• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    AIM_FREEMAN: SLAUGHTER: diky, panove! :)
    VALOR
    VALOR --- ---
    STQ: zajímavá recenze.;) Máš na svůj názor samozřejmě právo. Nečetl jsem jogastutry. To co jsem sem postnul se podle mě hodí k tématu. Být tebou byl bych opatrnější v soudech kdo je a kdo není ukázkově zatemnělá mysl. „Ať hodí kamenem, kdož bez viny“
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: me prijde jako problem spis to, ze mel potrebu opravovat to, co napsali lidi daleko znalejsi nez on

    No v tom není sám, ne? ;-)))))))))))))
    STQ
    STQ --- ---
    DARUMA: me prijde jako problem spis to, ze mel potrebu opravovat to, co napsali lidi daleko znalejsi nez on. pronikavy vhled jsem potom cetl v originale a musel jsem se minarikovi smat. o patandzalim ani nemluvim...
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: Minářík byl takovej českej samorost no. Problém je v tom, že míchal všecko dohromady, hlavně na úrovni terminologie.
    STQ
    STQ --- ---
    VALOR: nic proti, ale kvetoslav minarik je ukazkove zatemnena mysl :) z jeho komentaru ke kniham (cetl jsem jogasutry a pronikavy vhled od a. david-neelovy) jsem se malem osypal, ten clovek vubec nevi co mluvi...
    VALOR
    VALOR --- ---
    "Ne! Přát si, aby toho neb onoho zla nebylo, je projev hlubokého duševního zatemnění a bludu. Vše záleží pouze na tom, jak se clověk krotí ve svých tužbách; ti, kdo tužby zcela vymýtili, netrpí už vůbec. A snaha lidské společnosti, aby se odstranilo osobní utrpení jedinců? - Ta nikdy nepovede k úspěchu. Balvan strasti se bude jen převalovat. To, co kdysi trápilo snílky, se třeba nyní tak často nevyskytuje, ale je tu trápení jiné; někdy je snad menší, ale někdy naopak ostřejší, než jaké kdy bylo. To chtíče touží stále výš a výš a nenapovědí, že ani tam kdesi vysoko nikde nenajdou ukojení, ale že jen bez nich může člověk utrpení uniknout." Květoslav Minařík
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    STQ: pošta
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: :-)
    STQ
    STQ --- ---
    SLAUGHTER: jasne! ale ten proces vnimam spis jako transmutaci smerem k vyssimu-cistsimu stavu, kde je telo (potazmo skrze jeho smyslovy organy i mysl) schopny existovat, vnimat, konat na jiny - sattvicky - urovni. nicmene vnitrni stav se nemeni, vim ze delam vsechno pro to, abych se tam dostal, tzn jsem spokojenej i s aktualnim stavem - vic uz toho totiz delat nemuzu a vsechno je presne tak jak to ma bejt. zadnej vnitrni rozpor v tom nevidim...jednoduse tapas a santosa z toho ze tapas, jestli mi rozumis :)

    plan mam ja a vsechny soucasti toho ja. a drzim se ho taky ja. o prozivani zivota jako raje na zemi nic nevim, takze na to ti neodpovim, ja ziju zivot na zemi jako zivot na zemi :)

    ze existuje vedomi bez mozku vcelku nepochybuju, ale otazka je, k cemu mi tahle znalost/vedomost aktualne je? a k cemu je tobe? totiz dokazes ted bejt vedomej bez mozku? ja ne...

    SLAUGHTER: no vzhledem k tomu jak blizko k sobe joga a sutry maj, nevidim v tom zadnej rozpor, prave naopak :)
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    STQ: sútry ti narážejí na tántru :-)? anebo z "vláken" spřádáš "pavučinu"?
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    STQ: Ok, to co jsi napsal chápu, ale otázka byla, zda považuješ tělo za znečistěné, když je třeba ho pranayamou pročistit? Vnímám paralelu mezi vnímáním znečištěného chrámu a utrpením aka dhukou. Aneb když je třeba čistit, tak je asi něco špinavé - ve smyslu když je něco v nepořádku je třeba něco změnit. A když je třeba něco měnit, tak to asi není v pořádku současný stav. Hm?

    A tím druhým se stále ptám na následující otázky: Jakože kdo má ten plán? Ego? Vědomí? A kdo se toho plánu drží? A k čemu je ten plán, když se člověk rozhodl k prožívání života jako ráje na zemi?
    Nesnažím se ti nic říct, já se ptám na tvoji zkušenost anebo vhled.
    Zajímá mě tvá odpověď, ale k tvé otázce - já nevím, to přesahuje moje pochopení, ale mohu ti zacitovat, že šedá kůra není mozek, ale jeho součást. A bez části šedé kůry, která mimo jiné "tvoří plány" jsme schopni existovat. To se ale potom dostáváme k filozofickým úvahám, zda mají zvířata a evolučně jednodušší formy života vědomí. A opět z pozice člověka předpokládám, že jistou formu vědomí mají, ale popravdě nevím jak svět vnímá například leguán...
    STQ
    STQ --- ---
    DARUMA: darumo to, jakej ziju zivot (a jak se k nemu vnitrne stavim) je preci ciste moje volba, to uz tu jednou probehlo. prijmout obcasnou nemoc (za kterou si stejne vetsinou muzu sam), starnuti nebo smrt mi prijde v moznostech normalniho cloveka, nemusim kvuli tomu chtit mizet z kolobehu zivota. tzn ne, zivot neni utrpeni (strast), pokud si ho takovej neudelam...a to si neudelam, proc bych to delal? :)
    DARUMA
    DARUMA --- ---
    STQ: To, že bytí je strastné není otázkou víry nebo nevíry. :-) Nejedná se o žádnou doktrínu nebo pamflet nadiktovaný shůry. Je to způsob bytí a vnímání neosvíceného člověka, který je lapen v dualitě. O tom je snad většina indických systémů a říkají tomu samsára, ne? Navíc Indové mají problematiku strasti zpracovanou na více levelech a chápou jí mnohem komplexněji než my na západě. Například:

    Birth: the discomfort of birth and experiencing the world for the first time; and the discomfort of relating to new demands or experiences.

    Old age: the discomfort involved in the process of aging and growing old; this can apply to psychological as well as physical discomfort of aging.

    Sickness: the discomfort of physical or psychological illness.

    Death: includes the pain of separation and not being able to continue on in your endeavors, as well as the physical discomfort of dying.

    Getting what you don't want: being unable to avoid difficult or painful situations.

    Not being able to hold onto what is desirable: the pain of trying to hold onto what is desirable, lovely, splendid, terrific.

    Not getting what you do want: this underlies the previous two categories; the anxiety of not getting what you want.

    Tohle je ze života a v různých obměnách to známe asi každý z nás. :-) Tibeťané říkají, že z dálky vypadají pasoucí se jaci velmi spokojeně, ale teprve z blízka může člověk vidět, že jsou sužování různými parazity....
    STQ
    STQ --- ---
    SLAUGHTER: - nerozumim otazce - netvrdim (ani si nemyslim), ze by byl zivot utrpeni.
    - tady uz vubec nerozumim co se mi snazis rict - ty dokazes oddelit svoji existenci od mozku? ja zatim ne...
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    STQ: jestliže je třeba pročistit tělo, tak to znamená shledávat tělo za znečištěné. Trochu mi to koliduje s postojem k tomu že živo je utrpení. Vysvětlíš mi prosím ten rozpor?
    HANY33: praxe není o tom co děláš, ale že to děláš. Když ti kdokoli bude říkat něco jiného, vypovídá to pouze o jeho vlastním vhledu, ne o praxi samotné.
    STQ: Mít plán se týká IMHO pouze šedé kůry. Jakože kdo má ten plán? Ego? Vědomí? A kdo se toho plánu drží? A k čemu je ten plán, když se člověk rozhodl k prožívání života jako ráje na zemi?
    VALOR: snaha o dokonalost je nepřijetím přítomného skutečného stavu. Směšnost a pohrdání vyjadřuje pouze vztah k přijímání své nedokonalé dokonalosti. Je to stejné jako lpění na nelpění. Pěkný příspěvek.
    KORINKOWICZ: protože se obecně špatně chápe funkce této oblasti. Na fyziké úrovni totiž nejde o stažení, ale o vtažení! Zkus se vykašlat na zatínání řiťky a pozoruj tělo, když stáhneš nohy k sobě, stáhneš zadek, vtáhneš břicho k páteři, stáhneš spodní žebra a prodloužíš zadní stranu krku. To je dobrý start pro postavení těla vedoucí k aktivaci moola bandhy. U některých pozic se aktivuje samovolně. Pravidelným cvičením budou přicházet i hlubší vhledy. A chceš-li jít hlouběji, tak si sedni a pozoruj práci pánevního dna během dýchání. Ale to raději osobně.
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    KORINKOWICZ: odpověď nechám na zkušenějších prakticích, ale tady je o můla bandze pěkná monografie
    Swami Buddhananda - Moola Bandha OCR.pdf | Ulož.to
    http://ulozto.cz/xbgJzy8/swami-buddhananda-moola-bandha-ocr-pdf
    KORINKOWICZ
    KORINKOWICZ --- ---
    Já bych tu měl jeden praktičtější dotaz ohledně zapojení mula bandhy. Jsem takovej sváteční cvičitel ashtangy a vim, že ideální je k tomu zapojovat údžají dejchání a práve tu mula bandhu. Údžají je poměrně jasný a jednoduchý, ale s mula bandhou si pořád nevim rady. Jestli to chápu správně, tak bych ji měl mít během cvičení celou dobu "zaťatou", ale to mi přijde uplně nemožný :) Vždycky když se o to pokusim, tak se po velmi krátký době zase povolí.... Tak by mě docela zajímalo, jestli tu někdo nemá tip jak tohle vyřešit ;)
    VALOR
    VALOR --- ---
    VALOR: koukám že brahmačarja jsem tam napsal dvakrát:)) Freude Freude vždy na tebe dojde.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam