• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Dnes som musel na tm3 pouzit rucne tahlo na uvolnenie nabijacieho portu, pasol som sa 2,5h na pomalej AC nabke, teplota okolo 2 stupnov, tak to neslo odomknut, nasiel som, ze to moze takto blbnut pri nizkych teplotach, ale este ani nemrzne
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Uvidíme... Každopádně úžasný a bojují za nás všechny 👍
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ALESH: u pre HL je to otazka novyhc tlumičů .. cca 20tis kč investice .. no stress
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: nabijou rucne ty dva články a bude to fungovat ... vsadíme se? :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DOCKINEZ: Hele nový DPF od Mercedesu stojí 120k a na vrakáči nejsou, jakmile se vyjebe tak je to jasná volba.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ALESH: 2020 je ten prelom na facelift, mala chromovane alebo cerne kliky? Pofacelift ma dvojite skla, tak je to tam s hlukom lepsie a dost urobia aj pneumatiky, mam teraz zimaky goodyear ultragrip3 co vyhrali posledny dtest a ten rozdiel v hluku a hladkosti jazdy oproti levnym pneu je znacny, aj ked u mna bola hlavnym tahakom prilnavost na mokru a uplne si chrochtam
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CEEFA: Z vlastní zkušenosti vím, že to v Highlandu a Juniperu zlepšili. I TMY 2024 je lepší nez Y z r. 2022
    LELI
    LELI --- ---
    ALESH, CEEFA: TM3 HL je uplne jiny auto, nez starej TM3. Neni slozity si dojit do pruhonic nebo ostravy a na hodku nebo kolik si s tim pojezdit, at si nazor udelate sami, je to velkej skok. TM3 ma presne roky do kdy je to tvrdy, ale takovy jisty a dobry, pak kolem 2020 je to tvrdy, ale takovy nic moc, a pak je HL skok do jinyho vesmiru.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    W_NOICE78: ale teda ten komfort podvozku ala zebrinak me fakt prekvapil, bolely me z trojky zada jak z devadesatkovy hondy... Ale jo, je fakt, ze to byl ten starsi model, tak snad to highland zlepšil
    ALESH
    ALESH --- ---
    NIKDAS: W_NOICE78: jako je to mozny, ale spis mi prijde ze citrwen je lepe odhlucnen (lepena skla atd.) Zlusim to priste zmerit :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ALESH: Dovolím si tvrdit, že je to tím, že jsi neslyšel motor.“ 😊
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ALESH: To je právě ten problém, BEV je tichý, takže je pak slyšet každej prd. Tím chci říct dvě věci:
    1. Může to být subjektivní, tzn. kdybys měřil decibely, tak jsou maxima stejný, ale u ICE to je skrytý konstatním monotónním zvukem motoru, který je pro ucho příjemnější + čím nižší frekvence, tím "příjemnější" zvuk. Navíc když máš stálou hlukovou hladinu, tak ti ucho "zalehne", resp. na zvuk si zvykne.

    2. Už se mi párkrát stalo, že mi v autě něco začalo vrzat, hrozně jsem to řešil (a vyřešil, chvála pánu bohu - naposled to byly špatně uložené sluneční brýle), a prskal, že u ICE tohle nikdy nebylo a pak jsem zase jednou jel s ICE a zjistil, že vrže všechno stejně, jen se to "ztratí".

    Mluvím samozřejmě obecně, s ani jedním z tebou zmiňovaných aut nejezdím. + tvrdý tlumiče u Tesly jsou stará známá věc a naštěstí existují relativně levný (+-10tis kč) aftermarket řešení.
    ALESH
    ALESH --- ---
    ELIJEN: 2020, jo slysel jsem, ale stejne me to prekvapilo.
    GOR: Jina trida, ale o 10+ let novejsi auta. Necekal jsem takovej rozdil a halvne EV je vic potichu tak nejak z principu, takze me takovej narust hluku oproti starymu dieselu prekvapil.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ALESH: Z jakeho roku to byla Tesla? Od Highlandu a dal by to melo byt o dost lepsi, ale Model 3 je tvrdym podvozkem znamej.
    GOR
    GOR --- ---
    ALESH: Hele, jako dobry, ale proc srovnavas s Leafem, kterej je ponekud jina trida?
    ALESH
    ALESH --- ---
    Projel jsem si o vikendu Teslu model 3 a Nissan Leaf 2. A teda ac mi prijde EV super, tohle by byl velkej krok zpatky v komfortu oproti moji C5 X7. Enormni hluk v kabine, kazda nerovnost na silnici je cejtit a slyset. Snad brzy klesnou ceny pohodlnejsich EV na prijatelnejsi uroven, protoze na takovyhle kostitrasy jsem uz starej :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADAM: Tak ty si to v ES jen kupuješ ne? Nebo to tam budeš i provozovat?

    Jinak u ehybridu se vyplatí jet na benzín zhruba u ceny elektřiny nad 13kč/kwh. Takže z DC se tam vejde akorát Lidl, ten to má ale málokde, a pak občas Eon. Zbytek čekačka než se to nabije přes AC a to je voser, třeba kromě takových těch obchodních center/Ikea, kde člověk zkejsne na ty dvě a půl hodiny. Tam mají většinou Pre, to stojí 9kč, taky si asi pořiď. Kaufland má extra levný AC, ale bývá to většinou obsazený teslákama co tam stojí celý dny/noci a pro nás s alternativou to pak nemá smysl, protože DC drahý jak prase.

    A btw 15 euro za jednorázové nabití baterky pro tebe vyjde 19kč/kwh což je mega úlet, to můžeš vrčet na benzín a dobíjet to jen když potřebuješ komfort na dálkové topení.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: podle xAI je rozdíl v ceně malý, protože i repasovaný pack prochází téměř stejně náročným procesem (testování, výměna modulů, kalibrace) a instalace stojí stejně.
    Záruka po placené výměně (ať nová nebo repas):
    4 roky nebo 80 000 km s garancí min. 70 % kapacity.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    BOBASH: ocazenej muze byt klidne kvuli regeneraci... ono holt to neni jak olejovy filtr, DPF necistoty sice zachycuje... ale pak proste prijde moment, kdy tam striknes trochu nafty, vsechen ten pochytany sajrajt zapalis a posles tim vyfukem stejne ven, zejo... filtr je spis takove PR oznaceni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DANYSEK: No teď už to naštěstí neprojde, protože mobilní hlídky a měření kouřivosti a tak. Ale donedávna mohl člověk v klidu jezdit s Euro 4 nebo Euro 5 autem, který už mělo z výroby DPF, s očazeným nárazníkem od sazí, a nikomu to nevadilo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam