• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GOR
    GOR --- ---
    PEPAZZ: Ja bych nesmesoval lokální znecisteni: Prach, NOx, SOx, CO, HC..... s emisema sklenikovejch plynu.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MINER: já myslím že dekarbonizovat zemedelství dává větší smysl než řešit emise z brz u BEVů :)

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MESTREY_: model Y zatím fakt ne ty jsou stale drahe jak cyp i na bazarech , 2019 m3 dejme tomu :)
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Tak omezit emise z brzd a pneu zrovna smysl dává, pokud to nechceš dýchat. Koukni se na to, jak jsou od nich za chvíli špinavý kola a to samý je v centru na barácích. Já sem teda rád, že ty PM mikročástice budu dýchat míň.
    Navíc budou až od následující Euro 7, takže nemůžou za současnou neefektivitu.

    A platí pro všechny, takže i pro Teslu, která tu chce prodávat, a tu z neefektivity (zdá se) neobviňujeme.

    Mně teda zrovna v automotive většina regulací smysl dává. Je to největší zdroj znečištění s dopady na zdraví nejvíc lidí i nejvíc přímých zabití jednoho konkrétního produktu.

    Zbytek je stejný, jako u ostatních firem. Jo, ceny energií a zbytnělý odbory a délka stavebního řízení jsou náš velkej problém. Ale pro všechny firmy, nejen automobilky.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KUTAS: Ty automobilky existují v nějakém prostředí:

    Nároky administrativy, daňová zátěž, ceny energií, ceny materiálu, třeba v CZ špatná infrastruktura a nedostatek pracovní síly, odbory, délka stavebního řízení a obecně razítko na cokoliv, absurdní nároky vykazování na stát, nestabilita právního prostředí.

    Vyžadujeme řešit u eletroaut emise brzd a pneumatik, do toho zakazujeme propouštět nevhodné spektrum zaměstnanců a k tomu budeme křičet, že automobilky jsou neefektivní?

    No jsou, ale kdo je do té neefektivity desítky let nutí 😞
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    Model 3/Y ex-taxi z Nemecka is new Skoda Favorit. Change my mind.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: tesla to ma podobne :)

    Vyřazená taxi Tesla - kde bude reznout a jak moc je hliníková
    https://www.youtube.com/watch?v=wo8fhjrKsko
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KUTAS: jsou to 2 roky, kdy špatný elektromobil Opel Mokka e stál přes 1 mil. Kč.
    Tady se bavíme o rozdílu cca 250 tis. proti NEJLEVNĚJŠÍ benzínové verzi (to auto stojí s motorem 1.0 v základní verzi a manuálu 499 tis.), přičemž ten elektrický model má silnější motor a je výrazně lépe vybavený. Mně to zas tak moc nepohoršuje.
    Druhá věc je ta, že k cenové paritě u levných aut prostě brzy nedojde.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Mě by vážně zajímala ta ziskovat na BEV, protože ty ceny mi pořád přijdou šílené. Jak se pohybuje cena baterek, všude člověk čte o poklesech, ale na cenách aut se to projevuje velmi pozvolna (kromě Číny). Protože kromě baterky to auto musí být na výrobu z principu kurevsky levnější než ICE...
    Chápu, že v Číně stát zaplatil vývoj těch aut, ale jestli si automobilky stěžují, že není odbyt, tak nechápu na co čekaj? Prostě tyhle (JYRKA) auta přeci nemůžou stát víc než 500k CZK. A s tím, jak rozšíří auta, tak se vyřeší i problém s nabíječkami.

    Možná je to jen můj pocit, ale přijde mi, že si automobilky zvykly brečet o dotace a proto tlačí ty ceny nahoru a křičí o záchranu. Už bych jim nedal ani korunu a soustředil se na dobudování infrastruktury (nejen nabíječek, ale i kapacit sítí a rozvoje FVE).

    Přehlížím něco nebo to vnímám nějak špatně?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jestli spravne pocitam, tak je to 5. elektricka platforma Fordu

    Nový Ford Puma Gen-E poprvé naživo: Elektrická verze je tu! Známe i české ceny | Auto.cz
    https://www.auto.cz/novy-ford-puma-gen-e-poprve-nazivo-elektricka-verze-je-tu-zname-i-ceske-ceny-154917
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Renault 5 už má českej ceník, s 300km WLTP a 120koňmi začíná na 675k kč, což pro auto velikosti fabie v česku asi více méně neprodejné.
    Pro srovnání fabka ceníkově začíná na 370k kč- pravda, je tam 5stupňový manuál s 80 koňmi, ale člověk co kouká na cenu, případně jako druhé auto do rodiny, tohle asi až tak řešit nebude.

    Verze a ceny – Renault 5 E-Tech elektrický
    https://www.renault.cz/elektricke-vozy/renault5/verze-a-ceny.html?gradeCode=ENS_MDL2P1SERIELIM1
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm neviem ci je to zrovna novinka, lebo tu deku som videl v akcii na videach uz par rokov dozadu, kazdopadne ak to znamena, ze sa k nej dostane viac hasicskych jednotiek, tak iba dobre, aby to ochranilo zasahujucich hasicov od neprijemnych prekvapeni

    Hořící elektromobil? Pomůže protipožární deka
    https://www.hybrid.cz/protipozarni-deka-wurth-pomaha-hasit-pozary-elektromobilu/
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: SAP je 3. nejhodnotnější EU firma a úplně nejhodnotnější technická.
    To, že ti to přijde složitý, neznamená, že to nedělaj dobře.

    Jde o účel, na který je to stavěné a proč.

    SAP neni péhápko, ve kterym nějakej študák splichtí webísek za víkend.
    Je to systém na kterým jedou miliardový byznysy, kde výpadek v minutách znamená milionové ztráty.
    Kámoš to implementuje, tak vim ty story, jak se kvůli sw glitchi začnou hromadit piva:) Na první pohled sen skladníka, na druhý obří ztráty just-in-time výroby:)
    Ten systém není dělanej na snadnost implementace, ale bezchybnost a robustnost provozu. Má to svojí cenu v UX i složitosti, kvůli který to neni pro každýho, ale z nějakého důvodu jsou jednička ‚by a lot‘:)

    Nevim, jak dělaj engineering sw aut, ale ani SAP ani ten suspension concept obrázek nejsou dobré příklady, protože neukazují, jaký má ten design důvod, a že důvod má.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Takovi ti lide, co jeste dnes jezdi s Tesla Roadster 1 - vzdy kdyz jsem o tom slysel, tak jsem si rikal, co to je za aktivisty. Ale aha, ono se to upgradovat na 80 kWh baterii. Takze ma clovek Lotus (s tim dobrym i s tim spatnym), ac teda s "tezkym batohem" v podobe baterie navic a male svizne jezditko.

    Tesla Roadster - Living with the Original!
    https://www.youtube.com/watch?v=8wP_tiO-xYM
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: A nebo kdyz se potkas s nemeckym pristupem k software v autech, ktery je stejny.
    Z bezneho zivota to muzete videt na systemu SAP, ktery je vyvijeny podle stejnych principu
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Poučné je to, až když si uvědomíme, jaký to má vliv na komfort a jízdní vlastnosti.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Tohle je takové srovnání-nesrovnání.
    Chápu, že tam chtěli auta "podobných charakteristik", ale dávat tam I-pace je nefér vůči ostatním automobilkám a hlavně vůči zákazníkům, protože Jaguar s ním od faceliftu v roce 2019 neprovedl zhola nic (vyměnil přední masku, a v roce 2019), ale jinak fakt lautr nic, zato cenovku nechali stejnou.

    Kdyby to srovnávali s Taycanem nebo jiným autem u kterýho je fakt vidět investice do vývoje, dopadlo by to o dost jinak resp. on ten novej Ipace taky vyhrál, ale ne o moc. Plus by měli přidat testy, protože testovat zrychlení+maximálku, časovku na slalom a rychlost nabíjení mi přijde z pohledu zákazníka, až na rychlost nabíjení (kde vybrali jedno z nejpomalejších BEV - Ipace ma maximalku nějak 115kw) vcelku nezajímavé a HLAVNĚ rapidní vývoj BEV nespočívá v handling a maximálce, ale v aerodynamice/fuel efficiency, rychlosti nabíjení, rychlost AC nabíjení, hustotě baterií atp.

    Možná by to nevypadalo tak blbě, kdyby srovnali starý S s novým S, tam by jim ale lidi zase omlátili o hlavu, že S nemá "žádnej" vývoj.

    Jinak nebaví mě vám to tady mazat, ale slovem "poučné" si vlastní input nepředstavuju :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    taky poučné

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Poučné

    Are Used Electric Cars Much Worse Than New Ones? [Episode 3] | 4K
    https://youtube.com/watch?v=X7Ubex4KJrs
    MINER
    MINER --- ---
    MAGE: Spíš čaj:) Při 80° C je nejlepší zelený.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam