• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Nesouvisi s predchozim, ale co se delat da, ac jsem se s tim nesetkal - da se snadno otevrit to viko s nabijecim portem, treba Flipper zero to umi.

    Spis bych se ale bal "HW utoku" hrebikem kolem dokola auta. Kvuli cemuz si na Tesly nekteri nalepuji varovani pro dezolatni spoluobcany, ze v tom aute jede kamerovy system. Co udela nebo neudela PCR, kdyz takoveho cloveka natocite na kamery a jestli ho budou mit snahu pro vase smutne oci dohledavat, to netusim. Moc bych na to nespolehal. Ale zase muzete na tom zaznamu poznat sousedku, pripadne straznik pozna mistniho vyhlaseneho blba.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Odemykat telefon musis, jinak nevyhodis primary usera z profilu.
    Proste nestaci ti pristup do auta, na rozdil napriklad od VW koncernu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    THERIDANE: Tesla se fakt blbe krade na dily a ty dily se jeste blbejc prodavaj. Hence, Tesla se moc nekrade.

    Tesla tops list of least stolen vehicles – GPS tracking will do that | Electrek
    https://electrek.co/2023/10/23/tesla-tops-list-least-stolen-vehicles-standard-gps-tracking/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Taky vidím jako nejjednodušší ukrást auto i s mobilem, vzhledem k tomu, že k odemknutí a nastartování auta nemusíš telefon odemykat.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: V divoke fantazii takhle, ale jeste by teda vadilo, ze appka v telefonu dela varovani, pokud se nemuze delsi dobu spojit s autem: THERIDANE:

    Neni bez zajimavosti, ze je mi znamo prave nula takovych pripadu - mimo laboratorni pokusy se svolenim majitele.

    V praxi pak takto - tzn jsi pozadan o telefon a pokud ho nedas, tak ti zlomi prst, na uvod; pripadne se auto nalozi do uzavreneho nakladaku a odjedou s tim:

    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    JYRKA: proto ta rušička, a proto se ty auta kradou jen na díly
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    THERIDANE: Hlavne v Tesle se nedokazes zbavit uzivatele bez jeho svoleni (nebo bez pomoci Tesly)
    Takze uzivatel presne vi, kde to auto je.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DOCKINEZ: Auta s appkou jsou komplikovanější, ale u těch co mají jen bezklíčové otevírání s rolling code máš 2 možnosti:
    1) zesílení signálu - chytneš signál klíče, zesílíš a pošleš směr auto, které bude mít pocit, že řidič stojí u něj a ochotně nastartuje…
    2) Simulace - nejdřív poblíž klíčků nasimuluješ volání auta a klíčky vydají pár kódů. Pak s těmi kódy jdeš k autu a nasimuluješ ovladač, nastartuješ a jedeš - a podle toho, kolik kódů ukradneš, tak třeba nastartuješ i vícekrát…
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    DOCKINEZ: Klasickej relay útok na bezklíčový zámky, akorát navíc s LTE rušičkou aby nepřišla notifikace do appky. Pak s tím borec ujede za roh kde čeká podvalník za orezlou Alhambrou a už to jede pryč. V tesle si můžeš zapnout Pin to Drive, pak to bez zadání pinu nejede, ale je to trochu otravný :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: To kradení je náhodou hrozně zajímavý téma! Jak se vlastně tyhle moderní auta kradou, když už nemaj mechanickej klíč a máš je propojený s appkou atd.?

    Nějaký hacknutí na dálku?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: nevim teď kterej rok to byl, ale surge v ceně baterek byl, ale teď by to už mělo být zase ok
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MINER: já se na to ptal jednoho IT managera ve Škodovce myslím v roce 2021 a přesně jsem mu říkal, že to pro ně musí být přeci ohromně ziskové, ale on mi oponoval, že problém je v ceně baterií. Nejsem si jistý jestli se to od roku 2021 nějak zásadně změnilo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DIM_: pockej jako ze koupit tlumiče a nechat je vyměnit a udelat geometrii je problém? Asi nechápu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: Tady v CZ to vychazi u Tesly lepe nez typicke ICE. Bylo mi receno, ze hlavne proto, ze se Tesly malo kradou. Jestli je to real nebo neni netusim.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Pisi, ze autor zavadejicim zpusobem interpretuje 2 puvodni clanky z Bloomberg. Ty jsi psal "ale je to info z Bloomberg", ja na to pouze reaguji, ze Tvuj text neni Bloomberg, ale az interpretace v Echo24.

    Jestli je to nejaka snaha o anti EV trolling, prosim mrkni na header, pravidlo 4.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: jako u tebe tady, oooo velky uctivaci Breitbartu?:)))
    [NAVON_DU_SANDAU @ Donald Trump 2016+]
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    LAUNCHER: prestan prosim kadrovat na zaklade zdroje, to je velice lacine, o kdyz tady extremne oblibene.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DIM_: Hele pozor, mrkni na data kolik nových aut obecně jde do firem. Je to 70% a je to kvůli "šmelům" s DPH, spousta z toho budou určitě i živnostníci. Čili pokud je Enyaq pod 70%, tak vlastně dobrý.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Ja vzdycky kdyz vidim nekde na twitteru pocty registraci Enyaqu v CR, tak je to impressive, nicmene v dalsim grafu byva rozpad na soukromovy a firemni registrace a vlastne Enyaqy jdou desne moc do firem.

    Coz mi zase zni spatne, protoze kazda firma v CR ma fleet smlouvu se Skodovkou a Enyaq berou, protoze to je to jediny elektroauto, co si firma muze vzit. Mozna nejlepsi v ramci omezeny nabidky.

    Jakoze - chci rict, ze kdyz ma clovek uvalit svy soukromy penize, tak si radeji koupi neco jinyho. Podle poctu registraci.

    Tak to citim.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Tak pokud to je z této zprávy, tak je to kreativa hodná protřelého PR matadora, a měli byste zvážit ho najmout do marketingu:)

    Nicméně je z toho vidět, že Enyaq je nadstandardně ziskový, a to mi stačí.
    Díky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam