JVCNC: takhle, tohle mi REDGUY počítal už asi před 5 lety (ovšem coby kritik)
dostaneš průměrně 100W z 1 m2 (optimální maximální výkon až 200 či víc W se nepočítá - ten můžeš šoupnout do baterie nebo na něj stoupat nebo zrychlit, když ho náhodou máš).
co s tím letadlem těch 100W na 1m2 udělá, to závisí z velké části právě na kombinaci klouzavosti + plošného zatížení křídla. Proto jsem pro svůj design stanovil jako cíl něco kolem klouzvaosti 16:1 a zatížení křídla 8 kg/m2 (i když ta horní plocha uzavřeného křídla na mém schématu je současně tak trochu VOP, takže je otázka, kolik vztlaku skutečně přidá, aby to šlo vůbec pořádně řídit.. nicméně, tandemové designy existují...)
nikomu neberu, že jeho třeba baví létání jiným způsobem: já sám moc zkušeností nemám, jsem prostě cestovatel, a mám pocit, že by mi na silnicích nezávislé cestování a vyhlídka zvýšky navrch bavila (i když reálně na toto člověk bude mít čas a peníze až tak v důchodu). nikomu neberu jeho koníček, ať už je to klasické plachtění, s nejrůznějšími přídavnými motory, nebo bez... jenom si prostě rád vymýšlím excentrická řešení tak trochu "po svém".
dá se očekávat, že lidí, které cestovní rychlosti 36 km/h neuspokojí. ovšem i dolet kolem 160 km/letní den by umožnil spoustu zajímavých věcí...