jeste repost meho postu do Kontaktniho rodicovstvi. O skole Letokruh v Brne
DOD je jeste v lednu. Poulova (ucitelka) - nejvic mne zaujalo jak mluvila o tom "to pustit", jak je to tezke a je to proces (prekladam si to jako jak deckam dovolit byt samy za sebe, co nejvic...). JInak na jejich webu pise blog. Jedna maminka mi tam rikala ze dcera tuhle prisla ze skoly s tim, ze deti se usnesly ze hrat si o prestavkach na valku je nebavi ze je to blby a ze to uz delat nebudou. Vypada to ze plno pravidel vznika fakt takovym tim summerhill (free skola) stylem, coz jsem ani netusila necekala a neni to pro mne zasadni, ale tesi mne ze to jde i s prckama. Maji sdileni na elipse (Poulova ma sedm let montessori za sebou) a ucitelky rikaly ze je dojimave videt ze ty decka fakt treba se vzajemne uprimne omlouvaji za neco co se nekomu nelibilo (co kdo komu provedl). A ze to je tlupa fakt zivych nezavislych decek z lesnich skolek (ze z monte trid byla Poulova zvykla ze pulka deti furt chodila za nim pro namety co maji ted delat, tak ze letokruzane teda fakt ne). Zajimave, no.
Jinak budou tu budovu dale zabirat a predelavat, hodlaji tam byt minimalne nekolik let. Akreditaci maji do devitky. Ovsem vse stoji a pada s osobnosti noveho ucitele. Poulova to vidi tak, ze nejlepsi je delat k cemu ten kantor inklinuje, takze proste zalezi, koho ted sezenou, jiste bude uplne jiny nez ona, nikdo rodicum neslibuje jaky bude pac jeste neni k dispozici. Tak jim preju stesti. Chteji to drzet jako malou rodinnou skolu pokud mozno se zapojenim rodicu; koncepce v zasade monte - nezavislost a samostatna inklinace co ted delat -- waldorf - komunita propojeni slavnosti -- lesni pedagogika -- hodne byt venku a co se da to ucit prozitkem ("je nesmysl si v ucebnici cist o tom co se dela na poste")