• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GRANTORINOVýtvarná výchova - dětská tvorba, příprava v zš, zuš, sš i vš výtvarného zaměření
    - klub věnovaný dětské tvorbě i tvorbě lidí, co se připravují na výtvarné školy
    - edukační systém výtvarné výchovy v ČR i ve světě
    - možnosti vzdělávání, kurzy, rady, informace
    - v neposlední řadě galerie prací, které podle Vás stojí za to ukázat ostatním :)
    na nástěnce odkazy na výtvarné kurzy, literaturu, pedagogické instituce a vzdělávací programy pro veřejnost
    rozbalit záhlaví
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: děkuji :) mam docela šikovné ty prcky :) když teda mají náladu samozřejmě....jak přijdou otrávený a unavený tak s niman eudělam nic :( nejhorší je že s nima mam tři vyučovací hodiny a to se mi zdá je na ty mrňata docela dost...snažim se jim dávat přestávky ale to jsem pak celá vystreslá aby si nic neudělali protože se samozřejmě začnou honit po třídě :D
    MIST
    MIST --- ---
    GRANTORINO: ja s tebou souhlasim. Ale je potreba oboje. Za sebe - chybi mi, ze jsem se nidy poradne nenaucila skicu.

    Rada maluju, spis je to o pocitech, ktere se snazim ztvarnit a kdyz bych do toho chtela dat neco vic technickeho, tak nemam na cem stavet.
    Takze tedka se zas ucim to, co mi skola nedala.

    Indiany jsem vytahla jako ukazku, protoze kdyz nekdo da jeden obrazek za sebe, jak neco namaloval, tak pro plno lidi to muze byt jen ukazka toho, jaky ma dotycny talent. Ovsem kdyz neco podobneho udela najednou 30 lidi, tak uz to neni o talentu, ale o schopnosti naucit se malovat.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    RAEVA: to se mi moc líbí :) zvlášť to první
    MIST: jenom bych chtela reagovat jeste na tu zkusenost, ono nejde o to taky uplne, jak moc ti prijdou obrazky deti nudne nebo dobre, otazka je , co si to dite z te hodiny odnese, co se doopravdy naucilo

    napriklad tyhle kresby indianu podle kopie z knizky urcite neni spatne obcas udelat, ale zase kopirovat obrazky z knizky cely rok by asi ty deti moc daleko neposunulo :)
    byla jsem na praxi v soukromem atelieru, kde se timhle zpusobem delalo cely rok, deti "produkovaly" stovky praci vyssi technicke urovne, viz treba osmileta divka osmibarevny linoryt, atelier poradal vystavky s vybornym ohlasem, rodice byli pysni jak maji sikovne deti... atelier poradal vystavky..

    na praxich jsem pak byla nucena holce dokreslovat obrazek "protoze uz pospichá domu, nestihla by to dodelat a mam to dokreslit tuší a vyfénovat" aby si to dítě mohlo odnest...

    dalsi pripad kdy kluk delal na velikost A1 a na podmalbu mel mrnavy stetec, dala jsem mu poradny velky stetec a dostala jsemvynadano, ze to ma delat pouze tou mrnavou 12

    pak holka delala kresbu tužkou, dla jsem ji vice ruznych tvrdosti/mekkosti tuzky a ukazovala jak s tim muze pracoivat a opet mi bylo vyhubovano...

    proste tovarna na detske vykresy bez myslenky a kreativity

    vysledky praci nemusi vzdy odpovidat tomu, co si dite odnese, muze ten obrazek byt treba i nudny a dite si mohlo projit krasnym zazitkem :) to je velmi relativni spojovat technickou dokonalost obrazku s tim jeslti hodina byla dobra...

    v tomhle se totiz vytvana vychova trochu lisi od umeleckoprumyslove skoly
    dite se muze i hrabat v hline a zazitek z toho muze mit vetsi nez kdyz vytvori repliku recke amfory, zjednodusene receno :)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: jo to je fakt :)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: jééé děkuji moc :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    RAEVA: tak u těch předškoláků to moc nejde, to je jasný :)

    ale třeba u prvního stupne už jim nemusíš přesně ukazovat, tohle je pan František Kupka a tenhle pán namaloval a vyhrál cenu atd atd... ono tu kultivaci třeba u toho umění můžeš udělat už tím, že jim ukážeš pár obrázků /můžeš ponechat bez komentáře/ třeba kresby od Hollara nebo studijní kresby od mistrů a jsi tam :) u kultury
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    77WHITE: no ono se to používá v jakémkoliv věku, říká se tomu "téma" a je to základ té hodiny, musí tam být nějaké téma, které je možno rozvíjet
    můžeš vytvořit cyklus na téma "šiška" : uděláš studijní kresbu šišky, pak si uděláš studii toho, jak se rozvíjí třeba z vrchního pohledu, na to navážeš stylizací šišky a z toho vytvoříš třeba návrh na tapetu nebo obalový papír
    to samé je samozřejmě možné u kreativní práce, kde třeba vytváří na nějaký příběh každý vlastní kresbu, pak se třída sejde a ve dvou skupinách třeba vytvoří příběh, kdy se domluví a kresby poskládá tak, že to vytvoří příběh :)

    jinak bych doporučila jako literaturu pro RAEVA: od Jana Slavíka
    "Umění zážitku, zážitek umění" první i druhý díl

    jednak Jan Slavík učí na katedře výtvarné výchovy v Praze aktivně se věnuje artefiletice,
    podle těch knih jsme se učily a jsou sice malinko složité, především je to odborný jazyk
    ale je tam opravdu spoustu podnětů a konkrétních námětů k zamyšlení a k inspiraci
    a navíc jako příprava ke zkouškám by to mohlo i dost pomoci :)

    Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl | www.bibliohelp.cz
    http://www.bibliohelp.cz/knihy/umeni-zazitku-zazitek-umeni-1-dil
    Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl. | www.bibliohelp.cz
    http://www.bibliohelp.cz/knihy/umeni-zazitku-zazitek-umeni-2-dil
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    GRANTORINO: jn já mam taky tématický plán na celý rok ale postupně ho stejně během roku předělávám :) aorád si neumím představit že těm prckům budu předvádět a ukazovat nějaké umění protože je to absolutně nezajímá...chtějí jen čárat a svačit a čůrat :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    77WHITE: dík, bezva :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    RAEVA: no v podstatě, na vysoké škole se dozvíš hodně teoretického pozadí, ale co se týká praxe, tak si to stejně musíš víceméně přijít a vymyslet sama
    co jsem si rozhodně odnesla do praxe bylo jakési načrtnutí osnovy toho, co se bude dělat a vytvoření třeba výtvarné řady, kdy potom jdeš po jednom tématu, které se zkoumá z různých úhlů, vyžiješ při tom různé techniky a přidáš ukázky výtvarného umění, takže to propojíš přirozeně v cyklus prací a postupně se tím téma rozvíjí
    MIST
    MIST --- ---
    MIST
    MIST --- ---
    GRANTORINO: jsi rychlejsi nez ja :-) chtela jsem stahnout jeste fotky ze skolni nastenky, jak ta trida maluje

    RAEVA
    RAEVA --- ---
    hodím něco málo co mam v pc když jsem dělala kalendář pro ZUŠ, obvykle vycházím z toho co načtu v knížkách po dědovi které jsou neskutečně staré a nejspíš je blbost se podle nich řídit ale snažím se to vždycky přizpůsobit

    Míra 7 let


    Krisýnka 6 let (krásne sep odepisuje :))



    Domča 7 let



    77WHITE
    77WHITE --- ---
    RAEVA: co je zajímavý, tak se to používalo i u starších dětí (10-12 cca) a fungovalo to stejně dobře.

    GRANTORINO: Jam sem už psal, pozvu sem tu učitelku, ta určitě bude ráda že se někdo zajímá :)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    77WHITE: to bych mohla zkusit :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    77WHITE: ano, to se obvykle využívá při motivaci :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ráda bych sem zkopírovala tuhle zkušenost :)

    MIST --- --- 19:41:44 6.1.2013 --- 04:10 :: sledované diskuze1 odpověď
    GRANTORINO: za mejch mladejch let jsem se pri vytvarce nic nenaucila. Moje deti prvni roky skoly malovaly stejne nudne. A pak prisla nova ucitelka a prakticky vsem rodicum spadla celist, protoze najednou, pod jejim vedenim, umela malovat cela trida :-O
    Jo, porad se dalo rozpoznat, ze nektere dite ma vetsi talent nez to druhe, ale ten rozdil ve vyuce byl uzasnej.

    77WHITE
    77WHITE --- ---
    GRANTORINO: nemam teď moc času na to tady psát romány, nyx mě furt odvádí od práce, ale rychlá vzpomínka - u menších dětí se vždy osvědčilo tvoření spojený s nějakým dějem. Třeba se na začátku přečetla krátká pohádka, na jejiž motivy potom jednu či dvě hodiny dělali.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    "Masožravý zajíc 3" a tím ted končím :) tyhle práce mám od kluka nejradši, protože si to opravdu celé vymyslel sáma dělal to doma z vlastního popudu :)

    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    "Masožravý zajíc 2"

    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    jinak pro zpestření dávám první malbičky mého tehdy tříletého kluka, velikost A1 a byly to akryly, dbala jsem teda nato aby každou barvu dělal jiným štětcem, proto je to takové nesprasené, téma si vymyslel sám a udělal sám cyklus, osobne jsem zastánce liberalismu a toho, že dítě je třeba podporovat a jinak je tvořivé samo od sebe, aby nedošlo k mýlce, to není uplne současný trend výtvarné výchovy a potýkala jsme se na katedře s různými problémy kolem toho :)
    "Masožravý zajíc"

    RAEVA
    RAEVA --- ---
    tak u mě je to tak, že už druhým rokem vyučuji v jedné vesničce na malinkaté ZUŠ výtvarku, spíše tedy keramiku... převážně učím přípravky, těch mám asi 90% ze všech dětí. S velkýma dětma kterých mám pár dělám hlavně keramiku protože s tou jsem více srostlá a několik let jsem se tomu aktivně věnovala a dokonce mě po základce přijali do Varů na keramickou průmyslovku kterou jsem nedodělala protože jsem propadala z angličtiny a češtiny... jsem nakonec tedy vyučená kuchařka-číšnice s maturitou...musím si tedy udělat výtvarnou výšku abych tuto práci mohla vykonávat. Mám ale praxi z reklamky kde jsem pár let pracovala. Loni mě málem vzali na UJEP, tea nevzali ale prošvihla jsem lhůtu na odvolání když jsem si pozdě všimla že jsem to neudělala o bod :( takže letos se snad zadaří... a učit děti mě baví, jen se s tím občas trochu peru :) takže všelijaké zkušenosti a rady mi přijdou opravdu vhod, než se dostanu na výšku kde se o tom dozvím co je potřeba
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam