• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: jak to souvisí s NZP? chceš odepřením NZP donutit levnou pracovní sílu, aby ti montovala auta, případně koulela z Perského zálivu osobně barely s ropou? nebo chceš prodat levnou pracovní sílu Saúdům a jiným arabům, aby si měl za co kupovat tu ropu? (oh, wait...)
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    VYHULENY_UFO: Tak v Praze je relativně dost tramvajových kolejí a metro.. Zastávky vlaku nejsou úplně nejlépe vyřešené.. Ale třeba je teď fajn že staví na stejné zastávce autobus i tramvaj.. Dost to zrychluje přestupy :)
    A s těmi půlkami jsme to úplně nepochopil. Co se týče těch aut, tak se dá využívat například služeb jako je jizdomat.cz , ale nemají to také ještě úplně dotažené.. (někdy ta mapa ukazuje jinou trasu než někdo doopravdy jede atp.).
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    VYHULENY_UFO: A hlavně ta auta nesmí za žádných okolností prášit. :D
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    se bojim, ze v predstave fanousku nzp se budeme muset vsichni uskrovnit, zapomenout na auta (tedy pokud nebudou roboticka, na elektriku, samoridici a hlavne zdarma s linuxem), stahnout pulky a slapat tak jak rekne nejakej ekofasista...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NEKROMANT: no, ze ty... to je takove to typicke "me to stacilo, tak jinym musi taky" :-)
    O problematice provozu vozidel na elektrinu v Praze jsem se zminoval nize, prechazite to taktnim mlcenim :D
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    DANYSEK: Do Bohnic jsem jezdil z Břevnova. Ale také existuje třeba elektrokolo.. Nebo lehoelektrokolo :D

    Povídání o chytrých autech se dostává i do IT zpravodajství..: http://youtu.be/ATKenucsNyU?t=2m40s
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NEKROMANT: jasne, uz vidim ty davy nadsenych sportovcu slapajici kopec z Ujezda na Strahov/Malvazinky, z Holesovic do Bohnic nebo treba ze Zlichova na Zvahov :)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: ja nevim jestli pouzivas vrtacku nejak casto, ale vetsina vyrobcu ma se produkty oznacene barevne, aby se hnedka poznalo jestli je vyrobek pro domaci a nebo profesionalni pouziti.
    pokud nekdo neni schopen rozpoznat barvy a zjistit si, k jakemu ucelu je takto barevny vyrobek urcen, nezaslouzi si nic jinyho nez nepodmineny zakladni prijem ve state, jemuz vladnou pirati...

    viz priklad bosCH:

    BOSCH nářadí » Časté dotazy
    http://www.bosch-naradi.cz/caste-dotazy.php

    je to nejaky slozity na pochopeni? :P

    Jaký je rozdíl mezi "modrým" a "zeleným" nářadím Bosch?

    Zelené nářadí Bosch (nářadí v zelené barvě) je určeno pro hobby - domácí použití, modré nářadí Bosch je určeno pro profesionální - tedy časté používání.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GORG: záměrně plánované zastarávání je exces poslední doby (na druhou stranu, nebýt minimální předepsané záruční doby, bude to možná ještě horší - viz různé jednorázové hračky Made in Hong-Kong blahé paměti).

    tohle je hodně složitá otázka, protože zase skutečně třeba vrtačka pro domácnost, se kterou si majitel zavrtá do zdi tři obrazy a dvě poličky a pak jí odloží do šuplíku na věčné časy, nemusí vydržet tolik, jako průmyslová vrtačka pro řemeslníky, kteří ji používají každý den - ta na druhou stranu bývá těžká, ošklivá, apod., ale můžeš s ní každý den vrtat příklepem do zdi třeba pět a více let (naše firemní vydržela asi 7). takže ne vždycky je nízká životnost na škodu a ne vždy chceš někomu vnutit drahý nákladný produkt, když opravdu jeho potřebám stačí "náhrážka" (je ale důležité, aby zákazník o rozdílu byl informován nebo ho chápal, což u řady těch šmade-in-.. produktů splněno není...)

    řízená životnost s tématem ZP souvisí spíše volně: spíš tak, že stejně nikdo nemůže čekat, že by ten ZP stačil na něco víc, než základní živobytí (a to spíše skrz diskonty, než skrz hospody) a nákup nějakých těch šmejd- produktů. k nějakému ideálnímu rovnostářství to bude mít fakt daleko - věřím, že na to bude nadávat spousta lidí, kteří se ve stávajícím systému už nějak naučili chodit (podpora v nezaměstnanosti/dávky, přídavky na bydlení... ) a počítají s tím. jenže problém dnešního sociálního systému je "kdo bude hlídat hlídače" - kdo bude hlídat (a hlavně platit) úředníky, kteří dnes rozhodují, kdo má nárok a kdo už ne? případná nespravedlivost, která díky ZP vznikne, bude vyvážena úsporami a ochranou soukromí občanů.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    _BENNY: ne. nabizi se mu moznost, aby financne pomohl lidem, kteri pracuji a von ma misto toho blby kecy. ja bejt tou telefonistkou, tak mu volam minimalne 4x denne.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    JUNIPETRUS: no hura! ze by ses konecne vykopal z mamahotelu?
    GORG
    GORG --- ---
    Když jsem se přečetl, tak jsem začal mít trochu pochyby, jestli jsem si to nějak nepřibarvil, tak se mi podařilo dohledat. Psal se rok 2004. Mluví dost o Linux, ale obecně útočí hlavně na licenci GPL jako takovou, která distribuje software zdarma.

    OSAIA Blasts SCO's Letter to Congress (SCOx Sues Congress)
    http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1062527/posts

    1. The threat to the U.S. information technology industry. Our economic recovery appears to be well underway, but it is still fragile and could be thrown off track. Just as technology and innovation have led the U.S. economy during previous boom periods, many assume that this will happen again. But imagine a major new technology buying cycle in which revenue from software sales shrinks. Free or low- cost Open Source software, full of proprietary code, is grabbing an increasing portion of the software market. Each Open Source installation displaces or pre-empts a sale of proprietary, licensable and copyright-protected software. This means fewer jobs, less software revenue and reduced incentives for software companies to innovate. Why should a software company invest to develop exciting new capabilities when their software could end up "freed" as part of Linux under the GPL?

    // Třeba tenhle bod o ekonomice a průmyslu přesně zrccadlí důvody zavádění plánovaného zastarávání - více zaměstnanosti, více inovace.
    GORG
    GORG --- ---
    Šéf SCO (vlastník licence na Unix) apeloval na Kongres, aby Linux zakázal, protože cena zadarmo je prý "zločinná". Vysvětloval jak se pak i může dostat Linux do rukou teroristů, kupříkladu uváděl Severní Koreu, a že ti to můžou použít k atomovému útoku. Navíc to prý ničí trh a ekonomiku, když je to zadarmo. Prostě úplnej magor :D
    A sami vlastní licenci na Unix, ne že by byl jejich výtvorem, ale jen tím, že si ji prostě koupili.
    GORG
    GORG --- ---
    XCHAOS: Nevím no. Sdílení možná svého času bylo tomuhle systému blízké, ale jak zmiňuješ to záměrně plánované zastárávání produktů, tak se zdá, že virem byli pak v tom případě i ti lidé z korporací :-)

    Prostě že vysoká spotřeba a nekvalitní výrobky nemusí být nutně aspektem kapitalismu, ale stal se jím vlivem těch lidí násilně ho někam směřujících. Půjčování je vhlávách těhle byznysmanů myslím sprosté slovo. V podstatě i vpřípadě filmů. Jak tam psal onehdá ten bankéř "Výrobky musí zastarávat, aby si lidé museli kupovat stále a nové, a kolesa průmyslu se tak mohla dále točit, a zredukovala se tím nezaměstnanost.". Když nasdílím jedno auto, tak kolik lidí přijde o práci a jejich dětí o jídlo? :-) Takové uvažování je asi skutečně virus.

    A ano, stát tak uvažuje taky. Tak se snaží uplácet zahraniční korporace, aby si tu udělali sídlo. To je ještě větší úlet než uplácet místní (české) firmy. Ale prý se tím vytvoří pracovní místa,takže tolik toho zla, bude k něčemu dobré. Přitom šlo i o moje peníze, které stát vzal a dal je Samsungu, Amazonu.atd. (opět kvůli mantře vytváření pracovních míst se kříví trh)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GORG: hele, je to složitější. není to tak, že když bys v rámci ekonomiky ušetřil, že nespotřebuješ jednu věc, tak že pak místo toho nespotřebuješ jinou věc.

    část věcí ohledně ekonomiky je dogma/doktrína, self-fulfilling profecy. část nikoliv. to, že se některé korporace rozhodly chovat tak, že zkracují životní cyklus výrobků na minimum a maximalizují krátkodobou spotřebu i u věcí, u kterých se dříve předpokládala delší životnost, to není nic, co by vyplývalo z logiky trhu jako takového - je to spíš něco, jako když se zaviruje operační systém, nebo tak něco. ekonomika je v tomto případě operační systém, který umožňuje různé chování, ale jsou v něm "bezpečnostní díry": zboží úmyslně krátkodobé spotřeby je něco jako virus (tedy jeho smyslem se stává replikovat samo sebe, udržet proces vlastní výroby, jako u buňky napadené virem) - toto se může a nemusí dít být ve prospěch investorů (ti mohou být stejně dobře celý systém vlákáni do stále iluzornější iluze budoucího zisku a nutnosti reinvestic do udržení cyklu krátkodobé spotřeby... a podílí se na tom i veřejný sektor, viz např. obsluha hypermarketů dálnicemi, apod.).

    zase dle povahy jednotlivých pozorovatelů ekonomiky: někdo zvolí "antivirus" (tedy neustále rozšiřující se seznam produktů, které mají být považovány za "virus"... cocalou a mcdonalds počínaje...), někdo se snaží pořídit si bezpečnější operační systém, kde má věci více pod kontrolou, tzn. Linux (sem se řadí všichni, kdo dělají něco do it yourself - od pečení chleba pro různé přemkopodlahovské aktivity). (tady bych zdůraznil, že kromě účastníků ekonomického života a směny jsme všichni ještě subjektivní _pozorovatelé_ ekonomiky - tzn. pozorujeme jakou směnu provádí ostatní, a hodnotíme to - což je asi stejný rozdíl, jako mezi speciální a obecnou teorií relativity ve fyzice - prostě každá provedená směna "zakřivuje" ekonomický prostor kolem sebe :-) )

    každopádně ale sdílení nějakého zdroje je ve skutečnosti rozumná ekonomická aktivita jako každá jiná: to, že se to sdílí zdánlivě bezpeněžně neznamená, že se přitom negeneruje např. sociální kapitál, apod. je to tedy "vyrážení otevřených dveří" - historie kapitalismu byla nejen o směně, ale právě i o sdílení, vlastně úspory z rozsahu jsou formou sdílení: zboží více výrobců při cestě na trh sdílelo jeden vůz, jeden člun, námořní loď, vlak... evolučně vydržely ty postupy, které byly chytřejší (cena pokryla náklady krátkodobé i amortizaci, apod.)

    tzn. jestli bude potávka po šrotomobilech, které stráví většinu životnosti parkováním a stáním v dopravní zácpě, nebo po odolných robustních opravitelných vozidlech, která lidé využií k efektivnímu carsharingu - to je nakonec věc potávky, tu lze sice částečně deformovat reklamou a programováním životního stylu, a částečně to lze bojkotovat i na straně nabídky - stejně by ale masivní poptávce v tomhle směru nakonec nabídka musela vyjít vstříct. masivní poptávka po carsharingu neexistuje z mnoha důvodů - a tím hlavním je, že skutečně psychologicky se většina lidí ke svému chová jinak, než ke sdílenému.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    :-)) no nevím, ale jako pokus je to zajímavé :-)
    Cryptocurrency Based Basic Income Program Started In Finland - Slashdot
    http://news.slashdot.org/.../10/1458234/cryptocurrency-based-basic-income-program-started-in-finland
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    DANYSEK: Na kole jsem jezdil za deště. Dá se jezdit i ve sněhu :) Ale pokud je sněhu hodně, tak jsou lepší třeba běžky. :)
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    6.1.2015 19:40 Ivan Štern se opět vrací k mnichovskému arcibiskupovi Marxovi a k jeho úvahám nad současnou společností. Tentokrát spolu s ním bude přemýšlet nad otázkou, do jaké míry dnešní společnost hojnosti umí být solidární a odpovědná za své bližní.
    http://media.rozhlas.cz/_download/3287054.mp3
    Český rozhlas Plus (archiv - Lidé pera)
    http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3287054
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    DANYSEK: a hlavně těch pár nadšenců nebo šílenců co to dělá nemelou pantem nebo se nepošklebujou tady :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GORG: Ano, take nic nebrani vzniku podobnych komunit vyznavajici a v praxi aplikujici tu tebou prezentovanou filosofii. Nejak jsem si nevsim, ze by v nejakem zaregistrovatelnem rozsahu vznikaly... ono je vzdycky jednodussi mlatit pantem v teoretickych prednaskach - ale ono pri nasazeni do praxe casto tvrde narazis na realitu, ktera neni uz tak ruzova, jako teoreticka predstava ;-) Viz ten elektrobus v Praze...
    GORG
    GORG --- ---
    DANYSEK: Ad daně z příjmu - ok. Běžně lidem člověk hradí benzín a cokoliv drobného navíc stát řešit nebude. V tomhle případě už nevím detaily, ale myslím že to bylo zadarmo ( už proto, že mělo jít o neplacení daní)

    Teda auto na půjčování asi není dobrý příklad, protože se tím používáním opravdu auto ničí, tedy cena zdarma je pak vlastně záporná pro majitele. :-)

    Na druhou stranu, nikdo tě jako člena komunity nenutí to auto půjčit. Můžeš půjčovat do vlastního dojmu, že už si půjčil dost. Nicméně ten sharing vypadá markantněji u předmětů, které se používáním tolik neopotřebovávají.

    Nepopírám, že takovéhle paradigma nelze uvažovat zatím masově. Jen jsem trochu zasněnej z nedávno shlédnutých pár přednášek kolem Hearth.net, a když se pak člověk začte tady, tak je to jako nebe a dudy :-) Ten systém je čistě o dávání a určité transparentnosti (teoreticky zamezující to zneužívat).
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    NEKROMANT: 6 zapornych palecku a dve odpovedi staci. ne?

    jinak samozrejme je kazdymu snad jasny, ze aby tady mohl byt zaveden NZP nebo aspon nejaka "narodni renta z ropy jako ma norsko", tak jelikoz nemame ani proslunene pouste, ani more, ani vetrne hurky, nezbyde nam nic jinyho nez dostavet tri-ctyri a mozna i patej blok jaderne elektrarny temelin a prodavat energii do zahranici, idealne rakusakum, nemcum a zbytku evropy.

    protoze pro ty planovany roboty, co nas budou makat a automaticky rizena auta bude potreba energie jak nasrano...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GORG: zjevne nechapes, co ti celou dobu rikam :) Podnikani je soustavna cinnost za ucelem zisku. Pokud za benzin dostanes vic, nez si ve skutecnosti projel a soucasne to delas pravidelne, zisku jiz dosahujes a jde na to pohlizet i tak, ze neopravnene podnikas - pokud prijem nezdanis. A ano, stat se zajima i o drobne a v zasade i o nahodile prijmy (ale az od urcite vyse - aktualne od 30000 Kc rocne), ktere jses povinnen danit - predstava, ze zde jsou jen platci obrovskych dani, co system tahnou a drobne poplatniky jde zanedbat je ponekud... pomylena ;-)

    Zadarmo nemas ani to auto - jeho porizeni, ale i provoz neco stoji - porizeni vozidla neni jediny naklad. Z neceho se to zaplatit musi. Ale jako klidne si kup za sve auto a nech klicky v zapalovani - sdilej... :-) Nezamykej byt, kdyz jdes do prace - jiste jej nekdo behem dne na prespani vyuzije. Trpelive opravuj skody zpusobene mene zodpovednymi jedinci, kterym svuj majetek propujcis. Uvidime, jak dlouho to vydrzis provozovat :-) Uprimne, nejak tu nevidim davy lidi, co by na namesti mavali klicky od svych aut s transparentem "ja vam jej pujcim, chcete?"... i car-sharingove firmy v tom vidi jen byznys, zisk - to auto ti rozhodne zadarmo nepujci, nabijeni elektromobilu drive ci pozdeji zdarma nebude (PRE to zpoplatnuje jiz dnes)... a pochopitelne s rostouci penetraci elektrovozidel ta drivejsi "charita" s nabijenim zdarma opadne, nebot energie taky zadarmo nemas :) Pujcovani muze byt pro nekoho ekonomicky vyhodne, ale v nejakem zlomovem bode je levnejsi vozidlo vlastnit. Institut komercniho pujcovani neni nic svetoborneho. Na dovolene v USA si asi auto kupovat nebudes, ale pujcis si jej :) Akorat ted zas nekdo prisel s novym buzz-wordem (car-sharing). Ono je vubec oblibeny trend vymyslet nova a nova slovicka pro davno zname a provozovane cinnosti :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam