• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    rozbalit záhlaví
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    LALINA: a víš, že postmodernismus k něčemu takovému v podstatě dospěl?

    NATASHA: tento tvůj argument nevypovídal naprosto o ničem, jelikož stupidní reklamy tu byly už před BB a VV a byli by i bez nich.. je to jen přilití si oleje do ohně - jakého, to víš sama nejlépe. btw jaký je tvůj vztah k reality show? viděla jsi, sleduješ?

    NATASHA: a proč by jedna věc při své tvorbě nemohla mít více smyslů? co brání tomu, aby reklama zároveň dobře prodávala a zároveň v tobě vyvolala estetický zážitek podobný pohledu na "opravdové" umělecké dílo v galérii, resp. musí mít umění konkrétní kontext, aby bylo chápáno jako umění?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    STEPNI_VLK: O tom není sporu. Já jsem na to jen (metaforicky) poukázala jako na jeden z důvodů, proč je i mizerná reklama naprosto funční.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: To je pravda. ... Ale ani to mi nezabrání to tak brát. Vždyť uměleckým dílem je na světě úplně všechno.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN: V tomhle případě je to spíš chybná interpretace smyslu reklamy, bohužel.
    Ne že by reklama nemohla mít estetickou kvalitu, dokonce se většina lidí, kteří reklamy vytvářejí, o něco takového usilovně snaží.
    Ale estetická kvalita není primárním cílem. Tím je prodej.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NATASHA: myslím, že zdaleka nejsme jediným národem, jež má své BB a VV.

    LALINA: tak definuj, co uměním je dle tvého názoru a neposmívej se.

    já osobně si mnohem víc cením "umění" výborné reklamy, která prvoplánovitě nebyla tvořena jako umění než mnoho postmoderních - s prominutím - sraček, které sice jako umění prezentovány jsou, ale jejich hodnota je prachmizerná a mnohdy patří do škatulky umění pro umění..
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    LALINA: Já jsem v tomhle optimista. .-)
    LALINA
    LALINA --- ---
    SHEEN: takze jako tvorba=umelecky dilo, jo? to teda..no tos me teda fakt dostala, .........nemam ani slov:-]]]
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    LALINA: Ja za umelecky dilo pokladam vsechnu tvorbu a tohle je taky tvorba. Ma svuj ucel, ale je v ni i ta estetika.
    LALINA
    LALINA --- ---
    SHEEN: reklama neni zadny umeni. je to, jak se jmenuje re_klam(a)
    je to nastroj k oblbovani a manipulaci stada. budiz,je tu, ale namam ji rada. Nastesti k ni necitim cim dal vetsi odpor ale cim dal vetsi odstup.....proste je tu pro stadně, skupinove a prakticky jednoduse uvazujici lidi, kteri privitaji napovedu, co maji vlastne chtit, jak maji vlastne zit, co je dobry a co je spatny...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    LALINA: To máš pravdu.
    LALINA
    LALINA --- ---
    NATASHA: to je proste ruzny podle toho, co se tim "rvanim se o kostů mysli

    kdyz v ty versovnce je dal nastinen smysl jakoze hledani mista na zemi..svyho mista pro to, kam patrim, prijde mi to uplne ferovy..

    a o kost rvani snad nemusi hned znamenat, ze jde o podvody, nasili, kradeze, karierismus, bezohlednost, jit pres mrrtvoly, boje intriky a zrady...
    LALINA
    LALINA --- ---
    NATASHA: jde o to, "chci ten prasek, znam ho" proste pocit duverny znamosti anebo klamne zdani, ze ho znam, pac prece 20x denne slysim jeho jmeno

    ale me ani tak neslo o reklamu na konkretni vyrobky jako o celkove naladeni..o socialni a psychologicky inzenyrstvi skrze reklamu provadeny..... o vytvareni lajfstalju podle toho, jak se to hodi ruznymu vyrobnimu prumyslu...presvedcit lidi, ze neco MUSEJ delat, nebo je nejakym zpusobem poskodit, aby je zase jinej prumysl (nebo dokonce ten samej) mohl lecit - proste tak, aby generoval milony spolehlivejch kupujicich.

    jako jednoduchy skolni priklad vezmu holeni. Pamatuju doby, kdy se lidi rozcilovali nad tim, kdyz jeden cizinec v nejakem interview rekl, ze "teski zeny byt moc pekna, ale chlupata a to je FUJ"... reakce byly takove jako: co si to dovoluje, hanet nam nase zeny, nejakej cernoch z pralesa, jaky chlupaty? prece mit chlupy pod pazi i jinde je uplne normalni a prirozeny" a tak dale...a uplynulo jen malo let a jak je to dneska?

    dale mam vyhrady proti reklame typu" musite pouzivat hygienicky spravne a nejlepsi pripravky na nadobi, zachod, vsechno pekne ciste, bile, protoze vsude jsou hnusny a nebezpecny bakterie a muzete z toho ostat moc a cerny tyfus! "
    takovej zivotni postoj lidi vede k narustu alergii, koznich exemu, astmatu a podobnejch veci, pac lidi jsou malo odolni a navic zijou v psychickym stavu: "vsude kolem me je nepratelskej svet spiny a nebezpeci, kterej me hodla znicit a zabit..."

    tak to jen tak na okraj.....k reklame
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    STEPNI_VLK:
    Reklama není umění. To samozřejmě neznamená, že by se musela držet nevkusu, být primitivní a fušerská.
    Proces vytváření reklamy na konkrétní výrobek je silně ovlivněn tím, kdo to všechno platí, logicky. A ten se zase obrací k tomu, co funguje.
    Je to hloupé, ale jednoduché až primitivní reklamy s nulovou invencí zvedají prodeje stejně jako ty, do jejichž estetické kvality se investuje mnoho peněz - nebo dokonce lépe než ty, které obsahují jemnější humor.
    Jsme národ Velkého bratra a Vyvolených. Máme takovou reklamu, jakou si zasloužíme.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    STEPNI_VLK: Reklama je určitě uměleckým dílem, jen si to občas někteří autoři neuvědomují a chtějí stůj co stůj deklarovat národu svoji blbost.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: Třeba takový eidam-alternativa, to názorný příklad. Přesto se na trhu stále drží, ačkoliv snížená cena nemůže ani zdaleka vyvážit jeho příšernost. A to na něj ani není reklama. Jedinou jeho výhodou je, že se jmenuje eidam a většina lidí nemá dost dobré oči, aby se dočetla do konce názvu či do konce si pročetla při rychlém nakupování, z čeho za šílenost sestává.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    LALINA:
    No, já bych řekla, že existuje i jiná alternativa dospělosti, nejen tato možnost.
    Není nutné zarazit se nebo zastydnout, aby se člověk vyhnul okostrvaní. Aspoň doufám.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NATASHA: nerad bych diskusi házel jen do roviny ovlivňuje/neovlivňuje.. pojďme se bavit třebas i o estetických aspektech reklamy. může být reklama brána jako umělecké dílo? proč ano/ne? a zaleží (mnou subjektivně posuzovaná) stupidnost reklamy (nej)více na jejím zadavateli, autorech, cílové skupině nebo výrobku, kterého se má týkat?

    k té ovlivnitelnosti.. nechci, aby to vyznělo tak, že jsem neovlivnitelný - sám nevím.. a co se týče věcí, do kterých až tak nevidím (kupř. různé prášky, čističe apod.), rád přiznám, že přednost při nákupu dávám přece jenom více přednost těm, které znám z reklamy než no name výrobkům.. i když tedy zároveň často řeším i složení či cenu, která také leckdy vypovídá o kvalitě.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN: Možná přijde nepoužitelný nebo nepoživatelný jen Tobě, jiní lidé ho třeba oceňují. Možná i vůli nízké ceně...(bájím, nevím oč jde).
    Konkurenční prostřední normálně nefunční nebo nekvalitní věci poměrně úspěšně eliminuje.
    Výjimkou byl léta teleshopping, ale i zde už došlo ke změně.
    LALINA
    LALINA --- ---
    NATASHA:

    Tu změnu v sobě by myslím bylo dobré pozorovat, umět vystihnout - v okamžiku, kdy je ještě možné se jí vzepřít.


    tak ti nevim, Nat...jestli je vubec moudry se ji vzpirat.....da se to brat jako normalni prubeh vyvoje - dospivani - cloveka....
    mozna ten, kdo to neudela, zustane trcet v casoprostoru a najednou je mimo... zastydla puberta, pocit mimozemstanstvi, ztrata pevny pudy pod nohama... apod..psychozy.. nic veselyho rekla bych...

    jsem clovek, kterej se vzeprel okamzite jak zjitil, jak to tu na svete chodi, a ackoli bych nic nemenila, tak si nekdy rikam, ze ti, kdo v pravej cas dali vyhybku a zacali se o tu kost rvat (tedy hledat si svoje misto na zemi, svuj smysl byti, urceni a tyhlecty veci) maji tady ten pobyt snadnejsi a mozna davaji svetu vic, nez davam ja se svym nezakotvenim a nezajmem o kosti:-]]
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    Mě by zajímalo, jak může firma léta dodávat na trh výrobek, který je naprosto nepoužitelný nebo nepoživatelný. Že by ta reklama stačila spolu s tím, že si každá třetí rodina takový výrobek jednou za život koupí?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Poměrně mnoho lidí kategoricky tvrdí, že jsou reklamou neovlivnitelní.
    Nevím. Nelze to přesvědčivě dokázat (dělají se testy se spontánní vybavitelností značek, třeba, které taková tvrzení vyvracejí).
    Je ale dobré si uvědomit, že reklamy na výrobky z kategorií, které nás nezajímají, nás neovlivní úplně logicky a samozřejmě, zato reklamy na věci, které nás zajímají, se nám v podvědomí usazují.
    Při nákupu pak nejde o to, že by člověk uvažoval stylem "chci ten a ten prášek s aktivním kyslíkem", ale "tenhle si vezmu, mohl by bejt dobrej". Třeba.

    V reklamě pracuju už skoro sedm let, tohle téma mám prochozené křížem krážem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam