• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NTR23
    NTR23 --- ---
    UF0UN: Není potřeba kupovat výfuk, ten Slezák se odreze a díry zavaří. Výfuk ani nesundávali (myslím-je to fakt davno)

    Za začátku jsem to sledoval a zapisoval. Vycházela nějak nad 3 litry.

    Ty nové 125 3V už jsou super Evi, myslím ze udávají spotřebu litr na 42 km
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    NTR23: díky moc za zkušenosti. Já právě před 2 lety koupil 2t Primaveru z roku 2017, pomalu se blíží 10k a tak zjišťuju, co bude potřeba udělat.
    Protože jsem v DE tak jsem to zatím nechal uškrcené na 45 kmh. Minulý rok se totiž vláda začala bavit o tom, že povolí větší mašiny na řidičák B... no dopadlo to tak, že musíš na kurz, který stojí jako půlka A řidičáku a jako výsledek dostaneš defacto povolení na A1, které ovšem platí jen v Německu.

    No a korona mi překazila plány na áčko..


    Takže Dumám jestli vybrat kroužek a koupit vejfuk bez dusítka, ať to trochu jede, protože tenhle rok asi upgrade na větší kubaturu nebude

    Spotřebu máš mimochodem jakou?
    HAFI
    HAFI --- ---
    no ja dneska sel zprovoznit manzelce pcxo a zjistil jsem, ze nam tam bydlela mys:-( Nastesti vse funguje




    NTR23
    NTR23 --- ---
    NTR23: Jezdí to na město skvěle. Mimo město už je to omezující když brzdíš ty, co jedou devadesátkou. A nedej bože když přijde kopeček. Ale město super. Co jsem potřeboval kdy převézt, tak se vešlo pod sedadlo, do kufru nebo mezi nohy (výhoda rovné podlahy).

    Kupoval jsem to v době, kdy na B řidičák ještě nebyly 125ccm. Dnes už bych kupoval 125. Ale zas mi to přijde takové hezké retro, “bezúdržbové”, a je to v takovém stavu a kráse, že je Škoda se toho zbavit. S téma 125 navíc ty padesátkové dvoutakty spadly na ceně.

    Takže ji mám vlastně rád.


    NTR23
    NTR23 --- ---
    UF0UN: Krouzek z variatoru a odrezat slepé rameno výfuku. U novych 50 už je ta restrikce dělaná softwarové a prý se musí vyměnit jednotka.
    U servisní prohlídky při 10000 je výměna válečků předepsaná. Řemen jen kontrola a ještě byl dobrej.
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    NTR23: dělal jsi I něco s karbem a vejfukem, nebo jenom kroužek z varia? Jak to jezdí? Máš 2t?
    Ty válečky jsi měnil kvůli akceleraci nebo byly opotřebované?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FUNIAK: Však jsem psal oleje. Do benzinu. A při servise se měnil v převodovce. Jiný se tam nemění
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    NTR23: olej nic?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Mám vespu 2012, 50 ccm, takže servis je asi jednodušší než u stříkačky. Mám najeto 13000km.
    Jediný servis byl u nového odstranění restrikce na 45 km/h (to ale nebyla závada). U 10kkm výměna valečků, barvení rezaveho výfuku. Koupě zadní pneu. Dvě svíčky. A oleje.

    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Taky jsem ho původně chtěl pořídit, hlavně kvůli ceně, ale všichni mí známí moto/skútraři mě před tím varovali, že servis atd. Teď už asi chápu proč, a jsem rád za Hondičku. Akorát jsem si musel připlatit. Každopádně olej i vzduch. filtr už jsem si měnil sám na podzim (teď už vím že Jaro je lepší) a ten olejovej flek co jsem udělal svou nešikovností na silnici, už je taky pomalu opršenej :)))
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FUNIAK: Protože to je hromada práce.
    A když servisak řekne u nového skutru, kolik bude stát oprava, tak si majitel řekne, že si servis nevidí do huby a chce ho natáhnout. A proč by měl platit tolik, kdyžtak skoro novy skutr.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    JAVESEU: nazdar vespolek, jen pro info, v ABmoto kymca taky neservisuji :D, borci s tema kymcama je neco spatne? Ze od toho dava kazdej ruce pryc? :D haha
    Mimochodem diky za navod na vymenu oleje, zda se ze si to vazne budu muset udelat sam :D
    EKIM
    EKIM --- ---
    aby řeč nestála

    EKIM
    EKIM --- ---
    jo to určitě

    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    PAN_MYVAL: ještě doplním, že po zašroubování zátky a nalití nového oleje je potřeba papírovým kapesníkem očisti okolí šroubu, nechat to přes noc stát, a ráno zkontrolovat zda nový olej nevytéká. Je totiž třeba utahovat s citem, protože blok motoru bývá hliníkový, a tímhle se ověří zda člověk neutáhl naopak moc málo. Plus po prvním nastartování motoru jen zahřát, vypnout a po 5 minutách zkontrolovat hladinu nového oleje, a po první kratší cestě opět vizuálně zkontrolovat, zda zahřátý nový olej nevytéká okolo zátky.

    Plus na typu oleje záleží; do skútrů není potřeba kupovat žádný speciál jako na motorku, protože nemá mokrou spojku, ale je potřeba koupit oleje který zvládá vyšší teploty a zatížení. Já do svého Kymca Xciting beru přesně podle manuálu "závodní Rally" 5W50, ale třeba do starého Grand Dinku je ideální levný Shell Helix HX5 15W-40, který je určen výslovně pro staré hliníkové motory.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    FUNIAK: jestli "jarním servisem" myslíš výměnu oleje a brzdovky, to fakt zvládne každý i na ulici. Taky jsem se toho bál, ale nakonec mne "zábavná koupě" donutila začít se ve skútrech vrtat, tím mne zbavila bázně, a je to fakt snadné.

    Olej:
    1) koupíš: vaničku pod květináče, nový olej.
    2) zahřeješ motor, vypneš.
    3) ráčnou vyšroubuješ spodní šroub oleje, necháš spadnout do vaničky od květináče
    4) přes noc (máš-li garáž) nebo během hodinky (jsi-li na ulici) necháš vytéct i zbytky oleje
    5) vylovíš a očistíš zátku, zašroubuješ, doplníš nový olej
    6) starý olej přeliješ z vaničky do uzavíratelné flašky, kterou pak hodíš do sběrného dvora. Finito.
    Má-li tvůj skútr olejový filtr, měl bys vyměnit i ten, v tom případě si stáhni servisní manuál v PDF (z motorkari.cz) a najdi si konkrétní postup.

    Brzdovka:
    1) koupíš: novou brzdovku odpovídající třídy DOT, plastovou hadičku potravinářskou (jsou v řemeslných potřebách na metráž).
    1) odšroubuješ víčka brzdovky na řídítkách
    2) nasadíš na vypouštěcí šroub brzdových třmenů nástrčný klíč, a pod něj na ústí výpustného ventilku průhlednou hadičku, kterou vyvedeš do nějaké odpadní nádoby s víčkem
    3) povolíš výpustný šroub - zmáčkneš brzdovou páčku (tím vytlačíš kus brzdovky ven) - utáhneš výpustný šroub - povolíš brzdovou páčku, GOTO 3. Takhle vypumpuješ starou brzdovku ven aniž by se to zavzdušnilo. Zároveň občas koukneš do nádobky brzdovky a jakmile hladina klesne poblíž odtokového otvoru, doleješ novou brzdovku. Opakuješ tak dlouho, dokud z plastové hadičky od výpustného ventilu nejde krásná čistá nová brzdovka.
    4) odneseš starou brzdovku do sběrného dvora.

    Fotky pro lepší představu viz zde: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=114406&act=moto-denik-detail&ddid=70461
    A určitě někdo nahrál i videonávod na internety.

    Destičky jsou větší hardcore, ale to jen protože mívají brutálně zatuhlé šrouby teplem od brždění. A dá se samodomo i rozebrat a vyměnit i řemen variátoru a válečky, ale na to už je potřeba buď rázový utahovák, nebo přípravek na zablokování variátoru.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Ale jak jsi psal, Kymco asi nedělají.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    SHYLOCK: to jsou ku*vy, jdu si tam zavolat jen tak :D
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    FUNIAK: ja tam včera objednal svoje Piaggio, jak píšu níže.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Hondu servisují, co vím.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    SHYLOCK: skutry uz neservisuji, minimalne kymca.
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    FUNIAK: cus a proc jsi nebyl v K2? Něco mi uniklo? Teď tam posílám svoje Medley na příští týden poprvé.
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    FUNIAK: Byl jsem zatím jen jednou v ABmoto. Servisák v pohodě, jen je potřeba se dopředu domluvit, jezdit na blint nemá smysl. Materiál + práce (výměna destiček na předním kotouči, kontrola provozních kapalin, oprava stupátka (na křižovatce to do nás s ženou poslal dement v VW a ujel, naštěstí v malé rychlosti, odneslo to jen vyvrácený stupátko na PCXku). Cena byla do 2k a nabídl mi termín do týdne, žádné dlouhé čekání. Můžu doporučit.
    FUNIAK
    FUNIAK --- ---
    Čus Virus, resim porad ten jarni servis skutru, objednal jsem se do Vrsovic, Motoluky. Mate s nimi nejakou zkusenost, borec mi po telefonu povida ze servis od 3K a vice, ale u K2 moto jsem za servis daval tak kolem 2K i s vymenou oleje. Koukam na to ABMOTO a nejspis jim taky zavolam, pac ten borec z motoluky me po telefonu neznel moc duveryhodne. Mate jeste nejaky zkusenosti se servisem v Praze?
    HAFI
    HAFI --- ---
    JAVESEU: presne, alespon neco se tu delo:-D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JAVESEU: Neboj, ono se tam určitě ještě něco vysere :D
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    NIKDAS: Gratulace! I když teda mě osobně se bude po tvých pravidelných dílech tohohle "skvělého" příběhu stýskat ;)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Ne. Jsem doma s dcerou.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: Neodbočoval jsi dneska z 1. máje na Průmyslovou u MALLu? Někdo na takovém krásném stroji jel zrovna kolem, když jsem si šel do servisu pro skútr.

    NIKDAS: Pokračování 6.
    Dneska jsem si byl vyzvednout opravenej skútr, čímž se můj příběh zakončil (doufám). EKIM: měl pravdu, bylo vadné těsnění pod hlavou, takže se tlak z válce dostával do chladícího okruhu, čímž vytlačil veškeré chladivo (ještě, že tam předchozí majitel lil je destilku, takže nebyl problém s toxicitou nebo tak).
    Přiznávám, že jsem to s Ekimem probíral, bohužel jsem se do toho nemohl pustit sám, protože bylo těsně před termínem, kdy jsem měl skútr dovést do servisu, navíc kdyby to nebylo těsněním, vyhodím veškeré náklady a stejně s tím budu muset do servisu, kde by mě vzali kdo ví kdy.
    Na druhou stranu, ještě, že jsem se do toho nepouštěl, protože při rozebírání zjistili, že hlava je pozohýbaná, takže jí museli narovnat. Do toho mi svařili stojan, kterej byl nakřupnutej.
    Celková cena opravy byla 2 200Kč, což mi přijde jako hodně levné, vzhledem k tomu, že jen těsnění stojí 700Kč, navíc do chladiče dali nemrznoucí směs, což je další 200Kč (Škoda, že jsem jim nedodal tu moji, kterou jsem koupil v době, kdy jsem si myslel, že je chyba v termostatu, a opravím si to sám, teď mi bude ležet ve sklepě kdo ví jak dlouho.) Asi by to vyšlo dráž, kdybych jim ho nedovezl oholenej :D
    Jako bonus jsem si z toho odnesl informaci, že tenhle skútr už má 70ccm válec, i když to není nikde napsaný. (já si říkal, že je divný, že jede 90+, ale svaloval jsem to na chybu v ukazateli rychlosti).

    Teď už mě čeká jen výměna řemenu, válečků a vodítek a můžu jezdit. Teda ještě tomu budu muset nasadit všechny plasty, na což se taky „těším“ :D

    Joo, a servisák mi ukázal idle šroub, kterej jsem nemohl najít!!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam