DZODZO: Ano, samozřejmě to srovnávám v rámci elektrických SUV a to ve své kategorii Model Y je skutečně levný auto. Třeba SUV na platformě MEB, kterých se v Evropě dohromady prodá podobně jako tý Tesly, jsou buďto mírně, ale znatelně dražší (Enyaq, ID.4), nebo drasticky dražší (Q4 e-tron).
Ve výsledku je Tesla skoro stejně drahá jako "levná čínská konkurence" velikostně o třídu níž (MG5 stojí skoro stejně jako Model Y).
Což je na jednu stranu super, protože si tím Tesla rozšiřuje okruh zákazníků, na druhou stranu je ale o dost míň super, že aby z takhle levných aut udělala rozumný zisk, musí jich prodat víc.
Prodat dva miliony prémiových aut, jako to zvládne BMW, znamená o dost víc peněz než prodat milion laciných aut. A začíná to bejt ostatně vidět, Tesla měla loni obrat asi 90 milionů dolarů, BMW, ne o moc větší, asi 170.
Aby s takovou cenovou politikou byla Tesla hodná svojí tržní kapitalizace, musela by být nejprodávanější automobilkou na světě a to s docela slušným náskokem – přičemž Toyota prodává přes 10 milionů aut ročně, Tesla má problém se dostat na dva.
Samozřejmě pokud budou jediný, komu se podaří rozchodit robotaxi, tak mají dramatickou výhodu a můžou jich prodat unlimited množství. Jenom že FSD se nejeví být ani na dosah funkčnosti a tím, že se zaměřujou plně na robotaxi, si můžou zabít šanci na úspěch na trhu s levnějšíma elektromobilama. V kterýmžto případě skončí bláhový představy o Tesle jako nejhodnotnější automobilce světa.