• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Z jiného soudku

    Ta naše povaha česká: Zrušíme tělocvik — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/1100627928-ta-nase-povaha-ceska/411235100011004-zrusime-telocvik/

    Zajímavej dokument.
    Přijde mi ale, že hovořící tělocvikáři a spol. identifikují sice správně problém, ale jinak je to celé trochu od věci.
    Dokument tak trochu oslavuje to, jak to bylo dřív: obrovské množství povinných organizovaných sportovních aktivit typu sokol, spartakiáda, nucená gymnastika pro všechny ve škole, a stýská si nad tím, že už to tak není.

    Ale že tyhlety aktivity byly pro mnoho dětí neuvěřitelná buzerace a velmi pravděpodobně vychovaly generaci rodičů, kteří jsou rádi, že už jejich děti do tohoto nuceny nejsou, o tom se nemluví.
    Nevěřím na nucené organizované aktivity.

    Myslím si, že větší fyzická zdatnost "husákových dětí" byla prostě o tom, co tam ti tělocvikáři zmiňují jen tak mimochodem, ale tedy zmiňují, a popisují přesně - že si mohly volně hrát s ostatníma venku, a taky to dělaly, každej den.
    A přirozeně a spontánně si nacházely pohybové aktivity, které je bavily a všestranně rozvíjely.
    EVA_
    EVA_ --- ---
    CONTINUITY: Mladá, zdravá, atd. začínám být až poslední roky, nikdy předtím jsem nebyla...To mi udělalo radost, supr!:-)
    LOOK
    LOOK --- ---
    CONTINUITY: Uniká mi, k čemu je nutné nějaké učení o tom, že realita je utrpení a že je třeba se z toho nějak dostat.
    je zde pro ty lidi, kteri trpi v prvnim planu. jako fakticky ted a tady, ne na te 'vyssi urovni' (prijemne ted plodi strast v budoucnu).


    btw dnes jsem nahodou vyguglil, trochu souvisi s tim co psal urza o materialnich pomerech dnes u nas X kdysi:

    Importance of religion and GDP per capita in the world. Religion is negatively correlated with wealth.
    Wealth and religion - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Wealth_and_religion


    F0N
    F0N --- ---
    reply CONTINUITY|36222375}: No a to je vsetko :)
    nic viac iba to ze sme tu! :)

    neni to uzasne, ze sme tu? ze vnimame to ze existujeme? A vsetky myslienky a popisy a koncepty to uz je naviac. Sucast, ale nie nutna.
    F0N
    F0N --- ---
    CONTINUITY: zase mudrujem co? :)
    niekedy mi to neda proste, keep it simple je moje heslo.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    F0N: právěže někteří guruové tohleto říkají, lol :)

    že už JSME TU prostě :)

    a teď jsem narazila na knížku o historii zenu, kde někteří zenoví patriarchové vyjadřovali celkem podobné kacířské myšlenky, co mě k tomu napadají ;)...a v zásadě se snažili naučit žáky prostě opravdu žít a být tady
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    F0N:
    URZA:

    Mám intenzivní pocit, že to uspokojení může být a je právě v žití normálního praktického života ve hmotě naplno, ve splývání s tím, co dělám, jak a s kým, vnímání bezprostřední reality, krásy v ní...ale obecně všeho v ní, učení se skrze život.
    Uniká mi, k čemu je nutné nějaké učení o tom, že realita je utrpení a že je třeba se z toho nějak dostat.
    Ale možná vlastně myslíme z jiného úhlu to samé.

    URZA: S tím posledním řádkem tvého příspěvku, to beru, tam s tím nacházím shodu, dokážu to přijmout, pokud si to vyložím tak, že cílem celého toho hledání je právě ta plná přítomnost v životě, to pak ok.
    Někteří nejsvobodnější a nejpřítomnější lidé, co znám, to ale umějí bez jakýchkoliv učení.
    F0N
    F0N --- ---
    URZA: a co ked nie je komu pomahat? co ked je stale iba tu a teraz a to je absolutne prazdne? :)

    Co ked jedina vec, ktora vytvara utrpenie je prave to hladanie/hladac (a teraz nemyslim iba spiritualne hladanie, ale to hladanie moze byt hladanie vztahu, sexu, prace, uspechu, whatever) - lebo ak zmizne hladac mozno ostane hladanie ale uz nie hladac hlada, ale hladanie je videne.

    viem znie to moc komplikovane ale ono je to praveze imho strasne strasne jednoduche - a prave preto sa vsetci ti realizovany zacnu tak strasne smiat, lebo je to uplna blbost :)

    Predstav si ze stravis 10 rokov meditaciami, citanim kniziek, pozeranim videi guruov a osvietencov az nakoniec zistits, ze je to o tom ze SOM TU :)

    a najprv to vyzera ako somarina, ale ked vidis ako tie myslienky funguju a doslova riadia svet ludi tak to je na palicu..

    check this:
    Papaji - Show me God - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=iqOwPteS_Xg


    uplne si z neho striela a nakoniec mu dopne :)
    URZA
    URZA --- ---
    CONTINUITY: ad "život je ve své podstatě utrpení" jako předpoklad, který je nejen v budhismu, ale i hinduismu a józe..

    Chápal jsem to docela dlouho tak, že vlastně tehdy dávno v Indii asi život na materiální úrovni byl fakt asi těžkej mazec proti tomu co tady máme dnes. My se máme na materiální úrovni neuvěřitelně dobře.. máme zajištěné základní potřeby pro většinu lidí na takové úrovni, že se o tom nesnilo ani králům pár století zpět, umíme léčit hafo nemocí a spoustě předcházet, máme neuvěřitelné možnosti vzdělávání, hromadu volného času, relativní bezpečí a jakýsi systém spravedlnosti... jasně že to všchno má i stinnou stránku, hodně tápeme, děláme blbosti a fuckupy na globálním levelu.. ale oproti Indii před tisíci lety? Věřím, že tam to na tom fyzickém levelu bylo daleko víc o utrpení..

    Možná to k tomu přidalo svůj díl, nicméně..

    ..jsem se v moudrých textech dočetl, že ono to není jen o tomto, ale že cokoliv z materiálního světa člověka nemůže uspokojit na té nejhlubší úrovni ("seberealizace"?), tudíž všechno je "utrpení". Ale třeba v jogasutrach se píše něco jako "Hmota je tu proto, aby v ní mohl člověk zažívat zkušenosti. Dokud toužíš zažívat hmotu a zkušenosti, které může nabídnout, tak tak dělej. Až tě zažívání hmoty omrzí, tak tady máš popsanou možnost jak z toho kruhu vystoupit."

    což mi asociuje text z Bible - Kazatel 2:1 - 2:26 (vygooglil jsem napr tady http://www.bible21.cz/files/docs/bible/1_Kazatel49.txt )
    není to dlouhé, jen odstaveček, doporučuji přečíst :)
    ..který asi popisuje podobnou myšlenku.

    Já osobně mám docela silný drive po dosahování takové nějaké lepší společnosti (utopista:), myslím že to máš možná podobně? (Viz celé toto fórum, které jsi založila?) Že by právě jako mohla existovat taková společnost kde by to utrpení bylo fakt hodně minimalizované, maximum poznání.. moudrost rulz a tak :) Jenže.. když si tak představím, že bych už v takové společnosti žil.. tak co jako vlastně? To vůbec nezaručuje takový ten vnitřní stav popisovaný jako osvícení, realizace, uspokojení z bytí (sat-cit-ananda)...

    ..několikrát jsem ten pocit zažil docela intenzivně (blaženost z pouhé existence a vědomí, toho že tady je vůbec něco a né nic a že je tu nějaké vědomí, které to může pozorovat, mě vytvořilo v systému takový pocit (bezdůvodného) blaha že mi i slzy tekly;)

    Závěrem si nejsem moc jistý, protože se to práve stále snažím pochopit/uchopit a tak nějak to hledám. Ale řekněmě, že můj současný názor je tedy asi takovýto: Dosahování něčeho v hmotném světě mi nemůže nabídnout takové to hluboké uspokojení a splynutí s vesmírem (ať si to každý nazývá jak chce, kdo zažil ten ví, pro ostatní jsou to jen slova). Dokud se človek identifikuje se svým tělem nebo myslí, tak bude zažívat "utrpení" resp "neuspokojení". Avšak člověk má uvnitř ve svém nitru z podstaty samotné existence+vědomí možnost toto základní uspokojení realizovat. Nic moc k tomu nepotřebuje, dá se to dělat tady a teď a jsou různé metody jak toho dosáhnout. Avšak když tohoto dosáhne, tak se nikam neodlevituje, zůstává tu v hmotném světě, jen s jinou kvalitou, může konat svobodněji, víc "osvíceněji", třeba tak aby to utrpení pomáhal zmenšovat i ostatním..
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    BROZKEFF:
    YMLADRIS:
    KUATO:

    Už to chápu líp, díky za vysvětlení.
    Asi je to fakt tak, že každej to vnímá jinak.
    Rozhodně to není o tom, že bych v životě zažila málo utrpení a ztrát. Mladá, zdravá, atd. začínám být až poslední roky, nikdy předtím jsem nebyla.
    Ale stejně mi nikdy nepřišlo, že by problém byl v tom, že věci se mění. A to, že pokud je tu utrpení a nemůžu ho změnit, potřebuju ho akceptovat a snažit se vytvořit co nejvíc pozitivní energie s tím, co je, to jsem nějak věděla vždycky, jevilo se to logický
    (teda, samozřejmě, hněv, frustrace, odpor, byly taky, ale pamatuju si mraky okamžiků a období, kdy jsem si to prostě uvědomila a zařídila se podle toho, protože bylo jasný, že to je jedinej možnej způsob)

    Vidím trochu riziko v povrchním výkladu tohohle, tedy pokud si to člověk vyloží tak, že má akceptovat přítomnost nepřijatelných věcí, nic s nima nedělat a měnit jenom sebe. Přijde mi, že je důležitý, aby vždycky dělal obojí, přijímal, co nejde změnit, a měnil, co jde změnit.

    Ale chápu už, že na hlubší úrovni je to tam nejspíš obsaženo taky, a že ten postoj dává smysl
    EVA_
    EVA_ --- ---
    KOSMO: For all living beings je pěkný.:-) Zkusím.
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    BROZKEFF: pěkné pane! Neměl bys v rukávu nějaký pěkný postoj proti "vím, že jsem v kleci, nechci být v kleci ale nevím jak z ní ven"?

    A jak si myslel tohle:"Stabilita prožívání a absence dění, které by dokázalo naznačovat existenci klece, sice žádnou přímou "nespokojenost" nepřináší, ale nepřináší ani poznání toho, že takováhle "blažená vykyslost" taky jednou skončí"? Nemáš chuť to trošku rozvést?

    EVA_: Moc pěkně mi zní anglicky ono buddhistické: For all living beings. Schválně si to někdy zkus říct, třeba až půjdeš do něčeho nepěkného...
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    EVA_: Tak to bych docela plynule navázal na Brozkeffa, který píše:""správný vztah" k realitě, (vidjá, rigpa) a trvalé spočívání v tomto "správném vztahování se ke skutečnosti" jest klíčem"

    Nejde tedy o zachraňování těch kolem, nýbrž o transformaci vlastního vztahu ke všem. Napsal bych, že je to každého jednoho jeho vnitřní vztahování se ke všemu co ho obklopuje. Ono rozšíření na všechny chápu jako uvědomování si všech vztahů, které ve vlastním vědomí mohou momentálně být.

    Když to funguje dobře stává se bytost čím dál "lehčí" - skrze rovnost vlastního vztahu (mikro) a všech co ho obklopují (makro) mizí pozorovatel, jáství a s ním i jeho utrpení... a co je velmi, velmi zajímavé - mizí i utrpení všech kolem... a uzavíráme tak kolečko spasením světa :-) skrze něčí pěknou práci...
    EVA_
    EVA_ --- ---
    BROZKEFF: Čili transformace je cestou k tomu "správnému vztahu" k realitě?



    KOSMO: Rozšířit pole působnosti na všechny...okamžitě mi tam naskakuje "spasit svět", to chápu špatně, jak to bylo myšleno?
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    EVA_: pro mě je to normálka, takže to beru jako už hotovou věc...
    Řekl bych, že jo, že si na stopě... láska se rovíjí cíleně dost špatně, kdežto soucit obecně lze. Možná, když rozšíříš své pole působnosti na všechny, najdeš nakonec lásku nejen u toho svého, ale i všude jinde... pěkně postupně, krůček za krůčkem...
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    CONTINUITY: Příznivé okolnosti mohou vést k zapomenutí toho, že jde jen o okolnosti, které tu nebudou věčně. Okolnostmi jsou třeba zdravé lidské tělo, které nic pořádně nebolí, které je schopné dělat cokoli chceš atd., dále prostředí, které ten život vyživuje atd. Ale tělo stárne a umírá, a prostředí se mění jak přirozeně, tak i lidskou aktivitou. Tím druhým tak, že rozsáhlé oblasti se stávají neslučitelné se životem. Někdo má štěstí, že je v oblasti, kde se taková změna neodehrává, nebo má prostředky na to se do takové oblasti přesunout, pokud ta stará přestane vyhovovat. Ale... někdo nemá, a i ten co je má dnes, je nemusí mít jindy. Dukkha nevzniká jenom tím, že se věci mění a ty si užíváš jejich plynutí, ale například přilnutím k něčemu příjemnému, co se teď jeví pevné a stabilní, a pocitovému vztahu jako by toto tu mělo být věčně. V momentu, kdy se to rozpadne, vzniká dukkha. Nebo zase věci se zdánlivě nemění, ale ty nejsi spokojená, protože bys chtěla, aby to plynulo (rychleji).
    Další skupinou aktivit, které vedou k nespokojenosti a "akumulaci karmy", jsou ty spojené s odporem a hněvem, kde se posiluje dualismus já vs oni/ono. Tady se používají takové ty přirovnání k fraktálu nebo hologramu, kde se teda ten mikrokosmos zrcadlí v makrokosmu a obráceně, a odmítnutím části vnější reality odmítáš nepřímo část sebe sama, což se rovná opaku soucitu. Celé to je zastřešené tou "bazální nevědomostí", která může mít aspekt totální nevědomosti ve smyslu "ani nevím, že jsem v kleci", "možná jsem v kleci, ale čert to vem, jsem spokojený, protože jsem si to řemu by se dalo říct klec pozlatil a zkrášlil", nebo též "vím, že jsem v kleci, nechci být v kleci ale nevím jak z ní ven". Všechny pohledy se mohou střídat a i po fázích částečného uvědomění klece může následovat relativně slušná amnézie a znovu-zapomenutí do "hluboké nevědomosti" v tom prvním smyslu. Stabilita prožívání a absence dění, které by dokázalo naznačovat existenci klece, sice žádnou přímou "nespokojenost" nepřináší, ale nepřináší ani poznání toho, že takováhle "blažená vykyslost" taky jednou skončí, a v kontextu lidského života, který je konečný, je to vzorný příklad toho, jak lze "waste precious human life" = marnit čas.

    Proti všem těmto formám toho základního klamu (avidjá / avidždá / marigpa) pak stojí "správný vztah" k realitě, (vidjá, rigpa) a trvalé spočívání v tomto "správném vztahování se ke skutečnosti" jest klíčem k té "nejvyšší realizaci", kterou všichni tolik chceme, žeano ;e)

    krásný den!
    EVA_
    EVA_ --- ---
    KOSMO: To je smutný...A když to čtu, je mi jako rodiči všelijak. Ráda bych si to svý nechala pro sebe a děti vedla tak, jak potřebují, ne podle toho, co by chtěly moje chandry, aby si ulevily.
    Napadá mě ale: tuhle, když jsem byla u zubařky, bylo potřeba vyzkoušet, jestli je ten ten stařecký chrup ještě naživu. Zavelela cosi latinsky na sestru, ta na vatu nastříkala cosi ještě víc latinského apodala jí to, doktorka to pak na tu šestku dala. Když jsem zařvala bolestí, zaradovala se (asi jí došlo, že právě přežila svou smrt, protože jsem si seděla na ruce, která se chtěla bránit) a řekla: "Žije. Můžeme léčit."

    Díky za odpovědi o soucitu...:-)

    KOSMO: Když nevím, co je láska, mám to pak i s tím soucitem kapku nahnutý a naopak? Jestli jo, tak bych mohla být na stopě.:-)


    YMLADRIS: Člověk si ale někdy vůbec neuvědomuje, že trpí.

    LOOK
    LOOK --- ---
    YMLADRIS: jj, obdoba s optimisty a pesimisty .... optimiste doufaji, ze po smrti zivot pokracuje. pesimiste se obavaji, ze je tomu opravdu tak.
    (nebo jak to bylo:)
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    CONTINUITY: já to cítím úplně jednoduše - fakt mě to tu štve a bolí... je dost upřímné? A tak přirozeně hledám kudy, aby to nebyla až taková drsňárna. A ještě bych dodal, že ono utrpení rozhodně nevzešlo až když jsem si přečetl něco moudrého... bylo a je se mnou už dávno... od kdy ještě úplně nevím, ale pátrám... teď mě napadá, že poprvé jsem zdrhal z baráku, když mi bylo asi tak 7-8 let... nemohl jsem ten život s rodičema rozdýchat už tenkrát - a to byla tzv. šťastná část dětství, kdy bylo všechno v rámci "normálu".
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CONTINUITY: Rozumim tomu tak, ze nekdo tento aspekt (uspokojeni je zde vzdy jen na kratko nez o jeho zdroj zas prijdes a zas neco aportujes jinyho) proziva vice, nekdo mene. Kdo vice, toho budhismus oslovi, kdo to vidi jinak, toto neoslovi.

    Jsou treba lidi, kteri souhlasi ze existuje utrpeni, ale uz jim z toho jednoduse neplyne, ze by se melo a mohlo nejak radikalneji ukoncit... berou to treba ze bez utrpeni nelze si uzit jeho protiklad atd. Cimz se snazim ilustrovat ze lidi jsou proste ruzni a tyhlety hluboky pocity ze sveta nejde vyargumentovat rozumem. Proto je tolik ruznych cest.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam