JVCNC: jinak že od všeho potřebuju "závislost něčeho na něčem", to souhlasím. ale zrovna u těch baterek to myslím slušně trénuju na solárním kole: FYI, Li baterky dávají až do poslední chvíle celkem slušný proud - odpojují se při poklesu napětí pod určitou mez, kdy by hrozilo poškození. napětí (resp. úroveň vybití), při kterém by dostupný proud klesal, je už pod hranicí, při které zabere podpěťová ochrana.
to, aby motor v nízkých otáčkách pracoval efektivně, to je samozřejmě úkol pro řídící jednotku: musí poskytovat sinusové, nikoliv obdélníkové pulsy, toto se řeší opět i u těch kol.
myslím, že na nějaké diplomky o ultralightech jsem už koukal (min. na jednu) a jestli jsou diplomky k elektrickým letadlům, bude to určitě taky zajímavé čtení.
na modelu (něco z toho) ověřit hodlám, to je jasné. klíčové je pořád rozhodnutí, co vlastně stavět: podle mě když postavím jen hodně speciální (solární) křídlo k existující elektrické tříkolce (kterou doufám půjde během pár let koupit existující olétanou a bude jí jen stačit repasovat novými bateriemi), tak celá výzva bude o tom, aby to moje křídlo mělo stejné nebo lepší aerodynamické vlastnosti, než to, které nahradím.... (navíc se budu moc naučit lítat s tím původním křídlem, které bych k tomu koupil...)