• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    FLUNDR
    FLUNDR --- ---
    PLAYER: S Ackem se ti prave oteviraji i jine moznosti.. Forzu bych vyspelejsim bajkem nenazyval.. Porad je to skutr a tretinova zabava oproti moto. V cene Forzy uz poridis napriklad novou Yamahu MT03, Suzuki Inazuma 250F - pokud teda trvas na nove.. Me ta cenovka Forzy prijde dost vysoka na 11kw skutr. Tot muj nazor. BTW, jezdim PCX denne do prace a FZ6 S2 pro zabavu
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    No takze jsem se rozhodl udelat si na stara kolena Acko :)
    Cimz se otviraji kubaturove moznosti. Nyni si pohravam s myslenkou Forza 300. Misto PCX150. Forza je celkove "vyspelejsi" bajk, ovsem za temer dvojnasobnou cenu. Take je vyrazne tezsi a ma vyssi spotrebu (pojistku predpokladam zrovna tak). Tak si tak rikam, jestli ten asi prijemnejsi posed za ta "negativa" stoji.
    Nema tu nekdo osobni zkusenost s obema skutry?
    Na mensich skutrech se mi libi ta snadna manevrovatelnost, ale vzhledem k tomu, ze bych na nem rad cas od casu vyrazil i za hranice, tak si rikam, jestli na to to pcxko neni preci jen male.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    PLAYER: EU bych do toho netahal. Evropská Unie je v první řadě ekonomické společenství a proto ty, někdy zdánlivě nesmyslné regulace, postihují primárně věci s tím spojené - obchod, zemědělství, průmysl... Dopravní předpisy a jejich regulace jsou bohužel ponechány v režii jednotlivých států a nezávisle na tom, jaké by jejich sjednocení napříč EU třeba mohlo dávat smysl, obávám se že není (minimálně v tuhle chvíli) průchozí. Lidi jsou málokdy schopni ustoupit a vidět komplexnější obraz a rozhodně nechtějí dělat nic, co jim přijde jako ústupek, nezávisle na tom jak moc by to v důsledku dávalo smysl. Když vidím, jak jim leží v žaludku, že EU zakáže používat označení máslo - pro něco co není máslo a jako spotřebitelé by tak měli být vlastně rádi - nedovedu si představit co by vyváděli, kdyby se EU chtěla pokusit sjednotit dopravní předpisy :)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Ale vzdyt moje vytky nejsou ani tak smerem k CR, jako prave k zemim, kde s tim nasim povolenim "maji problem". Tady se proste na zaklade par chytraku z Bruselu nesmi nasemu tradicnimu pomazankovymu maslu rikat maslo, ale kdyz bych si chtel udelat vylet na skutru za hranice, v ramci eu, tak je to najednou strasnej problem.
    VACA
    VACA --- ---
    Hlavne teda my tady mame tuhle moznost cca dva roky, a misto toho abychom za to byli radi, ze jsme dostali skvele mozmosti bez dalsi autoskoly a s tim spojenych imvestic mit smysluplou jednostopou zalezitost. Navic v dobe kdy jsou spis tendece mnozit zakazy.. Tak budeme rozhorceni skripat zubama ze nemuzeme jezdit za hranice???

    Tvl neni tak davno kdy kdy jsme chodili akorat tak pesky, kdo nechtel akceptovat 50ccm nebo do toho pekla jezdit autem..
    VACA
    VACA --- ---
    PLAYER: To nevim. Co ale vim tak hlavni argument byla ta motivace ulevit dopravni situaci.

    Ze v zahranicnich mestech je take husta doprava je pravda.
    Ale my nejsme rezidenty jejich mest, my zijeme tady.
    A ano oni si resi problemy po svem, maji ruzne plakety pro vjezd apod.

    A pokud se nepletu, tak u AM jsi limitovanej i konstrukcni rychlosti do 45km/h, to samo osobe te vyrazuje z ucasti na dalnicich a rychlostnich silnicich, tedy i vetsiny mestskych okruhu apod.
    A v tom vidim teda zasadni rozdil mezi AM 50ccm po evrope, a nasim B+125ccm v CR. Nemuzes po ostatnich zemi chtit tyhle vyhody, nakonec by to jeste trea vedlo k jejich tlaku na nasi legislativu pro omezeni z5 kde jsme byly..

    Furt mas tu moznost si na dovolene pujcit nejakej postrk na dojeti od bungalovu na plaz, v cem je problem?

    Hele dal uz se asi nedostaneme. Vymenili jsme si zdrave par nazoru. Vic asi netreba, uz jen vymysis/me argumenty pro neco co stejne nezmenime.

    Ja osobne jsem rad ze tu mame tuhle benevolenci, namisto treba teh plaket, ktere jednoho dne asi taky prijdou.

    Jako skutristi mame mnoho vyhod, zanedbatelne povine ruceni, jsme sprosteni vsech parkovacich sikan, neplati na nas modre zony, nemusime si platit parkovaci hodiny apod. To vsechno jsou snahy motivovat motoristy aby nechali auto doma..
    Prijde mi to takhle celkem fajn. Je to nase interni vec v ramci nasi zeme...

    Ze amici v nekterych svych statech (taky ne vsude) muzou ridit sve dvoutunove mnohakonove pickupy od 16 aby mohli dojizdet do skoly protoze jsou roztrouseny po obvrovsky plose taky neznamena ze si ten teenager bude prohanet svim buickem po sazave, a je to tak spravne.. Imho
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    A nebyl snad jednim z argumentu pro zarazeni 125 do becka ekonomictejsi provoz oproti 50? Navic bych rekl, ze sousedni zeme maji ta mesta auty zasekana minimalne stejne, ne-li vic jak CR.
    Kazdopadne ale porad nechapu, v cem se ridic 50ccm, z hlediska znalosti predpisu, lisi od ridice 125ccm, ze kvuli tomu musi znova do autoskoly? Jasne, 125 je teoreticky dvakrat rychlejsi, ale to preci se znalosti predpisu nijak nesouvisi, navic se muzu zabit i na kole, kdyz na to prijde.
    Me by prislo logicky, kdyby musel byt ridicak na kazde jednostope motorove vozidlo. Pak bych ani neceknul.
    VACA
    VACA --- ---
    PLAYER: PLAYER: No, myslim si ze ty 50ccm tak nejak uz z podstaty veci odfiltrujou nejaky cestovatele ve vetsich meritkach.
    Je to proste primarne koncipovany jako lokalni postrkovadlo pro venkovany na dojizdeni do prace, a tenhle krok se 125ccm byla snaha ulevit dopravni situaci v nasich mestech.
    Motivovat lidi aby nejezdili autama do zahlcenych mest. Kdyz se podivas tak ve vetsine aut sedi jeden clovek.
    Jsou to proste pokusy resit nase lokalni problemy, ne velkorisost "tu mate, bavte se"

    Ono s tou 50ccm ani nesmis na dalnice apod.

    Ale to je jen muj subjektivni pohled, nerikam ze znam podstatu lidskeho byti :)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    VACA: castecne tvuj nazor sdilim, nicmene pak nechapu, proc je pridan motocykl do 50ccm. Jako kdyz uz si teda hrajeme na to, ze ridic automobilu je neschopnej znat a dodrzovat predpisy na 125ccm motorce s automatem, tak ten samy ridic, podle nejake logiky, toho ale schopnej je u 50ccm a to navic s manualem??? Kde v tom je logika prosim te?
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: Jo, to dava logiku. Nasi zakonodarci se rozhodli pro benevolenci davat k Bcku opravneni na tyhle skutry, ne nemecko, ne rakousko, ne EU, ale nase CR, takze to imho dava absolutni logiku a nemam proti tomu zadny vyhrady.
    Proc by jiny staty meli prijmat rizika za benevolenci nasich zakonodarcu? Jedna se o nasi vnitrni upravu.

    Vubec nekrivim pisk, aneb jak tu nekdo napsal muzeme bejt radi ze vubec mame nejakou benevolenci. Kdo chce jezdit po evrope at ma plny opravneni. A ano to si rovnou muzes udelat na pnou kubaturu, a o tom to presne cely je.

    Tahke vec se zavedla aby ulevila doprave v nasich autama prehustenejch mestech, nic jinyho. Takze kdo chce cestovat ma mit plnny opravneni, ja jsem pro..
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Tak mam info z dopravniho inspektoratu: plati to skutecne pouze pro CR. Se 125ccm za hranice pouze s opravnenim A1, pokud to nema konkretni zeme upravene jako CR.
    Uff...:/
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: fajn, ja tu A1 ale v beckovyn ridicaku uvedenou mam. Takze to nemci zkousnou? Protoze zrovna tam by me vylety smerovaly
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    Je to tak.
    Otazka zni jinak: uz mate zimni udrzbu za sebou? ;-) Ja mam napr.nabitou baterku a sedlo je aktualne u calounika....jj, az se jaro zepta...
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    BURAN: covece to je otazka jako jestli bych byl radsi, kdyz bych prisel o obe nohy a ne jen o jednu :)

    Zase jsem patral a pokud nekdo nekde najdete zminku o tom, ze vlastnik ridicaku pro skupinu B nemuze ridit motocykl s aut. prevodovkou, o obsahu 125ccm a vykonu do 11kW mimo CR, ukazte mi to prosim:

    Skutry 125ccm s řidčákem skupiny B - legislativa
    http://www.yamaha-zizi.cz/aktuality/89

    ZÁKON ze dne 6. září 2011, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů - Sbírka zákonů - Nakladatelství Sagit, a.s.
    http://www.sagit.cz/info/sb11297
    BURAN
    BURAN --- ---
    PLAYER: moc nechapu zdroj tveho rozcarovani. byl bys radeji, kdybys na B mohl jezdit jen na 50cm3?
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: no tvl, to uz si pak muzu rovnou udelat papiry na velkou. *facepalm*
    NTR23
    NTR23 --- ---
    PLAYER: Ano, musíš do autoškoly na motorku
    BURAN
    BURAN --- ---
    PLAYER: nevim proc. osobne to vnimam jako fajn bonus k B ridicaku, a po roce jezdeni na 125 si stejne jdu udelat papiry na velkou motorku takze mi to pak bude stejne jedno ;)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: mno, jenze ja bych rad s PCX125 vyrazil i za hranice CR. A delat si kvuli tomu zvlast ridicak se mi jaksi nechce. To jsou penize vyhozeny z okna :/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam