• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    LALINA
    LALINA --- ---
    STEPNI_VLK: nevim, jestli to byl postmodernismus, ale ja urcite;-)
    ..jenomze to je nahled, kterej je ponekud nepouzitelnej ve svete, v jakym zijou lidi jako je trebas Natasha. Prosla jsem tim realtivismem a neurcitosti, neurcitelnosti, vseobecností a navyhranenosti (moji kritici rikali rozplizlosti a marností) a rozhodne ho uplne neopoustim a nezavrhuju, ale existuji dalsi nahledy a postoje k zivotu, dalsi, narocnejsi stupne gamesy a tam je potreba urcovat.
    Je to rekla bych o trochu jinaci hra s realitou: v ni nejde vsechno smest na jednu hromadu a basta. V ni jde o to umet rozlisovat a hodnotit, rozhodovat, vybirat, posuzovat, vytvaret a aktivne konat a za svoje ciny a myslenky nest zodpovednost, umet riskovat takzvane chybne kroky....proste hrat hru..neco jako sachy...

    kdyz hraci plocha i figury budou vsechny sede, jak budes hrat?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    STEPNI_VLK: BB a VV nesleduju a osobně mi celý koncept "reality show" silně vadí, to přiznávám.

    ad estetika v reklamě: V tom nejsme ve sporu, ta estetika tam může být. Ve šťastných případech tam i je. Ale daleko častější je nevkus - a ten taky skvěle funguje. Víc jsem neřekla.

    Pokud se budeme bavit o širším pojetí umění (např. konceptual, umění ve veřejném prostoru, performance), určitě objevíme, že kontext je nutný - ale pouze kontext díla. Galerie není v žádném případě nutností.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN: V tom Tvém pojetí neexistují žádné konflikty, to je pravda.
    Ale zároveň v něm lidé, kteří věnovali celý život tomu, aby se zdokonalili v určitém vyjádření, stojí na stejné úrovni s lidmi, kteří nedělají nic. To je jeho významná slabina.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    KILIAN:
    Pokud je všechno umění a každý umělec, znamneá to také, že nic není umění a nikdo není umělec.
    Vypovídací hodnota je stejná - žádná.

    Určitá měřítka vždy existují. Nejsou naprosto fixní - umělecké prostředky i postupy se mění v průběhu staletí - ale jsou.
    Jsem odpůrcem relativizace. Stejně jako existuje dobrá a nechutná pizza, existuje i dobrý a špatný obraz. Lze poznat, kdo umí a kdo neumí hrát na housle. Dá se poznat, které verše se rýmují a které ne. Atd.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    LALINA: a víš, že postmodernismus k něčemu takovému v podstatě dospěl?

    NATASHA: tento tvůj argument nevypovídal naprosto o ničem, jelikož stupidní reklamy tu byly už před BB a VV a byli by i bez nich.. je to jen přilití si oleje do ohně - jakého, to víš sama nejlépe. btw jaký je tvůj vztah k reality show? viděla jsi, sleduješ?

    NATASHA: a proč by jedna věc při své tvorbě nemohla mít více smyslů? co brání tomu, aby reklama zároveň dobře prodávala a zároveň v tobě vyvolala estetický zážitek podobný pohledu na "opravdové" umělecké dílo v galérii, resp. musí mít umění konkrétní kontext, aby bylo chápáno jako umění?
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: Ano i ne. V tomobecném přístupu se taky budou dva takzvaní umělci dohadovat, který vlastně dělá umění a který jen čmárá. Jeden druhého nepřesvědčí. ... V tom mém pojetí se tím nemusí oba zabývat. .-)))
    KILIAN
    KILIAN --- ---
    SHEEN: Mám na to podobný pohled...
    KILIAN
    KILIAN --- ---
    NATASHA: Ono záleží, kdo posuzuje co je a není umění. A zda je dílo v souladu se všeobecně uznávanýma měřítkama umění. Ale v jiné době to může být zcela jinak. Objektivní pohled neexistuje, vždy musíš k dílu přistoupit v kontextu doby a klimatu ve společnosti...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN: Já to chápu jako Tvůj úctyplný postoj k životu a živým.
    To je obecně pěkné.
    Ale konkrétně tím ten pojem "umění" vlastně ztrácí obsah.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: Máme prostě jen jiný pohled na svět. Pro men je každý uměleckým dílem stejně tak jako umělcem.
    LALINA
    LALINA --- ---
    STEPNI_VLK: nechci otevirat dalsi tema, aby se to tu Nat prilis nerozvetvilo, hehe,

    ale ja jsem se neposmivala. Ja.....proste co na to rict? snad jen dodatek, ze pokud se na to podivame filozoficky, tak potom snad lze rict, ze veskere stvoreni...tvurci dilo, je umeni... vitru..... to asi jo.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN: No, to je relativizace, se kterou nemůžu souhlasit.
    Ne že by lidé neměli vytvářet nebo se pokoušet vytvářet.
    Ale umění je nesamozřejmá věc, k níž je třeba disponovat nesamozřejmými vlohami.
    Každý nemůže být krasojezdec nebo pilot. A stejně tak každý nemůže být umělec.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    STEPNI_VLK: O tom není sporu. Já jsem na to jen (metaforicky) poukázala jako na jeden z důvodů, proč je i mizerná reklama naprosto funční.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: To je pravda. ... Ale ani to mi nezabrání to tak brát. Vždyť uměleckým dílem je na světě úplně všechno.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN: V tomhle případě je to spíš chybná interpretace smyslu reklamy, bohužel.
    Ne že by reklama nemohla mít estetickou kvalitu, dokonce se většina lidí, kteří reklamy vytvářejí, o něco takového usilovně snaží.
    Ale estetická kvalita není primárním cílem. Tím je prodej.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NATASHA: myslím, že zdaleka nejsme jediným národem, jež má své BB a VV.

    LALINA: tak definuj, co uměním je dle tvého názoru a neposmívej se.

    já osobně si mnohem víc cením "umění" výborné reklamy, která prvoplánovitě nebyla tvořena jako umění než mnoho postmoderních - s prominutím - sraček, které sice jako umění prezentovány jsou, ale jejich hodnota je prachmizerná a mnohdy patří do škatulky umění pro umění..
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    LALINA: Já jsem v tomhle optimista. .-)
    LALINA
    LALINA --- ---
    SHEEN: takze jako tvorba=umelecky dilo, jo? to teda..no tos me teda fakt dostala, .........nemam ani slov:-]]]
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    LALINA: Ja za umelecky dilo pokladam vsechnu tvorbu a tohle je taky tvorba. Ma svuj ucel, ale je v ni i ta estetika.
    LALINA
    LALINA --- ---
    SHEEN: reklama neni zadny umeni. je to, jak se jmenuje re_klam(a)
    je to nastroj k oblbovani a manipulaci stada. budiz,je tu, ale namam ji rada. Nastesti k ni necitim cim dal vetsi odpor ale cim dal vetsi odstup.....proste je tu pro stadně, skupinove a prakticky jednoduse uvazujici lidi, kteri privitaji napovedu, co maji vlastne chtit, jak maji vlastne zit, co je dobry a co je spatny...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam