RAEVA: to se mi moc líbí :) zvlášť to první
MIST: jenom bych chtela reagovat jeste na tu zkusenost, ono nejde o to taky uplne, jak moc ti prijdou obrazky deti nudne nebo dobre, otazka je , co si to dite z te hodiny odnese, co se doopravdy naucilo
napriklad tyhle kresby indianu podle kopie z knizky urcite neni spatne obcas udelat, ale zase kopirovat obrazky z knizky cely rok by asi ty deti moc daleko neposunulo :)
byla jsem na praxi v soukromem atelieru, kde se timhle zpusobem delalo cely rok, deti "produkovaly" stovky praci vyssi technicke urovne, viz treba osmileta divka osmibarevny linoryt, atelier poradal vystavky s vybornym ohlasem, rodice byli pysni jak maji sikovne deti... atelier poradal vystavky..
na praxich jsem pak byla nucena holce dokreslovat obrazek "protoze uz pospichá domu, nestihla by to dodelat a mam to dokreslit tuší a vyfénovat" aby si to dítě mohlo odnest...
dalsi pripad kdy kluk delal na velikost A1 a na podmalbu mel mrnavy stetec, dala jsem mu poradny velky stetec a dostala jsemvynadano, ze to ma delat pouze tou mrnavou 12
pak holka delala kresbu tužkou, dla jsem ji vice ruznych tvrdosti/mekkosti tuzky a ukazovala jak s tim muze pracoivat a opet mi bylo vyhubovano...
proste tovarna na detske vykresy bez myslenky a kreativity
vysledky praci nemusi vzdy odpovidat tomu, co si dite odnese, muze ten obrazek byt treba i nudny a dite si mohlo projit krasnym zazitkem :) to je velmi relativni spojovat technickou dokonalost obrazku s tim jeslti hodina byla dobra...
v tomhle se totiz vytvana vychova trochu lisi od umeleckoprumyslove skoly
dite se muze i hrabat v hline a zazitek z toho muze mit vetsi nez kdyz vytvori repliku recke amfory, zjednodusene receno :)