• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    HANY33: zaujimave .. "zit tak, abych se uz nemusel inkarnovat znovu.." to by ma celkom zaujimalo, z coho tento postoj a snaha vychadza, respektive ako je to vlastne myslene... ja vnimam zivot ako velky dar a privilegium a tento koncept mi nejak nejde do hlavy.
    STQ
    STQ --- ---
    HANY33: plan je ve zkratce citta-vritti-nirodhaḥ
    HANY33
    HANY33 --- ---
    STQ: Tak já se přiznám, že tu pohádku jsem tehdy (v roce 1998) kdy jsem tu knížku poprvé dostal do ruky, ani nepřečetl, ale hned jem se vrhnul na samotné cvičení. Takže na tu pohádku celkem kašlu :)

    Otázka je, co máš na mysli tím pojmem "další plán"...

    Pro mě osobně je "další plán" např. sebeuvědomění si svého Já, zničení ega, navázání komunikace se svým Svatým andělem strážcem, láska ke všem bytostem, odbourání negativních emocí jako nenávist, hněv, závist a pak samozřejmě součástí toho "plánu" je i prožívání radosti a štěstí v současném hmotném těle, což se domnívám, že není nic zas tak zlého, pokud už v té hmotě jsme (zatím) nuceni žít.

    Takže i zdraví, radost a pocit energie v běžném životě jsou součástí toho plánu, jinými slovy prostě ŽÍT :)
    Ovšem žít tak, abych se už nemusel inkarnovat znovu na tuto naši krásnou leč útrpnou zem...

    A jaký je Tvůj plán?

    STQ
    STQ --- ---
    HANY33 VALOR: miril jsem nenapadne k tomu, ze je sice hezky mit vic energie a bejt zdravej (a nic proti tomu!), ale je zahodno mit pak nejakej plan, co presne s tim dal. totiz stejne jako meditace muze bejt oprostujici nebo svazujici, tak i telesna energie ma dve mozny pouziti a bez dalsiho planu je sama o sobe (v ceste za realizaci) k nicemu...aneb (abych vypadal chytre): 1.5: vrittayah panchatayyah klishtaklishtah

    tzn nic proti jakejmkoliv technikam zlepsujicim kvalitu zivota, odstranujicim alergie atd, ale pokud jsou prezentovany jako nejaka dusevni cesta, musej mit i pokracovani ktery nekam vede. a to pet tibetanu nema...tzn realna hodnota pro praxi (kdyz si odmyslime tu pohadku kolem) je nakonec podobna tomu squashi...coz?
    HANY33
    HANY33 --- ---
    STQ: Samozřejmě, že při pranajámě pročišťuješ tělo, ale čím? Prána není energie?

    No a energie (nejen z 5 Tibeťanů) mi vyléčily třeba alergii, po jejich pravidelném cvičení jsem odložil do té doby pro mě nezbytné léky, přestaly mě bolet mezilopatkové svaly, na jejichž bolest mi nepomáhal ani fitness ani gymnastika nebo běh, a určitě máš taky tu zkušenost, že "načerpáním" těchto energií těmito způsoby, přichází celková chuť do života, energie se projevuje barvitou komunikací, zvýšenou pozitivní citlivostí k jiným bytostem, někdy se tyto energie projeví i tak, že náhle propukneš v pláč z pocitu štěstí nebo když sleduješ scénu z filmu nebo koukáš na západ Slunce :)

    Což se neděje, alespoň ne tak často a intenzivně, když tyto cviky neprovádíš. Bez nich, alespoň já, inklinuji spíše k tamasickým silám.

    Teď jsem zmínil projevy těchto energií v zevním světě. Jak se (u mně) tyto energie projevují v meditaci, nebudu popisovat, je to těžko sdělitelné, ale věřím, že tušíš, co mám na mysli.
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: To cviceni ma pozitivni ucinek na telo a mysl a nejen jako tenis. Kdo je na vnimani proudeni energie citlivejsi muze i u 5ti tibetanu citit ze se neco deje. Precijen je clovek u sebe a soustredi se na dech. Stejne jako u asan nemusis s tou energii co se nashromazdila udelat vedomne nic a presto to ma poztivni ucinek na telo i mysl. Telo sili stejne jako se mysl zklidnuje a procistuje. Celkove je to prospesne pro zdravi a pro me je zdravi soucasti jogy jako zivotni cesty a i kdyz to neni tradicni kombinace asan ale teosoficky konstrukt to neznamena ze to nefunguje. Nektere moderni postupy a techniky ktere shrnuji ty starsi nebo eklekticky vybiraji z ruznych tradic jsou i tak efektivni pro duchovni cestu. Ale to uz pak nemuzeme mluvit o joze v pravem slova smyslu. O definici jogy se tu uz mluvilo. Pro me je ten pojem sirsi a daleko vic to vyjadruje postoj k zivotu ktery zahrnuje techniky pranayamu, asany, ayurvedskou dietu a ocistne techniky stejne jako meditaci a pristup k bohu, prirode, cloveku a vsem zivym bytostem.
    STQ
    STQ --- ---
    HANY33: ucel pranajamy je ale procistit telo a zklidnit mysl, ne ziskavat energii (od toho mame redbull :)).
    o kundalini zatim nic nevim, neb jsem ji nepotkal, takze nemuzu soudit.
    nicmene otazka zustava - co s tema energiema ktery cejtis po peti tibetanech udelas?
    HANY33
    HANY33 --- ---
    STQ: A k čemu jsou energie, které získáváš zevní nebo vnitřní pranajámou nebo k čemu je kundalini energie?
    DARUMA: Nejde mi o nic, bratře, jen jsem si dnes vzpomněl na tu Tvoji "srágoru", když jsem ji prováděl :)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    HANY33: Já nevím o co jde konkrétně tobě. :-)) Já jen říkám, že cvičení 5 Tibeťanů nemá s Tibeťanama nebo buddhismem moc společného. Ale jak sám píšeš, tak jako relaxační nebo protahovací technika je to dobrý.
    STQ
    STQ --- ---
    ...a k cemu takovy energie jsou?
    STQ
    STQ --- ---
    HANY33: no tak dobry! akorat pointa je, co s temadle energiema dal udelas?
    HANY33
    HANY33 --- ---
    STQ: Hm, to asi ne, energie, které v sobě cítím po 5 Tibeťanech jsou jiné než po squashi.
    STQ
    STQ --- ---
    HANY33: no jasne, akorat takovej squash by ti udelal stejnou sluzbu (i kdyz bez ty mysticky pohadky :))
    HANY33
    HANY33 --- ---
    DARUMA: A vo to jde, ne?
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    HANY33: Však jo. :-)
    HANY33
    HANY33 --- ---
    DARUMA: Já je provádím léta jako doplněk k jiným asánám s poctivými 21 opakováními a cítím se skvěle! :)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    HANY33: Protože to je slátanina, kterou si autor nejspíše vycucal z prstu. Podobně jako Lobsang Rampa a další. Nicméně jako protahovací cvičení to bude asi dobrý.
    STQ
    STQ --- ---
    HANY33: no, to kazdopadne:

    It is interesting that well-known exercises “Five Tibetan Pearls” mentioned in Christopher Kelhem's book, as well as complex from the book by Peter Kelder (called “Five Tibetans”), that also claims to Tibetan roots, are not recognized by Buddhist lamas as authentic styles of Tibetan yoga. Origin of these data belongs to some theosophists of the first half of the 20th century. They do not mention anything distinct about the linage of these practices. Probably, it’s just a fragment taken out of a complex seen somewhere in the East.

    zdroj je tenhle (mimochodem fakt zajimavej) clanek, doporucuju projit i ostatni na tom serveru:
    Ilya Zhuravlev: Tibetan yoga | Wild Yogi
    http://wildyogi.info/en/issue/ilya-zhuravlev-tibetan-yoga
    HANY33
    HANY33 --- ---
    DARUMA: A proč?
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    HANY33: Jo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam