• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Nebeskou jachtu navrhl designér na zakázku pokrokového klienta | Archspace
    https://www.archspace.cz/nebeskou-jachtu-navrhl-designer-na-zakazku-pokrokoveho-klienta?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: velmi zhruba tohle udělal průkopník solárního létání Eric Raymond... ale web solar-filght se mi dnes nějak nechce načíst...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: inu zivot je plny spousty prekvapeni :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: tak to se divim
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: viz nize, nebavi me debaty v kruhu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: ok, a mohl bys ještě pro nás pro hloupý teoretiky co neumějí číst vysvětlit, jaký je rozdíl mezi "bude to problém" a ze to bude oser a ze to bude vesely?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: ja nenapsal ze to bude problem - a ani ze to nejde... nauc se cist co odkazujes :-) Ja napsal, ze to bude oser a ze to bude vesely. Ano, na lokomotivach se to dela - ale taky to neni uplne levna sranda. Kdyby to bylo tak jednoduchy, jak si to tu licite, tak uz davno ve vzduchu mas hromady elektrickych letadel - a ne par prototypovejch kousku. A ne, fakt to neni jen o kapacite baterek na kilogram (ktera je proti beznymu palivu porad dost nizka).
    Ale povime si... az budes to svy letadylko nechavat schvalit do provozu :) Mozna ti pak dojde, ze v praxi to neni takova prdel jako plkani na nyxu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: o bezůdržbovosti se hádej s xchaosem, ne se mnou. Mě jsi tvrdil, že je problém tu údržbu dělat, protože to buď nejde, nebo je to hrozně nebezpečný. Já tvrdím, že to jde a hrozně nebezpečný to neni, protože se to běžně dělá na lokomotivách, kde máme jak větší napětí, tak proud. Jak v tom figuruje hmotnost lokomotivy mi není jasné.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: vime... ma to 24 tun, na baterky Vmax 5km/h, a 250 Ah baterii na 84 voltech... :) Dolil jsem si tuhle malickost zanedbat, neb i z cisel je patrne, ze s tim moc daleko na elektriku nedojedes. Vsimni si, jak i ty maly potvory jsou tezky :-)
    S tim, ze to je bezudrzbovy prisel XCHAOS, ne ja....
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PALEONTOLOG: chtěl jsem krást pistáciovou zmrzlináři Pažoutovi, ale tohle by šlo taky, to je fakt.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CYBERWOLF: a stará ti bude do letadla střílet prakem chleba s madetou ^_^
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Až ze mě bude nesnesitelný zazobaný důchodce, přestěhuju se do Jižních čech, pořídím si tohle https://en.wikipedia.org/wiki/DG_Flugzeugbau_DG-800 a předělám si to na elektriku a pokreju fotovoltaikou.

    Domorodci mi budou říkat "Starej rorejs".
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: no, vlastně máš i lokomotivy na baterky. Používají se jako posunovací. A já vím že ty lokomotivy mají údržbu, netvrdím že nemají. Ty jsi říkal, že je problém dělat u elektrického letadla údržbu, protože musíš kontrolovat spoje a máš tam velký proudy a může to někoho zabít. Já říkám, že u lokomotivy to máš taky, s větším napětím i proudem a dá se to udělat aby to fungovalo, aniž by ti u toho hynuli revizáci. Takže pokud se to dá vyřešit u elektrické lokomotivy, proč by to nemělo jít u elektrického letadla?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ta ma "jenom" 16 tun (v pripade klasicke T3)... :-) T6A5 uz skoro 19...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: no, je to už minimálně tramvaj...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: elektricky lokomotivy ale take tu a tam hori... a to tam nemas zadne trakcni baterie :) A i elektricke predepsanou pravidelnou udrzbu samozrejme maji. Proste ta XCHAOSova teze o bezudrzbovosti neni pravdiva.
    Navic u te lokomotivy te netrapi to, ze ty privodny kabely na ty proudy maji taky nejakou hmotnost, se kterou se musis tahat - ta masina ma jen tak mimochodem 65-85 tun... ty jen resis baterku, ale uz ne zbytek.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: to jako jo, ale horší než u lokomotivy to být nemůže, no ne?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: prechodovej odpor "naprazdno" se u spoju hleda blbe... to musis zatizit :-) Takze to bude oser... jen jinej. A do 500kW motoru maly proudy nepotecou. U 375V, co ma ta Tesla to mas naakych 1300A... :-) A i bezpecnost udrzby bude vesela, protoze tohle uz jsou napeti, kde se + a - polu soucasne dotknout uz fakt nechces :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: menší voser = je s tím míň sraní ¯\_(ツ)_/¯
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam