• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SVANDomácí vzdělávání - Úskalí známe, zajímají nás nápady
    VRBIK
    VRBIK --- ---
    me prijde ze ucivo treba 9te tridy uz je prilis komplexni na vyuku doma. mate s tim nekdo zkusenosti?
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: Achtak... :) Njn, ten druhej stupeň je záhadnej, zatim nechápu, podle jakýho zákona nebo vyhlášky se to vlastně řídí teď a bude řídit příští rok. Tady http://www.aperio.cz/526/domaci-skola-na-druhem-stupni-proc-ne jsem narazil na pozvánku na nějakou přednášku (se vstupnym) kdyby tam nědo šel, může se zeptat, jak to legislativně vypadá. Možná taky by šlo dálkově studovat na osmiletym gymnasiu, ale nevim zatim o žádnym, který by to nabízelo.
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: ten přesun jsem myslela, kdyby se to tady poměnilo :)) podmínky ještě před střední.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SVAN: Po devítce už by to afaik mělo bejt v pohodě. Nejohroženější se podle toho, co se píše, zdá být ten druhý stupeň základky.

    Pak už různé střední školy včetně gymnasií nabízejí možnost dálkového studia nebo alespoň individuální vzdělávací plán.

    EKO GYMNÁZIUM PRAHA, o.p.s.
    http://ekogymnazium.cz/prijim.php
    Dálkové studium - EDUCAnet Praha
    http://praha.educanet.cz/index.php?page=dalkove-studium
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: no tak to je dobrej úlet :) týrání dětí do toho ještě :))))
    Každopádně mě bylo řečeno, že tak, jak je to nastavené teď to půjde, když o to budu stát třeba do 9tky, ale co bude dál? emigrace asi :)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: (Teda zajímavý mi v tom článku přijdou různý informace, ideu, že by bylo třeba zpřísňovat podmínky DV v zájmu boje proti týrání dětí, považuju za úchylnou.)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    Docela zajímavej článek: http://w.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=458

    Kdyby ona novela umožňující DV na 2. stupni byla přijata, byla by samozřejmě ještě otázka, jak přísně by různé školy posuzovaly, zda je žádost o ně "dostatečně odůvodněná". Jenže ona - pokud dobře koukám - přijata nebyla - http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561/info .

    Pozoruhodné ale je, že § 41, který individuální vzdělávání řeší, je na 1. stupeň výslovně neomezuje - http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561
    SVAN
    SVAN --- ---
    CICHLASOMA: jaguár pobavil :)

    ANNNA: Tak chodíme za těmi, se kterými se máme rádi :)) známe.
    Samozřejmě po té, co se s jejich dětmi vrátí ze školek, škol a prací.
    Ale samozřejmě kdyby o to hodně Denis stál, se vídat s někým cizím a jeho rodiče byli pitomci, dala bych to pro něj v rámci výcviku beznaděje, že nemáš úniku a musíš :))
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    ALDEMIK: "Jestli jde české školství celostátně dolů (jde-li) díky tomu, že pár lidí vzdělává druhostupňáky doma, byť je to až na pátém místě, tak to jsem z toho vážně jelen."

    Ano, taky jsem přesvědčenej, že tu ČSSD nejde o těch pár dětí, které se na druhém stupni učí doma (mimochodem s dobrými výsledky, pokud vím), ale o obranu ideologie zhruba v tomhle duchu: http://www.kscm.cz/nazory-a-polemika/73740/prestane-byt-skola-zaklad-zivota?previev=archiv
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    CICHLASOMA: To s tím jaguárem si musím zapamatovat!

    Teď jen doufat, že i s rodiči bude řeč, aby se vyřešila i socializace matky ;)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    ANNNA: No já si taky myslim, že v nějakých 8 letech už může dítě s kamarádem(-y) prostě sami vyrazit do lesa či jiného okolí, a to oni se zabaví... Pozoruju, jak dnes mnohé děti musí mít pořád někoho dospělého u prdele ještě ve 12 a kroutím nad tím hlavou...

    (Chápu teda, že v některých městských čtvrtích je to okolí domu málo přívětivé, to je pak dost blbý. Si vždycky vzpomínám na výrok S. Komárka, že odchovávat lidské mládě v některejch prostředích, kde se tak dnes děje, je zhruba stejně vhodné a stejně energeticky náročné jako odchovávat v menším panelákovém bytě jaguára.)
    SVAN
    SVAN --- ---
    EDERA: Proč by se měli komentovat něčí hrubky?
    To že byl okomentován Honzik, se trefilo vtipně do jeho výkřiku, který tady už nemá co dělat, to jsme si všichni vysvětlili o co nám jde.
    Ale jinak si tu každý může psát jak umí, pokud je to k tématu a bez šikany :))))
    SVAN
    SVAN --- ---
    ANNNA: U nás tedy návštěvy probíhají velmi často a dohled není takřka žádný :) Dospělí se schovají do kouta kde je klid a můžou všechno probrat a děti mají k dispozici zbytek bytu :))
    Nebo jsem u nás doma nastartovala pravidelné úterní malování, kdy mi všichni přivedou své děti, já jim připravím pomůcky a pak je nechám svobodně si tvořit a dělám si svoje bokem.
    Po malování se opět změní Denisův pokoj na cestu do fantazie a já jim do toho nijak nezasahuji, až na závěr když jim jen připomenu ať to po sobě dají trochu dohromady.
    Stejně tak když vyrážíme ven, na výlety a tak lítají si kolem nás tak jak oni chtějí a to že jdou půlku cesty potokem je jejich věc.

    Ale každopádně dobrý turistický oddíl, je zlato s tím souhlasím :)
    Sama jsem jedním takovým prošla celý dětství a myslím, že mě zachránil :))
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    Ale abych to trošku vrátila k tématu klubu, jak řešíte nestrukturovanou socializaci u dětí v DV? Kroužky jako takové asi nefungujou úplně (nejsou tam přestávky :) ), návštěvy u někoho doma z reality sousedství vidím spíš jako nárazové akce, než že by děti pravidelně dováděly bez dohledu dospělých.

    Napadá mě ten skaut - časté schůzky, jen částečně strukturované, včetně častých výletů a výprav i přes noc, případně společenství v církvi - naštěstí to tu docela žije a dětí je dost. Starší děti se pokud vím vidí třeba 3x týdně...

    Nějaký model osvědčený praxí?
    EDERA
    EDERA --- ---
    MAR_TINA: Tak nepopírám, že to mělo kouzlo nechtěného.:-)
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    EDERA: Taky si myslím, že dítě na začátku prvního stupně není připravené se s tím vyrovnat. Škola je pro něj VĚČNOST, není v jeho moci na situaci cokoliv změnit (kdybych měla práci plnou blbců, se kterými prostě nevyjdu, tak pěkně každý večer posílám CVčka) a je v citlivém věku, kdy vrstevníci hrají větší a větší roli.

    Samozřejmě je spousta škol, kde se to sejde dobře namíchané a podobně naladěné děti se sejdou a s tím zbytkem holt budou koexistovat...
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    EDERA: Protože mi to právě v tomto kontextu přišlo vtipný. Psaní hrubek má spousty příčin, ale tady se to sešlo :)
    EDERA
    EDERA --- ---
    MAR_TINA: OT - proč se komentují hrubky odpůrce domácího vzdělávání, zatímco hrubky zastánců opakovaně procházejí bez poznámky? Mně to přijde hrozně nefér.:-)
    SVAN
    SVAN --- ---
    EDERA: Ale jak se naučíš v 6ti letech si s tím poradit jinak než že rezignuješ, nebo ti to sundá sebevědomí a nebo tě to donutí se začít ve třídě mlátit s tím pitomcem :))
    S něčím takovým je přeci lepší se potkat později, když si na to dostatečně připravený a pak tě to nemůže rozhodit a jestliže tě to rozhazuje tak to pak nemusí mít souvislosti se školou, které tady teď přikládáme až neskutečnou moc, ale taky záleží co se odehrává doma.
    Takže ti jedinci o kterých píšeš to, že se s tím neumí popasovat může pocházet z jiných zdrojů, třeba už doma jim někdo předvedl jak se s tím nedokáže popasovat a nebo naopak měli doma někoho kdo jim předváděl takového blbce a to se pak nesmíříš ani jako malý ani jako velký, to už se pak musíš smířit v sobě :))
    EDERA
    EDERA --- ---
    CICHLASOMA: Jenže se tomu nevyhneš, takže je lepší, když se naučíš, jak si s tím poradit, neź být frustrovaný z toho, že Ti to ti blbci kolem dělají naschvál. Což je pocit, který opakovaně zaznamenávám u lidí, kteří neprošli normální školou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam