Ještě k té debatě o dvouplošnících a jejich klouzavosti... ono to dvouplošným ultralehkým kluzákem vlastně celé začalo, v těch 70tých letech. Resp. motorové verze začínaly od 8 kW motorů. I plošné zatížení křídla bylo v kategorii, kam dnes spadají solární letadla.
http://en.wikipedia.org/wiki/UFM_Easy_Riser
http://en.wikipedia.org/wiki/Mauro_Solar_Riser
... a BTW zapoměl jsem taky zmínit v éře těch začátků toto:
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar-Powered_Aircraft_Developments_Solar_One
Historie létání se opakuje jaki v kruzích - "hipísácká" 70.léta zaznamenala určitým způsobem návrat do éry před 1.světovou válku, akorát s hmotnostma nesrovnatelně nižšíma, než cokoliv, co bylo původně postaveno z dřeva a plátna. Ovšem vývoj rekreačních letadel pak zase odbočil směrem k rogallům a hlavně parakřídlům (ta přeci jen nejsnás sbalíte do batohu na záda nebo do kufru auta, že).
Takže jsem zvědav, kdo v roce 2013 opráší různé 40 až 100 let staré koncepty a posune je někam dál... samozřejmě s dnešními materiály, dnešní navigací a elektronikou, a dnešními solárními panely a bateriemi :-)