• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    XCHAOS: tak nejak na me tvoje picovani a potreba se ke vsemu vyjadrovat nedela dojem, ale feel free
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    JAMV: proč?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SolarStratos - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/SolarStratos
    Sponsors include Jean Verne, great-grandson of Jules Verne, Edgar Mitchell, moon walker Apollo 14 (1930-2016), Marie-Vincente Latécoère, founding president of the PG Foundation Latécoère, Jacques Rougerie, oceanographer architect, Jean-François Clervoy, ESA astronaut, André Schneider, vice- President of Resources and Infrastructures of the EPFL, Mirosław Hermaszewski, Polish astronaut, Manfred Dutch von Ehrenfried, author of Stratonauts: Pioneers Venturing into the Stratosphere, and even Chuck Leavell, keyboardist of Rolling Stones and co-founder of the Mother Nature Network.

    Myslím, že lidí ve světě, co vsadili na coolness factor solárního létání, není podle tohohle seznamu zrovna málo :-) Všichni, kdo sledujete tenhle NYX klub - inu, vítejte v klubu :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAMV: no, dosud předvedená solární letadla mají menší pádovou rychlost... just saying :-)

    Zrovna Solars Stratos ji ale zatím neveřeňuje, na wiki.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Podle toho, jaký sponzory přitahuje Solar Stratos, jsem si pro tenhle klub nevybral úplně špatnou specializaci :-)
    Bordier & Cie joins SolarStratos expedition as main sponsor | SolarStratos
    https://www.solarstratos.com/en/2022/01/bordier-cie-joins-solarstratos-expedition-as-main-sponsor/
    JAMV
    JAMV --- ---
    CYBERWOLF: To spíš tenhle...
    LET L-13 Blaník - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/LET_L-13_Blan%C3%ADk
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JVMLOK: 111 km/h po dobu 48 hodin zní stěží uvěřitelně. Ale měl bych takovou jistotu, že za to nikdo neutratí 500 miliard €, že bych takové věci klidně hlásal taky (za menší část peněz, kterou někdo utratí za obrázek :-) přístupy ke stejnému problému můžou být různé a viz předchozí - pokud fakt budeme mít stabilní Li-Si akumulátory, tak je asi možné i tohle :-)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Nebeskou jachtu navrhl designér na zakázku pokrokového klienta | Archspace
    https://www.archspace.cz/nebeskou-jachtu-navrhl-designer-na-zakazku-pokrokoveho-klienta?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: velmi zhruba tohle udělal průkopník solárního létání Eric Raymond... ale web solar-filght se mi dnes nějak nechce načíst...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: inu zivot je plny spousty prekvapeni :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: tak to se divim
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: viz nize, nebavi me debaty v kruhu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: ok, a mohl bys ještě pro nás pro hloupý teoretiky co neumějí číst vysvětlit, jaký je rozdíl mezi "bude to problém" a ze to bude oser a ze to bude vesely?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: ja nenapsal ze to bude problem - a ani ze to nejde... nauc se cist co odkazujes :-) Ja napsal, ze to bude oser a ze to bude vesely. Ano, na lokomotivach se to dela - ale taky to neni uplne levna sranda. Kdyby to bylo tak jednoduchy, jak si to tu licite, tak uz davno ve vzduchu mas hromady elektrickych letadel - a ne par prototypovejch kousku. A ne, fakt to neni jen o kapacite baterek na kilogram (ktera je proti beznymu palivu porad dost nizka).
    Ale povime si... az budes to svy letadylko nechavat schvalit do provozu :) Mozna ti pak dojde, ze v praxi to neni takova prdel jako plkani na nyxu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    DANYSEK: o bezůdržbovosti se hádej s xchaosem, ne se mnou. Mě jsi tvrdil, že je problém tu údržbu dělat, protože to buď nejde, nebo je to hrozně nebezpečný. Já tvrdím, že to jde a hrozně nebezpečný to neni, protože se to běžně dělá na lokomotivách, kde máme jak větší napětí, tak proud. Jak v tom figuruje hmotnost lokomotivy mi není jasné.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CYBERWOLF: vime... ma to 24 tun, na baterky Vmax 5km/h, a 250 Ah baterii na 84 voltech... :) Dolil jsem si tuhle malickost zanedbat, neb i z cisel je patrne, ze s tim moc daleko na elektriku nedojedes. Vsimni si, jak i ty maly potvory jsou tezky :-)
    S tim, ze to je bezudrzbovy prisel XCHAOS, ne ja....
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PALEONTOLOG: chtěl jsem krást pistáciovou zmrzlináři Pažoutovi, ale tohle by šlo taky, to je fakt.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CYBERWOLF: a stará ti bude do letadla střílet prakem chleba s madetou ^_^
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Až ze mě bude nesnesitelný zazobaný důchodce, přestěhuju se do Jižních čech, pořídím si tohle https://en.wikipedia.org/wiki/DG_Flugzeugbau_DG-800 a předělám si to na elektriku a pokreju fotovoltaikou.

    Domorodci mi budou říkat "Starej rorejs".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam