• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NEKROMANT:
    NEKROMANT: jak Zeměloď proboha souvisí s NZP?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NEKROMANT: Bez vykladat lidem treba z Libuse, Petrovic, Kamyka, Pisnice o tom, jak jsou dobre napojeni na metro ci tramvaje, sit je poddimenzovana. Ano, metro do Pisnice existuje... spoustu let jen na papire :D A namisto, aby se zaclo stavet Dcko se stavi radsi "chalupoida" na Petriny - ac tam maji i tu tramvaj :) Nebo metro do poli v Letnanech. Spousta tramvajovych trati zustala taky jen na papire a to desitky let - a rozhodne to nejde svadet jen na Blanku. Ono i MHD doprovazi spoustu kontroverznich (predrazenych) investic...
    Perlickou je linka C, ktera v nejvytizenejsim useku muze byt rada, ze lidi jedou i autama. Kdyby to melo vsechno presedlat, vratis se nekam do sedesatych let k preplnenym vozum - jen pod zemi.
    NEKROMANT: jojo, bude fajn, kdyz namisto na slunce budes z okna koukat na nejakou obludnost vyrabejici elektrinu. Asi ti nedochazi, jak velke to musi byt, aby to bylo schopne uzivit byt jeden dum. Co se s tim stane treba za vichrice je taky detail :-)
    NEKROMANT: Tak nezavid tem, co jej maji :D Zavist rozhodne neni dobra lidska vlastnost...
    NEKROMANT: Ja si na prach z aut ale nestezuju. Mimo jine proto, ze vim, ze auta nejsou tim, kdo majoritne produkuje prach v ramci aglomerace - tim skutecnym zdrojem je velke mnozstvi stacionarnich zdroju. A diky tomu bude sekundarni prasnost porad velka.
    Metody boje proti pevnym casticim aka prachu jsou celkem dobre popsane. Prach, co se usadi a necha se suchy lezet se logicky bude virit... proto jsem tem, co jim tak vadi navrhnul, co s tim muzou delat :-) O obcanske spolecnosti jsi predpokladam nic neslysel - kdyz placas takove nesmysly jako "proc by mely vznikat komunity" :)
    Jinak dekuju za optani - zatimco lidi v Praze si vozili prdele tramvajemi, sever Cech se dlouha leta dusil v dusledku vyroby elektriny. A stopy tam jsou dodnes. Kdybys chtel si prohlednout efektni mesicni krajinu, staci sednout do vlaku a z Prahy muzes vyrazit po tratich 090 a pokracovat trati 130 a 140... z Usti do Chebu ;-) Jinak treba spousta tepla pro vytapeni se do Prahy tada od Melnika (tam kouri komin, aby se v Praze nesprchovali ve studene vode).
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    DANYSEK: Já nevím, proč by měli vznikat nějaké komunity. Vím o komunitách kteří mají alternativu k opecnard.. tedy že raději utáíkají před revizory a když je chytnou tak pokuty hradí s pojištění.. :) Takových komunit vzniká celá řada vzor je http://tribusba.blogspot.cz/
    Myslím že je také výhodně používat koleje všude kde jsou.
    Uvažuji nad tím co mi brání nad tím vzít koště a zametat jak psal GORG.. Tak mě zatím prach až tolik nevadil asi jako tobě. A co mi brání, je asi nějaký stud.. protože si myslím že bych si připdal divně. A možná nedostatek motivace. Ale pokud bychom se dohodli tak můžeme jít spolu a myslím že tento problém pak snáze překonám. Možná že to není špatný nápad.. napiš do PM.. Mohli bychom to pojmout i jako raní rozcvičku na sluníčku :D Mohla by to být prča s koštětem zametat prach v okolí silnic :) Jen nevím jestli by nás krapet třeba nerušil ten hluk z aut.. Já jsme na dvou místech v Praze a jedno je hned u magistrály :) Mám na ní směrem i okna. A řekl bych že větší problém je ten hluk než prach co se týče bezprostřední blízkosti a krátkodobého vnímání :)

    Jinak čistý vzduch hrozně souvisí s naším zdravím.. Dýcháme častěji než jíme nebo pijeme.
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    VYHULENY_UFO: Já nemám auto ani řidičák, takže auto "nevytahuji" natož kvůli pohodlí. Jízdomat mi připadá zajímavá alternativa k hromadné dopravě mimo město když má člověk hodně zavazadel atp. Myslím že by šlo využívat spolujízdy i ve městě. Jinak vím že lidé kteří auto mají mají v Praze často problém s parkováním. Mě vyhovuje MHD a v létě budu jezdit na kole a do budoucna uvažuji i o elektrokole (do kopce mě štve že jezdím pomalu :D). Ale MHD je fajn.
    Ale vlastně nevím proč se tu tolik řeší auta. Jak že to souviselo s NZP? :)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    NEKROMANT: nevidim duvod, proc pouzivat jizdomat.cz (navic pro jizdy po praze nesmysl, zejo), kdyz auto vytahujes hlavne kvuli svymu pohodli. ja kdybych to nemel do prace 12minut tramvaji, tak jezdim taky autem.
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    VYHULENY_UFO: Tak v Praze je relativně dost tramvajových kolejí a metro.. Zastávky vlaku nejsou úplně nejlépe vyřešené.. Ale třeba je teď fajn že staví na stejné zastávce autobus i tramvaj.. Dost to zrychluje přestupy :)
    A s těmi půlkami jsme to úplně nepochopil. Co se týče těch aut, tak se dá využívat například služeb jako je jizdomat.cz , ale nemají to také ještě úplně dotažené.. (někdy ta mapa ukazuje jinou trasu než někdo doopravdy jede atp.).
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    VYHULENY_UFO: A hlavně ta auta nesmí za žádných okolností prášit. :D
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    DANYSEK: Ty lítající draci by mohli být jednak menší a druhak ve měste by jich mohlo být méně ale za to pořádných :D
    Určitě vygooglíš různé koncepty těch draků. Panely by se měli hlavně používat na střechu. Jsou takové ty koncepty, kdy se střecha nebo budova točí za světlem alá slunečnice :D
    Co se energií týče, tak zajímavý koncept jsou například zemělodě..
    Architekt odpadu Garbage Warrior CZ dabing 2007 dokument avi
    http://www.youtube.com/watch?v=e5M5YVmlr5c

    http://nenasilnealternativy.cz/principy-fungovani-zemelodi/
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    se bojim, ze v predstave fanousku nzp se budeme muset vsichni uskrovnit, zapomenout na auta (tedy pokud nebudou roboticka, na elektriku, samoridici a hlavne zdarma s linuxem), stahnout pulky a slapat tak jak rekne nejakej ekofasista...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NEKROMANT: no, ze ty... to je takove to typicke "me to stacilo, tak jinym musi taky" :-)
    O problematice provozu vozidel na elektrinu v Praze jsem se zminoval nize, prechazite to taktnim mlcenim :D
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    DANYSEK: Do Bohnic jsem jezdil z Břevnova. Ale také existuje třeba elektrokolo.. Nebo lehoelektrokolo :D

    Povídání o chytrých autech se dostává i do IT zpravodajství..: http://youtu.be/ATKenucsNyU?t=2m40s
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NEKROMANT: jasne, uz vidim ty davy nadsenych sportovcu slapajici kopec z Ujezda na Strahov/Malvazinky, z Holesovic do Bohnic nebo treba ze Zlichova na Zvahov :)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: ja nevim jestli pouzivas vrtacku nejak casto, ale vetsina vyrobcu ma se produkty oznacene barevne, aby se hnedka poznalo jestli je vyrobek pro domaci a nebo profesionalni pouziti.
    pokud nekdo neni schopen rozpoznat barvy a zjistit si, k jakemu ucelu je takto barevny vyrobek urcen, nezaslouzi si nic jinyho nez nepodmineny zakladni prijem ve state, jemuz vladnou pirati...

    viz priklad bosCH:

    BOSCH nářadí » Časté dotazy
    http://www.bosch-naradi.cz/caste-dotazy.php

    je to nejaky slozity na pochopeni? :P

    Jaký je rozdíl mezi "modrým" a "zeleným" nářadím Bosch?

    Zelené nářadí Bosch (nářadí v zelené barvě) je určeno pro hobby - domácí použití, modré nářadí Bosch je určeno pro profesionální - tedy časté používání.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GORG: záměrně plánované zastarávání je exces poslední doby (na druhou stranu, nebýt minimální předepsané záruční doby, bude to možná ještě horší - viz různé jednorázové hračky Made in Hong-Kong blahé paměti).

    tohle je hodně složitá otázka, protože zase skutečně třeba vrtačka pro domácnost, se kterou si majitel zavrtá do zdi tři obrazy a dvě poličky a pak jí odloží do šuplíku na věčné časy, nemusí vydržet tolik, jako průmyslová vrtačka pro řemeslníky, kteří ji používají každý den - ta na druhou stranu bývá těžká, ošklivá, apod., ale můžeš s ní každý den vrtat příklepem do zdi třeba pět a více let (naše firemní vydržela asi 7). takže ne vždycky je nízká životnost na škodu a ne vždy chceš někomu vnutit drahý nákladný produkt, když opravdu jeho potřebám stačí "náhrážka" (je ale důležité, aby zákazník o rozdílu byl informován nebo ho chápal, což u řady těch šmade-in-.. produktů splněno není...)

    řízená životnost s tématem ZP souvisí spíše volně: spíš tak, že stejně nikdo nemůže čekat, že by ten ZP stačil na něco víc, než základní živobytí (a to spíše skrz diskonty, než skrz hospody) a nákup nějakých těch šmejd- produktů. k nějakému ideálnímu rovnostářství to bude mít fakt daleko - věřím, že na to bude nadávat spousta lidí, kteří se ve stávajícím systému už nějak naučili chodit (podpora v nezaměstnanosti/dávky, přídavky na bydlení... ) a počítají s tím. jenže problém dnešního sociálního systému je "kdo bude hlídat hlídače" - kdo bude hlídat (a hlavně platit) úředníky, kteří dnes rozhodují, kdo má nárok a kdo už ne? případná nespravedlivost, která díky ZP vznikne, bude vyvážena úsporami a ochranou soukromí občanů.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    _BENNY: ne. nabizi se mu moznost, aby financne pomohl lidem, kteri pracuji a von ma misto toho blby kecy. ja bejt tou telefonistkou, tak mu volam minimalne 4x denne.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    JUNIPETRUS: no hura! ze by ses konecne vykopal z mamahotelu?
    GORG
    GORG --- ---
    Když jsem se přečetl, tak jsem začal mít trochu pochyby, jestli jsem si to nějak nepřibarvil, tak se mi podařilo dohledat. Psal se rok 2004. Mluví dost o Linux, ale obecně útočí hlavně na licenci GPL jako takovou, která distribuje software zdarma.

    OSAIA Blasts SCO's Letter to Congress (SCOx Sues Congress)
    http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1062527/posts

    1. The threat to the U.S. information technology industry. Our economic recovery appears to be well underway, but it is still fragile and could be thrown off track. Just as technology and innovation have led the U.S. economy during previous boom periods, many assume that this will happen again. But imagine a major new technology buying cycle in which revenue from software sales shrinks. Free or low- cost Open Source software, full of proprietary code, is grabbing an increasing portion of the software market. Each Open Source installation displaces or pre-empts a sale of proprietary, licensable and copyright-protected software. This means fewer jobs, less software revenue and reduced incentives for software companies to innovate. Why should a software company invest to develop exciting new capabilities when their software could end up "freed" as part of Linux under the GPL?

    // Třeba tenhle bod o ekonomice a průmyslu přesně zrccadlí důvody zavádění plánovaného zastarávání - více zaměstnanosti, více inovace.
    GORG
    GORG --- ---
    Šéf SCO (vlastník licence na Unix) apeloval na Kongres, aby Linux zakázal, protože cena zadarmo je prý "zločinná". Vysvětloval jak se pak i může dostat Linux do rukou teroristů, kupříkladu uváděl Severní Koreu, a že ti to můžou použít k atomovému útoku. Navíc to prý ničí trh a ekonomiku, když je to zadarmo. Prostě úplnej magor :D
    A sami vlastní licenci na Unix, ne že by byl jejich výtvorem, ale jen tím, že si ji prostě koupili.
    GORG
    GORG --- ---
    XCHAOS: Nevím no. Sdílení možná svého času bylo tomuhle systému blízké, ale jak zmiňuješ to záměrně plánované zastárávání produktů, tak se zdá, že virem byli pak v tom případě i ti lidé z korporací :-)

    Prostě že vysoká spotřeba a nekvalitní výrobky nemusí být nutně aspektem kapitalismu, ale stal se jím vlivem těch lidí násilně ho někam směřujících. Půjčování je vhlávách těhle byznysmanů myslím sprosté slovo. V podstatě i vpřípadě filmů. Jak tam psal onehdá ten bankéř "Výrobky musí zastarávat, aby si lidé museli kupovat stále a nové, a kolesa průmyslu se tak mohla dále točit, a zredukovala se tím nezaměstnanost.". Když nasdílím jedno auto, tak kolik lidí přijde o práci a jejich dětí o jídlo? :-) Takové uvažování je asi skutečně virus.

    A ano, stát tak uvažuje taky. Tak se snaží uplácet zahraniční korporace, aby si tu udělali sídlo. To je ještě větší úlet než uplácet místní (české) firmy. Ale prý se tím vytvoří pracovní místa,takže tolik toho zla, bude k něčemu dobré. Přitom šlo i o moje peníze, které stát vzal a dal je Samsungu, Amazonu.atd. (opět kvůli mantře vytváření pracovních míst se kříví trh)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    GORG: hele, je to složitější. není to tak, že když bys v rámci ekonomiky ušetřil, že nespotřebuješ jednu věc, tak že pak místo toho nespotřebuješ jinou věc.

    část věcí ohledně ekonomiky je dogma/doktrína, self-fulfilling profecy. část nikoliv. to, že se některé korporace rozhodly chovat tak, že zkracují životní cyklus výrobků na minimum a maximalizují krátkodobou spotřebu i u věcí, u kterých se dříve předpokládala delší životnost, to není nic, co by vyplývalo z logiky trhu jako takového - je to spíš něco, jako když se zaviruje operační systém, nebo tak něco. ekonomika je v tomto případě operační systém, který umožňuje různé chování, ale jsou v něm "bezpečnostní díry": zboží úmyslně krátkodobé spotřeby je něco jako virus (tedy jeho smyslem se stává replikovat samo sebe, udržet proces vlastní výroby, jako u buňky napadené virem) - toto se může a nemusí dít být ve prospěch investorů (ti mohou být stejně dobře celý systém vlákáni do stále iluzornější iluze budoucího zisku a nutnosti reinvestic do udržení cyklu krátkodobé spotřeby... a podílí se na tom i veřejný sektor, viz např. obsluha hypermarketů dálnicemi, apod.).

    zase dle povahy jednotlivých pozorovatelů ekonomiky: někdo zvolí "antivirus" (tedy neustále rozšiřující se seznam produktů, které mají být považovány za "virus"... cocalou a mcdonalds počínaje...), někdo se snaží pořídit si bezpečnější operační systém, kde má věci více pod kontrolou, tzn. Linux (sem se řadí všichni, kdo dělají něco do it yourself - od pečení chleba pro různé přemkopodlahovské aktivity). (tady bych zdůraznil, že kromě účastníků ekonomického života a směny jsme všichni ještě subjektivní _pozorovatelé_ ekonomiky - tzn. pozorujeme jakou směnu provádí ostatní, a hodnotíme to - což je asi stejný rozdíl, jako mezi speciální a obecnou teorií relativity ve fyzice - prostě každá provedená směna "zakřivuje" ekonomický prostor kolem sebe :-) )

    každopádně ale sdílení nějakého zdroje je ve skutečnosti rozumná ekonomická aktivita jako každá jiná: to, že se to sdílí zdánlivě bezpeněžně neznamená, že se přitom negeneruje např. sociální kapitál, apod. je to tedy "vyrážení otevřených dveří" - historie kapitalismu byla nejen o směně, ale právě i o sdílení, vlastně úspory z rozsahu jsou formou sdílení: zboží více výrobců při cestě na trh sdílelo jeden vůz, jeden člun, námořní loď, vlak... evolučně vydržely ty postupy, které byly chytřejší (cena pokryla náklady krátkodobé i amortizaci, apod.)

    tzn. jestli bude potávka po šrotomobilech, které stráví většinu životnosti parkováním a stáním v dopravní zácpě, nebo po odolných robustních opravitelných vozidlech, která lidé využií k efektivnímu carsharingu - to je nakonec věc potávky, tu lze sice částečně deformovat reklamou a programováním životního stylu, a částečně to lze bojkotovat i na straně nabídky - stejně by ale masivní poptávce v tomhle směru nakonec nabídka musela vyjít vstříct. masivní poptávka po carsharingu neexistuje z mnoha důvodů - a tím hlavním je, že skutečně psychologicky se většina lidí ke svému chová jinak, než ke sdílenému.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam