REDGUY: kličkovat rozhodně nepřestanu, protože to je prostě taktika vedení debaty - někdo uráží oponenta, někdo hledá argumenty, buduje nějakou logickou strukturu té argumentace.
samozřejmě: pokud se dozvím nová ověřitelná fakta, tak si nebudu stát za tím, co jsem tvrdil, dokud jsem ta fakta neznal. jeden z důvodů, proč člověk tu debatu vede, je aby se dozvěděl fakta (ale konečným cílem nakonec je přijít k letadlu, které je solární, a proletět se s ním - ne pořád jen postovat fotky...)
jiná věc než fakta jsou odhady: zatím mám velmi reálný odhad pro 4 cestující (prakticky okopírování existujícího designu), pro dříve diskutovaných 40 cestujících je to se současnou technologií slabší (zatím). pak jsou tu odhady ceny: při sériové výrobě není důvod, aby solární letadlo stálo tolik, jako vývoj hi-tech prototypu. ceny baterií srazí Elon Musk a gigafactory. ceny solárů nejsou proti ceně za jednotku m2 křídla dnešních letadel likvidační: odhaduju, že sériově vyráběné čtyřmístné solární letadlo by stálo velmi zhruba 2x tolik, co stojí letadla dnes. Tzn. je tu otázka ceny za letovou hodinu: neplatíme palivo, ale letadlo je dražší, tzn. záleží např. na jeho životnosti. Ze začátku to bude konkurenceschopné tedy pouze tam, kde by s dopravou paliva byly velké logistické problémy (jsou určitě na světě letiště, která lze zásobovat právě jen vzduchem ... nebo jinudy jen velmi nákladně a zdlouhavě, apod.)