Dnešní graf spotřeby a výroby elektřiny na palubě Solar Impulse 2 (čísla vpravo ukazují pouze momentální spotřebu na zemi po přistání, samotného průběhu grafu se IMHO nijak netýkají)
pokud se to srovná s grafem letové hladiny (ten bych musel nalinkovat jako screenshot - je to nějaký javascript, ne obrázek), tak je dobře vidět, že SI2 letěl během dobíjení baterií vodorovně, ale když se baterie plně dobily, tak začal dál stoupat až do výšky 8500m: solární letadlo s bez celonoční výdrže by asi mělo dvě strategie: buď dále nestoupat, ale letět rychleji, a nebo (pokud by mělo přetalkovou kabinu) dál stoupat a akumulovat energii ze solárních panelů do gravitačního potenciálu.
během období viditelného poklesu dobíjení baterií v čase lze v čase 9:46 až 10:56 (nevím jaké časové pásmo, start byl před půlnocí), tedy během 1 hodiny, pozorovat stoupání z ~25000 stop do ~29500 stop, tedy o 4500 stop, tedy o 1500m. Tedy ve výšce mezi 7500 a 8000m SI2 dokázal (místo akumulace přebytečné energie) stoupat o 1500m za 4200 sekund (tedy o něco rychleji, než 0.3m/sec). závratná stoupavost to není, ale z grafu vyplývá, že je velmi podobné, jako počáteční stoupání po startu na baterie (asi 3000 stop za hodinu) (navíc v druhé půlce toho "solárního stoupání" SI2 stoupal ještě strměji, než ráno... možná tam byla současně i termika? samozřejmě ze dvou grafů nejde vyčíst všechno...)