JANOCKA: to mi zní, že to máte dobře pod kontrolou...
zvažte pak třeba ještě odklad formou nultého ročníku, což je nácvik na školní prostředí, školní fungování, ale zase bez tlaku na výkon.
jo a ještě jedna věc, jak mám krom toho potvrzeného ádéháděte ještě jedno suspektní (navíc s kombinovanou diagnózou) a vlastně to mám možnost korigovat hned od začátku a srovnávat - nefixuj se na kalendářní věk dítěte (ve smyslu co by mělo umět/zvládat), ale najdi "baseline", na co v danou dobu reálně má, a stav na tom, a oceňuj pokroky od baseline, i když to v reálu pak je tak, že vlastně chválíš dítě za něco, co v jeho věku všichni ostatní zvládají bez problémů. Jenže pro něj prostě tohle JE úspěch a potřebuje vědět, že to někdo jiný taky vidí.
Protože mimo rodinu tohle ocení jen málokdo - kdybych dala reálný příklad, ve druhé třídě si syn zapomněl pracovní sešit a před hodinou šel za učitelkou, aby mu potřebnou stránku okopírovala. To je normální, že jo? No, u mého dítěte je normální, že se v situaci, která vybočuje z normálu, rozbrečí, zasekne a trvá mu klidně hodinu, než se zase chytne. Takže ano, tohle normální a jednoduché řešení pro něj byl velký výkon, který jsme probrali, ocenili a "pochválili před nastoupenou jednotkou", čímž se posílila jeho sebedůvěra a ochota něco řešit příště.