , tím levnější bude ten upgrade…
A pokud budu brát vážně co postoval
JYRKA, tak takové články v objemu 100 kwh budou stát $5600, tj. cca 130k. + třeba 5-10k na předělání racků a kabeláže. Byla by to fakt náhoda, kdyby nové články/moduly měly stejné rozměry jako ty původní.
Tj. celý takový Leaf by byl za cca 300k a s dojezdem přes 500km, možná 600km – tolik nezvládá Enyaq ani jako nový a pochybuji, že by jeho cena padala tak rychle, aby se po 5 letech dal koupit výrazně pod 300k, aby mělo smysl dát přednost horšímu (a obtížně vylepšitelnému) Enyaqu před vylepšeným ZE0 (s možností relativně snadného dalšího vylepšení i v budoucnu).