• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nerozumím moc otázce. Přidělá wallbox, protáhneš zdí kabel (akorát teda budeš muset vrtat díru kterou proleze Type 2 konektor), připojíš kabel. Kde je problém?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Řeším teďka wallbox v garáži a hledám následující řešení:
    Wallbox na 22kw (resp. aby zvládl 2x11kw), kterej zároveň zvládne nabíjení z přebytků (budeme mít chytré řízení, asi loxone), ale teď to nejdůležitější: Chtěl bych, aby ten wallbox byl v garáži ale jeden 5m kabel čouhal skrz zeď ven. U normálního kabelu bych si vrtnul díru, kabel protáhl zapojil atd, ale u těch mennekees kabelů (typ2) to asi jen tak nepůjde (rozložit wallbox a zapojit si to tam), ne? maj tam určitě i nějaký komunikační kanály apod.
    Máte s tímto někdo zkušenost?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Vždyť ty ale potvrzuješ, co píšu – 43% velkých investorů je na poměry automotive dost málo a 43% retail investorů je hrozně moc.

    Pro představu:

    VW má 87,1 : 12,9.
    GM to má podobný: https://simplywall.st/stocks/us/automobiles/nyse-gm/general-motors/news/general-motors-company-nysegm-is-largely-controlled-by-insti

    I ve Fordu jsou institucionální investoři kolem 60% (a pak tam je rodina Fordů a tak).
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company#Ownership

    U Tesly je podíl retailu nestandardně velkej, což může mít spojitost s vysokou cenou akcií, protože je to prostě výsledek hype a ne úvahy o hodnotě tý firmy.

    Nechce se mi hledat, kdy koupily podíly velký fondy jako BlackRock nebo Vanguard (který mimochodem maj i tradiční automobilky), ale docela bych tipoval, že předtím, než cena těch akcií absurdně vylítla.

    Zároveň jako vždycky píšu, že bych Teslu pořád ještě radši neshortoval, protože tím, že je to fanboy stock, tak to může udělat úplně cokoliv včetně toho, že Elon představí alespoň zdánlivě funkční robotaxi a vystřelí to na čtyřnásobek.
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: Vnímám to stejně. Jen, to be fair, není to jen Bobašovina. Máme tu moc názorů a málo guruů.
    Osobě to tu už jen skenuji, a zastavim se, jen když vidim nějaké zajímavé klíčové slovo nekonfliktního se ID nebo příčetný zdroj.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: strašně málo velkých investorů = téměř 43%.

    To sebevědomí s jakým tady často prezentujes úplný bludy je fakt otravný a rozbíjí diskuzi, protože ty nějaký know how máš, ale když většina toho co postujes jsou z prstu vycucany sugesce, tak člověk časem začne ztrácet energii z těch tvých traktátu vysekávat co je pravda a co ne úplně to přeskakuje.

    U exaktních věci jako tohle to jde vyvrátit jednoduše, u víc pocitový věci jako smyky na rwd a awd pak vznikají ty nekonečný diskuze, kdy nejsi schopný opustit myšlenku.

    Who owns Tesla stock?
    Tesla has a total of 3.16bn shares outstanding, according to data from Nasdaq. Who are the stakeholders of Tesla?

    Retail investors accounted for the largest block of shares at around 1.36 billion, or 43.16%, as of 2 March, according to WallStreetZen. Institutional investors accounted for 42.84% of stock ownership, totalling 1.35 billion shares

    ...

    Tesla’s largest institutional investors
    Vanguard Group, Blackrock (BLK) and Capital World Investors are among the top institutional shareholders of Tesla, accounting for a combined 15% of its outstanding shares. Let’s take a look at Tesla’s five largest institutional investors and their reasons for holding the stock.

    Tesla Shareholders | Who Owns The Most Shares in Tesla?
    https://capital.com/tesla-shareholder-who-owns-the-most-tsla-stock
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Někde níž jsem dával vlastnickou strukturu Tesly, je tam strašně málo velkých akcionářů a mají poměrně malý podíly (Musk s 20% je zdaleka největší, v top 20 jsou i investoři s 0,5%).

    Takže většina majitelů bude retail.

    Tedy jak už tu někdo psal, cena Tesly je totálně nesouvisející s realitou a je to výsledek hype a Muskova kultu osobnosti. Drtivá většina retail investorů nepřemýšlí o investici tak, že by si spočítali zisky a obraty a náklady nebo majetek firmy a její hodnotu a porovnávali to s cenou na trhu. Prostě vidí, že Tesla stoupá a spousta lidí na tom vydělalo, tak si to koupěj taky.

    Což funguje přesně do chvíle, než bude signifikantní část z nich chtít realizovat svoje zisky dřív, než začne hrozit že to spadne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: sory, mld.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Hodne dela treba to, na jake burze je Tesla a BMW.
    Napoveda: penzijni fondy v USA
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Já nesnižuju čeho Tesla dosáhla, jen říkám, že ani na základě toho nedává smysl tržní kapitalizace ve výši osmkrát větší než BMW.

    Dvakrát nebo třikrát větší? Proč ne. Ale 8x?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PEPAZZ: s tim nabijenim doma bacha, tenhle vikend hlasili ze v Baselu shorel barak kvuli nabijeni baterie na elektricke dvoustope vozidlo ;-)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JIMIQ: nj, do ceny akcií se promítá budoucí očekávání investorů, ale tohle snižování toho, co tesla dokázala na poli automotive mě prostě nebaví.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CRAZY_IVAN: no ale za stejné peníze získáš v BMW 7x vyšší podíl na zisku, který je jen o 20% nižší (jestli dobře počítám)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: obrat 90 mio dolarů?
    Když prodali neco pres 4mio vozu, tak je prodavali za 20 dollarů, jo? :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    To jenom ke kontrastu toho bmw "Prodat dva miliony prémiových aut, jako to zvládne BMW, znamená o dost víc peněz než prodat milion laciných aut. A začíná to bejt ostatně vidět, Tesla měla loni obrat asi 90 milionů dolarů, BMW, ne o moc větší, asi 170."
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Toyota net income for the twelve months ending December 31, 2023 was $31.796B
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    hmm

    BMW: But annual net profit fell as expected by more than a third to 12 billion euros, due to a higher comparable base of 2022 following the consolidation of BBA.
    Tesla: In 2023, Tesla reported an annual net income of $14.999 billion

    Volkswagen's operating profit in the 2023 fiscal year increased by some 2.11 percent from the previous year and stood at roughly 22.6 billion
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, samozřejmě to srovnávám v rámci elektrických SUV a to ve své kategorii Model Y je skutečně levný auto. Třeba SUV na platformě MEB, kterých se v Evropě dohromady prodá podobně jako tý Tesly, jsou buďto mírně, ale znatelně dražší (Enyaq, ID.4), nebo drasticky dražší (Q4 e-tron).

    Ve výsledku je Tesla skoro stejně drahá jako "levná čínská konkurence" velikostně o třídu níž (MG5 stojí skoro stejně jako Model Y).

    Což je na jednu stranu super, protože si tím Tesla rozšiřuje okruh zákazníků, na druhou stranu je ale o dost míň super, že aby z takhle levných aut udělala rozumný zisk, musí jich prodat víc.

    Prodat dva miliony prémiových aut, jako to zvládne BMW, znamená o dost víc peněz než prodat milion laciných aut. A začíná to bejt ostatně vidět, Tesla měla loni obrat asi 90 milionů dolarů, BMW, ne o moc větší, asi 170.

    Aby s takovou cenovou politikou byla Tesla hodná svojí tržní kapitalizace, musela by být nejprodávanější automobilkou na světě a to s docela slušným náskokem – přičemž Toyota prodává přes 10 milionů aut ročně, Tesla má problém se dostat na dva.

    Samozřejmě pokud budou jediný, komu se podaří rozchodit robotaxi, tak mají dramatickou výhodu a můžou jich prodat unlimited množství. Jenom že FSD se nejeví být ani na dosah funkčnosti a tím, že se zaměřujou plně na robotaxi, si můžou zabít šanci na úspěch na trhu s levnějšíma elektromobilama. V kterýmžto případě skončí bláhový představy o Tesle jako nejhodnotnější automobilce světa.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ano, měl je všechny na operák a nepřihlašoval je, minimálně poměrně dlouhou dobu. Pak se nějak profláklo, že takhle jde jezdit bez RZ, tak tu dobu zkrátili na pár tejdnů.

    Jinak nový auto půlročně je docela dost, ale kupovat nový auto ročně bylo ještě v 70. letech v Americe poměrně běžný, proto taky měl každej model každej rok "facelift", aby soused poznal, že máš LETOŠNÍ Cadillac.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: ahoj, je to norm na ridičák na auto, to plati pro vetšinu e-biků, udava se totiž vykon jen v eco mode a to se do limitu vzdy vejde. Tohle má 12.5kw stock( s jinym kotrolerem to na stock baterce zvlada nejakych 17kw), maximalka nekde kolem 95km/h, z 0-50km/h za 2.3sec, jinak má to kontrolu trakce, 5 stupnu rekuperace na plynu, 5 stupnu na brzdách, ma to senzor pro vypnutí motoru pri padu motorky, zpětny chod :). Stock baterka 74V 55Ah tj. je 4kWh tj. dojezd je dost otazka, bez nejakých omezeni by to snad mělo ujet k 60/70km. vyrobce udava 120km pri 45kh/h čemuž uplně nevěřím. Kazdopadně výhoda je ze baterka neni na pevno a muzes ji vyndat a odnest nabít kamkoliv - domů, do kanclu etc. Aftermarket umí i skoro 6kwh baterie a samo vyšší výkony ale to už je strašně peněz.
    Cenovka homo road verze je 145tis bez dph.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam