CHORCHE: tak vzhledem k tomu, jaký typ médií se snaží tuhle ideu "protest jako protest, strčíme mladým něco, co chtějí, oni chtějí protestovat".
Dnešní mladí jsou jiní v tom smyslu, že protestovat už není in. Mladí víceméně chtějí úspěch, chtějí skrze úspěch svoje postavení v hierarchii, ke kterému jsou vedeni, že bude odměnou za schopnosti a tvrdou práci, netouží po nějaké alternativě. Punk a 90.léta jsou v tomhle ohledu pryč. Z tohohle hlediska Motoristé, jako jakýsi "první, základní stupeň příslušnosti k establishmentu" (aneb "právo na parkování jako základní lidské právo") samozřejmě smysl dává. První věc v mém mládí, která mi dala nějaký pocit dospělosti, bylo vlastní auto (na tehdejší poměry krátce docela velké a kvalitní, i když samozřejmě ojeté). Může jít o nějaký kalkul "auto je bod nula mezi statusovými symboly dnešní společnosti a ONI vám nechtějí dopřát ani tohle základní minimum", nebo tak něco.
Je velkou otázkou, jestli Piráti vůbec měli být nějakou alternativou v politice. Řada voličů a možná i členů to nevnímala jako hledání alternativ, ale prostě jako protestní hlas. Mladí lidé, kteří necítí potřebu alternativy nebo světa, který by dával smysl z nějakých hledisek typu udržitelnost či lidská práva, ale nemají ani žádnou národní identitu a prostě jen touží po životní úrovni a spotřebě, v podstatě asi cílovkou Motoristů být můžou. Piráti (někteří) celou dobu vlastně brečí, že jim tahle cílovka uniká a teď je to po 15 letech jasné: mladí nechtějí torrenty, chtějí Netflix a mít kde zaparkovat.
CHORCHE: no zjistili nejmenší společný jmenovatel konzumní třídy napříč generacemi a u nás, v extrémně sekulární zemi, jim tam nevyšlo hodnotové strašení (náboženství, tradiční rodina, multikulti - jak razit tradiční rodinu v zemi, kde hodnotou je tradiční rozvod?) a nakonec jim vyšlo, že jako jedinou hodnotu, kterou je možné u naší populace předložit veřejnosti jako ohroženou progresivismem, je - osobní automobil :-) Protože všechny ostatní hodnoty naši wannabe pravicoví voliči kupodivu sdílí s liberály :-)