• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: Packy jdou dodelat, senzory nepotrebujes. Jediny na cem by mela Tesla zamakat je ten autopilot.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: on chce třeba někdo kombík a nechce ani sedan kvůli pitomému kufru, ani SUV, tak mu pak Teslu neprodáš, i když je o půl mega levnější ;-)
    ale Juniper třeba vyřeší odvětrávané sedačky a lepší pohodlí, asi i nová Performance bude mít DCC podvozek, ale zas ale nebude mít páčky pod volantem, jak jsou všichni normálně zvyklý, nemá ultrazvukové senzory, nemá head-up displej s rozšířenou realitou, nemáš masážní sedačky, nemůžeš mít elektronicky zatmavovanou prosklenou střechu, verze Performance nemůže mít tažný zařízení a když vezmeš Long Range, tak to fakt neni instalace zmáčknutím tlačítka a kopnutím a s Long Range už zase nemáš DCC podvozek... a když zabrousíme i k úplným blbostem, tak i VW má ten LED pásek pod předním sklem chytrej - v Tesle si jen nastavíš jeho barvičku a končíš, ale u ID.7 ti bude běhat na stranu podle toho kam máš podle pokynů navigace zatočit, při nabíjení ti bude ukazovat kolik % už máš nabito a kolik se nabíjí, výstražně se rozbliká v případě nebezpečí nárazu atd...

    a jasně, Tesla má spoustu jiných vychytávek, skvělou mobilní aplikaci, větší výkon a je levnější, ale lidi si chtějí připlatit za nějaký pohodlí, luxus, komfort... i proto existujou značky jako Rolls Royce, přitom je to taky jen auto a jiný by tě odvezlo stejně a levněji :-)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: Jak myslis. Radeji usetrim 0,5M a budu si potit zadek a poskakovat po silnici, coz asi s Juniperem stejne vyresi.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: já v tom problém nevidim a v konfigurátoru ID.7 Tourer jsem strávil hodně času... TMYP fakt neni srovnatelný auto ani výbavou ani pohodlím takže připlatit si 0.5M za horší výkon mi stále dává dost velkej smysl... a asi i v době, kdy přijde Juniper bez páček pod volantem :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    VW ID. Buzz Minibus Review: The Ultimate Reboot!
    https://youtu.be/9_y5khKfVuE?si=U-bxnF_aPvTbV-bR
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ID.7 GTX tourer je dokonce za 1.9M tak to je hodne sebevedoma cena, kdyz je za 1.4M TMYP. To se asi nebude prodavat jak housky na krame, az prijde Juniper
    ID.7 Tourer GTX - ID.7 Tourer - varianty - Modely | Volkswagen Česká republika
    https://www.volkswagen.cz/modely/id7-tourer/id7-tourer-gtx
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Pokud lidi řeší čtvrtořadý marginality typu (ne)podvícení loga, tak je to asi super auto s vychytanejma mouchama.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: překvapivě v pohodě - všechno co po tom chci to umí, neseká se, nevypíná... měl jsem SW 4.0, ted už mají nový auta 5.0 resp. 5.2 a je otázka, jak moc (a jak rychle) to bude upgradovatelné... což je to, co mě děsí asi nejvíc, při myšlenkách na "starého" Enyaqa, kde se ze 3.1 dostaneš na 3.7 a vypadá to, že končíš...
    podobně jsou na tom asi i nějaké hardwarové věci - když se představila ID.7 tak neměla podsvícená loga VW ani vpředu, ani vzadu. Lidem to vadilo, tak jelikož verze Tourer se ještě nezačala vyrábět, tak do ní už dali loga vepředu i vzadu podsvícená... a vypadá to, že až dojdou zásoby těch nepodsvícených, tak se i krátká verze dočká podsvícených log...
    a takových věcí je tam víc - je super že s verzí 5.0 můžeš ovládat auto z mobilu a nechat si ho tak zajet do garáže nebo vyjet z úzkého parkovacího místa - ale opět to vyžaduje verzi 5 a je otázka jestli půjde upgrade ze 4.0 na 5.0 a nebo si na čtyřce skončil, protože auta vyrobená s 5.0 už mají zase trochu jiný HW, který toho umí víc...
    takže obecně - SW v pohodě - vcelku rychlý, intuitivní, dá se pomocí zkratek, widgetů a oblíbených hodně nakonfigurovat podle sebe, plánuje zastávky na nabíjení, ukáže s kolika % tam přijedeš, jak dlouho tam budeš, s kolika % bys měl odjíždět, kolik času ti zabere nabíjení... ale celkem rychle se to mění a není to tak, že vyjde nová verze a hned všechny starší dostávají OTA update :-(
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: když to mají na webu tak bych to asi bral jako ověřené, jen tam teda zmizelo to Advantage cars :-)
    https://www.tesla.com/cs_cz/support/body-shop-support
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Neověřené info:
    Ode dneška je autorizovaný servis pro TESLY i v Ostravě - takže Praha Advantage cars a Ostrava AUTOCENT CZ
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: Presne jak po klausovsku pise DOCKINEZ: nevim kolik presne ten leaf mel, nicmene se absolutne nehodil jako dalnicni vozitko, ackoliv ho presne kvuli tomu poridili.

    Ted jsem mrknul na wiki, byl to ten se 40kWh. Vedeni pri koupi usoudilo, ze 274km dojezd, mu krasne mezi brnem a prahou staci.
    Jenze.
    Kdyz uz dojel tam, musel najit nabijecku, pak pesky na schuzku. Kdyz byla schuzka kratka, auto jeste nebylo nabite, pak jel treba na dalsi, zase najit nabijecku, protoze aby zvladl trasu zpet, musel vyjizdet presne se 100%.

    Kdyz vyjel s mensim SOC, musel na dalnici najit nabijecku a u ni s prevratnou rychlosti 50kw/h nabijet.

    Pisu to tady jako velkej zastance BEV, obzvlast proto me to sere.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIGHTHUNTER: jak je na tom palubny pocitac a jeho funkcnost a ergonomia, uz to VW nejako prekopal a je to pouzitelne? nevypina sa to za jazdy a podobne?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: Me se ta ID7 libi, byla by to nahrada za meho Passata. Jen at ty prezentace maji nejakou kulturu, to je stejny jak v Autosalonu na Prime, delaji test s TMY proti Superbu 2024 a BMW Dve auta ze tri jsou sponzori poradu. 🤷🏻‍♂️
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: sedel jsem v tom v letnanech a vnitřek bych řekl že se jim povedl dost
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GOR: Kolega to nepsal se slovníkem v ruce a na pointě to nic nemění.
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Pribeh zni moc hezky, nicmene Leaf se 48 kWh akumulatorem neexistuje.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: Ano, Tesla 3/Y je celkem holobyt za nejnizsi cenu mezi pouzitelnymi elektroauty, takze skvele slouzi jako benchmark - sam jsem dal jednu dovolenou se starou M3 LR, dalsi rok s MY LR a ted nedavno jsem mel i pujcenou 3 Highland, takze vim ze Tesla ma skvelej pomer cena/výkon a nejsou to spatny auta.

    Ale mel jsem na 10 dni a 3500 km i ID.7 a to auto je fakt jinde. Ted zacatkem zari budu mit na 10 dni kombika a bohuzel stale verzi s mensi baterkou a ne GTX, ale tesim se a je to kandidat na moje budouci auto, az se zbavim Passata B8 v kombiku.

    Takze spojeni o parnik dal bych asi nepouzil, ale ID.7 fakt neni spatny auto - je drazsi, ma mensi vykon, ale vybava a pohodli jsou mnohem lepsi.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Jestli dobře chápu, tak už je alespoň snadnější to VW ID7 nakonfigurovat. Ale frunk to ještě nemá. Nevím jak efektivita/spotřeba, včetně zimy; nevím jak updates; nevím o případných dalších zradách proti Tesle.

    Nelíbí se mi kliky, nelíbí se mi "chladič", nelíbí se mi členitý interiér - ale to je jedno, alespoň ta auta nejsou stejný.

    Celkově chválím, pokrok je vidět. Udělalo mi to radost, v tenhle trend jsem u Evropských automobilek doufal. Snad jim to vydrží 🙏.

    Zas a znova se ukazuje, že konkurence je nutna, jinak se neposunem. Nutná jak pro VW, tak pro Teslu, mmch.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TOMBRIDER: jeste dodam ze je stejne zavadejici jako v tom clanku 😉
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TOMBRIDER: TOMBRIDER: Vtipny je jak je ta Tesla benchmark pro ostatni EV. U Tesly v podstate zadny priplatky nepotrebujes, s tim VW jsi ve finale o dalsich 100k vys. Porad nechapu proc ma nekdo potrebu psat o parnik dal, nebo podobny sracky.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HANZS: Ono to bude i tím, že legacy výrobci svou první vlnou BEV ztratili u zákazníků důvěru, protože prodávali mrtky s mrtkovskýma vlastnostma a jako bonus o tom lhali. (protože když se "lže" o spotřebě ICE, má to každej na párku. Když se "lže" o spotřebě BEV, člověk zjistí, že auto nemůže používat tak, jak by potřeboval, jak plánoval, kvůli čemu ho kupoval. Tak se pak nemůžeme divit, že se cítí podvedenej. - tady stačí jeden z deseti, ale špatný zprávy se holt nesou mnohem rychlejc.)

    ID4 byl plasťák. Některé BEV si dovolili dávat bez TČ. Pomalej nabíjecí výkon. Auta bez předehřevu baterky atd atd.

    Plus firmy, který se snažily být zelený, ale zároveň do toho nechtěly dávat moc peněz nakoupily naprosto nevhodné vozy na nevhodnej účel. Znám manažera z ČEZu, kterýmu dali leaf s 48kwh baterkou na denní ježdění mezi brnem a prahou. Tak samozřejmě, že se v celý firmě neslo, jak v zimě jezdil v lyžařských rukavicích, aby nemusel topit, aby dojel. - tohle maj teďka lidi zakořeněný a bude hodně dlouho trvat, než se ta důvěra vrátí.

    Všk taky veškerý argumeny, který proti BEV slýchávám možná platily pro auta před pěti lety, ale pro dnešní už vůbec.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam