• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    Restartováno :)
    O cestách, technikách, prostředcích, projektech, hnutích, myšlenkách velkých i malých, co pomáhají člověku osvobozovat se a naplňovat svůj potenciál, a skupinám, místům, ekosystémům, uzdravovat se z nemoci civilizace.
    Společným jmenovatelem témat je uzdravení, obnovení rovnováhy, návrat k přirozenosti, nalézání cesty, která je v souladu se životem.

    Ráda bych, aby klub byl o sdílení informací, nápadů a zdrojů - spíše než o diskusích a rozebírání, jestli je nějaké téma dobré-špatné, reálné-nereálné, apod ;) (na tento druh vyžití tu máme klubů dostatek :)

    organnic.blogspot.com (Conti)
    rozbalit záhlaví
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OGMIOS: imho clovek muze subjektivne mit jakekoliv zazitky a muze si z nich vyvodit uplne cokoliv. objektivne ale kdyz skoci do ohne, tak uhori, at uz si mysli treba ze se koupe ve studene vode nebo ze ohen je on.

    OGMIOS: k tvemu zazitku - pravdepodobne jde o zamenu priciny a nasledku. ja napriklad kdyz zapomenu ze varim vodu na caj a vzpomenu si po hodine, tak ve me hrkne, ja zpanikarim a jdu honem rychle vypnout sporak. neznamena to ovsem, ze kdyby me to nenapadlo a ve me nehrklo, tak sporak nebude existovat a ja nevyhorim.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    OGMIOS: otazka znela: "kdyz zapalis drevo, hori objektivne nebo subjektivne."
    A ne jestli te pali ohen nebo za urcitych okolnosti nepali.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    JUNIPETRUS: je to zajimavy ale i ten ohen je subjektivni, jednou co jsme samanili s ohnem tak jsem sedel ani ne metr pred ohnem, plameny vetsi nez ja a ja cestoval do ohne a vubec to nepalilo, ja byl soucasti ohne. jednou (sice jsem byl zmimoznenej) ale v noci v lese byla takova tma ze jsem vlezl do brutalniho smrcinovyho naletu zarostlyho ostruzinim a proste jsem se zamotal do toho a neslo se hnout a ja to prijmul a stal se soucasti sveho okoli a najednou slo prochazet hmotou a bylo to jako jit trosku hustsi vodou. premejslim co je subjektivni vnimani o svete. clovek muze mit zazitky ktery nejsou v souladu s tim co nam odmala tvrdej. kazdopadne pokud clovek dokaze prijmout ze je mozne cokoliv, tak je potom opravdu mozne cokoliv :D
    KAZUO_KIRIYAMA
    KAZUO_KIRIYAMA --- ---
    KUATO: jasne, take Borges ma jednu peknou povidku o trogloditech z nesmrtelnych a vubec tech moralit proti nesmrtelnosti je plna literatura. v tomhle ale ja jsem asi prizemni, spokojim se s nesmrtelnosti an sich a jeji eticke aspekty skladam na jine hlavy :)

    a 600 let mi jeste rozhodne neprijde jako nejak obvzlaste zavratna doba, kdyz se treba podivas na zidovskou cast Bible, tak zjistis, ze Adam zil 930 let (Genesis 5:5), Metuzalem 969 (Genesis 5:27) atd. samozrejme smysl to dava jen pri zachovani urcite kvality zivota.
    KUATO
    KUATO --- ---
    KAZUO_KIRIYAMA: nedelej si iluze. cetl jsem o alchymistech, kteri si umeli Elixirem prodlouzit zivot, ze to vydrzeli tak max. 600 let. pak uz toho dobrovolne nechali a umreli. ono asi, kdyz ti zhruba kazdych 30-50 let umrou vsichni lidi, cos znal a mel rad a musis se furt stehovat a menit identitu, tak to musi byt dost na palici
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    PAULMUADDIB: Aha. :-)
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    PIZI: To máš absolutní pravdu :-)

    DARUMA: Nemám, jen to nějak cítím.
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    PAULMUADDIB: Co to je absolutní svoboda? Máš nějakou definici?
    PIZI
    PIZI --- ---
    Kdybyste přestali používat to slovo absolutní, ničemu by to myslím neuškodilo.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    BROZKEFF: nevim, kam bych se zařadil. :-) U mě důvěra vznikala hlavně díky zkušenostem, viděl jsem, že co mě bylo učeno má výsledky, o kterých se mluvilo. Do fáze, že bych přijal všechno jsem se nedostal (alespoň zatim)...spíš teď začínam jít do fáze, kdy jdu tou cestou odevzdaně, přestože teorii neberu 100% za svou, jen vim, že ta metoda je ohromě funkční. Mnohem víc, než cokoliv jinýho, co sem kolem sebe jinak potkal...

    svoje menší pochyby už moc neřešim a nepovažuju za důležitý, aby mi nauka přesně zapadala do "světonázoru" :-) teď prostě jedu mód jít tou cestou bezvýhradně a uvidim, kam to povede, zatim to vede k velmi zajímavejm výsledkům
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    JUNIPETRUS: No právě, i zavřenej v Thajském vězení může být člověk svobodnější, než v autě na leasing a domě na hypotéku, alespoň duševně. Duševní absolutní svoboda je tedy dosažitelná.
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    KAZUO_KIRIYAMA:
    And, in general, when we face situations with little variety or change
    —whether in our daily activity or while sitting in meditation—
    we project the ideas of boredom, dullness and heaviness
    and thus reject our experience, experiencing the unpleasantness
    that we call “boredom, dullness and heaviness”
    and believing that it is inherent in those situations
    in which there is little variety or change.
    By rejecting both the unpleasantness
    and the situation with which we have associated it,
    we generate more unpleasantness,
    that we reject, generating more unpleasantness...
    (E. Capriles)
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    PAULMUADDIB: beres to moc abstraktne, a zneuzivas pojem absolutni svoboda.
    Je tisice veci ktere te nemusej omezovat a presto nebudes svobodny, dokud te bude omezovat jedna jedina. To pokud jde o slovicko absolutni.
    Jinak omezene funkce tela a duchovni svoboda nejsou v protikladu. Protoze duch neni telo. To ze telo nema kridla a neumi leta me skutecne nemusi nejak omezovat, a neni duvod se citi kvuli tomu nesvobodny.
    Ale naopak ducha muzou omezovat stavy tela, a pusobeni tela a to tak dalece,ze muze ovlivnovat nalady a podminivat jednani, a to je uz na zamyslenou. Tady se dostavame k te zakladni obecne problematice, svet(zivot na svete v tele) je takovy a takovy.
    KAZUO_KIRIYAMA
    KAZUO_KIRIYAMA --- ---
    PIZI: to si nemyslim, nejhorsim nepritelem myslici bytosti je totiz nuda.
    PIZI
    PIZI --- ---
    KAZUO_KIRIYAMA: Což může znamenat, že na všechno ostatní nikdy nedojde, protože času dost.
    KAZUO_KIRIYAMA
    KAZUO_KIRIYAMA --- ---
    PAULMUADDIB: a ja bych rekl, ze zrovna ta nesmrtelnost je celkem dobry zaklad, na vsechno ostatni pak totiz budes mit dost casu :)
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    JUNIPETRUS: V mém pojetí je to absolutní svoboda, protože to nepociťuji jako nesvobodu. Nepociťuji jako nesvobodu to, že neumím létat, což mne ale neomezuje v tom, že si můžu myslet, že třeba jednou budu umět létat. Ale kdybych to uměl teď hned a bez pochopení, stejně jako kdybych uměl regenerovat končetiny, nejíst milion dní a žít věčně, tak bych se třeba nic nenaučil a nic bych nepochopil. A rozhodně v současném světě považuju za přínosnější snažit se změnit ty měkčí omezení, než hned skočit na létání a nesmrtelnost.
    KAZUO_KIRIYAMA
    KAZUO_KIRIYAMA --- ---
    PAULMUADDIB:
    JUNIPETRUS:
    no, ja myslim, ze absolutni svoboda jakkoli determinovane bytosti spociva jen a pouze ve svobode volby se rozvrhovat do budoucna.
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    CONTINUITY: "Jenomže někteří lidé věří v tu absolutní pravdu, která pochází obvykle z nějaké tradice (a kdo ví, kde se tam původně vzala...;)....."

    Ono to je ale takové schizma, představ si:

    Máš učitele/mistra, kterému důvěřuješ, že to co učí je fakt opravdové, etc. Přitom ten jasně říká, že třeba alkohol v žádném případě ne, hřešit slovem už vůbec ne, a řada dalších pravidel, které se asi v minulosti ukázaly jako fajn pro ty, co jsou v nevědomosti atd.

    Takže hurá, máme aspoň nějakou důvěru. Tady je hodně a hodně "tricky" (ošemetné) si hned chtít to dělat po svém, zejména, když ta tradice a ten učitel, kterého následuji, není duchovnímu freestylu zrovna nakloněna (s Learym nebo Oshem asi no problem, ale všechny ty sútrické "tradiční" směry dost velký problém)

    "Víra" může mít různé úrovně (volně dle Džigme Lingpy, dbden gnyis shing rta):

    0. na nulté úrovni nemusí být víra/důvěra žádná, což znamená, že danou duchovní tradici nepovažuji za něco, kudy bych se vůbec měl vydat
    1. na první úrovni může jít o víru založenou na obdivu/připoutanosti
    2. dále pak třeba o víru postavenou na touze (po ukončení samsáry, etc.)
    3. víra postavená na důvěře (faith based on trust) ("Tři klenoty/Ježíš/... mě nikdy nezklame")
    4. "neotřesitelná důvěra" (no comment;))

    Na těch prvních dvou úrovních je trochu riskantní z nauky dělat cochcárnu, když ještě ten drajv k osvícení není stoprocentně stabilní a záleží hodně na okolnostech. Držení se jasných pravidel pomáhá udržet se na cestě, dokud se nemanifestuje ta třetí forma důvěry. Může ale vést i k odmítání jinakosti, protože ta v takovéto fázi ještě nezapadá do obrázku nauky, kterou uznávám. Z pohledu udržení se na Cestě je možná lepší umět rozlišovat "pravou" nauku od těch falešných a případně i navenek ty falešné od sebe odpuzovat, než už od samého začátku machrovat, že "všechno dokážu integrovat" a po prvním duchovním záblesku se znovu namočit do té světské mnohosti a znovu se v ní nenápadně ztratit a Zapomenout ...
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    PAULMUADDIB: Absolutní svoboda spočívá v akceptaci "trvdých omezení
    To neni absolutni svoboda, to je jen opatrnost, nebo pouzivaji rozumu a pochopeni jak se neprivodit jeste vic zbytecneho utrpeni nebo nesvobody.
    PAULMUADDIB
    PAULMUADDIB --- ---
    JUNIPETRUS: Absolutní svoboda spočívá v akceptaci "trvdých omezení" (jako že když spadnu z 10. patra, tak to bude bolet, když nebudu 100 dní nejíst nepřipraven, tak asi umřu, když si uříznu nohu, tak mi nedoroste) a současně v usilovném "boji" prot "měkkým omezením" (jako že musím šaškovat před šéfy, že musím platit 20% DPH, že musím do auta lít řepkový sračky....).

    Čím dál je člověk v tomto pochopení, tím víc zjišťuje, že je minimum "tvrdých" omezení a že žít s nimi v souladu nepřináší nikdy utrpení, ale vždycky radost a tím se odlišují od "měkkých", který jsou neskutečně nasírací (i když třeba mě radosti neubírají, i když řeším, jak se z nich vymanit).
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    YMLADRIS: mě by popravdě lákala i ta letní, třeba při nějaký akci tam.

    Žít bych tam asi nechtěl, možná ve 20ti. :-) ale ta atmosféra "out of system" tam je cejtit dost a přijde mi taková příjemně svobodná. Na to, že to je Dánsko mě překvapil určitý punk, tomu heroinu se ani moc nedivim ;-)

    týpek se jmenuje Mihai Stoian
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam