• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: Když jsem se díval na rozložení pinů, tak má kromě klasiky (tzn L1, L2, L3, N, PE) ještě další dva: Proximity pilot a Control Pilot a ty budou muset být zapojený asi do nějakýho komunikačního rozhraní, ale i tak, díky za nasměrování na tu zástrčku :)

    EDIT: Teď mě vlastně napadlo, že kabel je to nejmenší, prostě koupím typ2 kabel a ucvaknu si ho...
    EDIT2: Jen přemýšlím jestli tam nemaj nějakou pojistku proti řetězení kabelů...
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Podle me bude..:) Furt to jen vede proud. Ale na to tu budou vetsi experti. Bracha je elektrikar a tyhle veci mi vsechny dela on a ja tomu tolik nemusim rozumet. Vzdy jen odkejvu a cekam az to ma hotovy..:)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: To s tou zástrčkou je parádní řešení, díky! Ani bych nemusel mít kabel pernamentně venku (btw. říkal jsem si, že v krajní nouzi tam prostě vytáhnu CEE400V, kterou budu řídit z rozvaděče a budu venkovní auto nabíjet přenosnou nabíječkou, ale tohle je mnohem lepší řešení) :)

    Nemáš nějaký zdroj na kabel, nejlépe cz eshop (To asi nebude obyč cykyna, žejo :D )
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Nechces na fasadu spis neco jako: https://amzn.eu/d/40mjSWS ?
    Jinak jasne, muzes protahnout jen kabel a pak si dat koncovku.. https://amzn.eu/d/1ifqq23
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jo takhle, že chceš wallbox ze kterýho ten kabel nebude připojenej Typem 2, ale "něčím jiným", co nebude klasickej konektor, ale přesto to půjde rozdělat... no elektrikář by měl bejt schopnej sundat a zase napojit i ten konektor, hádám, ale bez toho aby ses vrtal v drátkách to asi nepůjde.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: chci díru, do které se max vejde kabel, ne díru na celej konektor. Mám dům celej v pasivu, 30cm zeď 25cm izolace, a pak tam navrtám díru jak doprdele.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nerozumím moc otázce. Přidělá wallbox, protáhneš zdí kabel (akorát teda budeš muset vrtat díru kterou proleze Type 2 konektor), připojíš kabel. Kde je problém?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Řeším teďka wallbox v garáži a hledám následující řešení:
    Wallbox na 22kw (resp. aby zvládl 2x11kw), kterej zároveň zvládne nabíjení z přebytků (budeme mít chytré řízení, asi loxone), ale teď to nejdůležitější: Chtěl bych, aby ten wallbox byl v garáži ale jeden 5m kabel čouhal skrz zeď ven. U normálního kabelu bych si vrtnul díru, kabel protáhl zapojil atd, ale u těch mennekees kabelů (typ2) to asi jen tak nepůjde (rozložit wallbox a zapojit si to tam), ne? maj tam určitě i nějaký komunikační kanály apod.
    Máte s tímto někdo zkušenost?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Vždyť ty ale potvrzuješ, co píšu – 43% velkých investorů je na poměry automotive dost málo a 43% retail investorů je hrozně moc.

    Pro představu:

    VW má 87,1 : 12,9.
    GM to má podobný: https://simplywall.st/stocks/us/automobiles/nyse-gm/general-motors/news/general-motors-company-nysegm-is-largely-controlled-by-insti

    I ve Fordu jsou institucionální investoři kolem 60% (a pak tam je rodina Fordů a tak).
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company#Ownership

    U Tesly je podíl retailu nestandardně velkej, což může mít spojitost s vysokou cenou akcií, protože je to prostě výsledek hype a ne úvahy o hodnotě tý firmy.

    Nechce se mi hledat, kdy koupily podíly velký fondy jako BlackRock nebo Vanguard (který mimochodem maj i tradiční automobilky), ale docela bych tipoval, že předtím, než cena těch akcií absurdně vylítla.

    Zároveň jako vždycky píšu, že bych Teslu pořád ještě radši neshortoval, protože tím, že je to fanboy stock, tak to může udělat úplně cokoliv včetně toho, že Elon představí alespoň zdánlivě funkční robotaxi a vystřelí to na čtyřnásobek.
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Vnímám to stejně. Jen, to be fair, není to jen Bobašovina. Máme tu moc názorů a málo guruů.
    Osobě to tu už jen skenuji, a zastavim se, jen když vidim nějaké zajímavé klíčové slovo nekonfliktního se ID nebo příčetný zdroj.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: strašně málo velkých investorů = téměř 43%.

    To sebevědomí s jakým tady často prezentujes úplný bludy je fakt otravný a rozbíjí diskuzi, protože ty nějaký know how máš, ale když většina toho co postujes jsou z prstu vycucany sugesce, tak člověk časem začne ztrácet energii z těch tvých traktátu vysekávat co je pravda a co ne úplně to přeskakuje.

    U exaktních věci jako tohle to jde vyvrátit jednoduše, u víc pocitový věci jako smyky na rwd a awd pak vznikají ty nekonečný diskuze, kdy nejsi schopný opustit myšlenku.

    Who owns Tesla stock?
    Tesla has a total of 3.16bn shares outstanding, according to data from Nasdaq. Who are the stakeholders of Tesla?

    Retail investors accounted for the largest block of shares at around 1.36 billion, or 43.16%, as of 2 March, according to WallStreetZen. Institutional investors accounted for 42.84% of stock ownership, totalling 1.35 billion shares

    ...

    Tesla’s largest institutional investors
    Vanguard Group, Blackrock (BLK) and Capital World Investors are among the top institutional shareholders of Tesla, accounting for a combined 15% of its outstanding shares. Let’s take a look at Tesla’s five largest institutional investors and their reasons for holding the stock.

    Tesla Shareholders | Who Owns The Most Shares in Tesla?
    https://capital.com/tesla-shareholder-who-owns-the-most-tsla-stock
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Někde níž jsem dával vlastnickou strukturu Tesly, je tam strašně málo velkých akcionářů a mají poměrně malý podíly (Musk s 20% je zdaleka největší, v top 20 jsou i investoři s 0,5%).

    Takže většina majitelů bude retail.

    Tedy jak už tu někdo psal, cena Tesly je totálně nesouvisející s realitou a je to výsledek hype a Muskova kultu osobnosti. Drtivá většina retail investorů nepřemýšlí o investici tak, že by si spočítali zisky a obraty a náklady nebo majetek firmy a její hodnotu a porovnávali to s cenou na trhu. Prostě vidí, že Tesla stoupá a spousta lidí na tom vydělalo, tak si to koupěj taky.

    Což funguje přesně do chvíle, než bude signifikantní část z nich chtít realizovat svoje zisky dřív, než začne hrozit že to spadne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: sory, mld.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Hodne dela treba to, na jake burze je Tesla a BMW.
    Napoveda: penzijni fondy v USA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Já nesnižuju čeho Tesla dosáhla, jen říkám, že ani na základě toho nedává smysl tržní kapitalizace ve výši osmkrát větší než BMW.

    Dvakrát nebo třikrát větší? Proč ne. Ale 8x?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PEPAZZ: s tim nabijenim doma bacha, tenhle vikend hlasili ze v Baselu shorel barak kvuli nabijeni baterie na elektricke dvoustope vozidlo ;-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JIMIQ: nj, do ceny akcií se promítá budoucí očekávání investorů, ale tohle snižování toho, co tesla dokázala na poli automotive mě prostě nebaví.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CRAZY_IVAN: no ale za stejné peníze získáš v BMW 7x vyšší podíl na zisku, který je jen o 20% nižší (jestli dobře počítám)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: obrat 90 mio dolarů?
    Když prodali neco pres 4mio vozu, tak je prodavali za 20 dollarů, jo? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam