REDGUY: kdybych "zanedbal všechno", dostanu se do 14 km... 7km předpokládá, že 1/2 výkonu jde do "dopředného letu" a 1/2 se plně promění na růst gravitačního potenciálu.
ve skutečnosti, např. taková Elektra One, která je schopná vodorovného letu snad údajně na 1/6 maximálního výkonu, by tedy teoreticky měla až 5/6 svého maximálního výkonu proměnit na růst gravitačního potenciálu....
když tedy budu uvažovat, že vodorovného letu jsem schopen na 1/4 výkonu motorů a jsem tedy 3/4 schopen proměnit na růst gravitačního potenciálu - pozor, varování, toto je odhad, vím, že vidíte neradi míšení odhadnutých a vypočítaných čísel, ale pokud jste někdy jeli na kole či autem do kopcem, tak určitě máte představu, proč je třeba podřadit a víc šlapat, či více šlapat na plyn - tak bych na ty baterie rázem nevystoupal jen do 7 km, ale až do 9.5 km.... a následnými 4.5h stoupání bych se dostal do velmi pěkných 19km...
celý projekt podle mě budí takový rozruch asi proto, že stačí některé dílčí parametry odhadnout jen trochu optimističtěji nebo naopak pesimističtěji, aby se to celé jevilo buď perfektně nereálně, nebo naopak perfektně nesmyslně: není to tak, že bychom se hádali, jestli je reálná 10% nebo 90% účinnost, ale je to o tom, že už rozdíl mezi tím, jestli na vodorovný let stačí 25% nebo 50% max. výkonu v tomto případě rozhoduje mezi naprostou reálností a naprostou nereálností.