• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    FIN
    FIN --- ---
    SONA1: od toho snad mám finovo, abych tím nemusel plevelit jinde, ne?
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    SONA1: Ano, ta poslední je dobrá!
    SONA1
    SONA1 --- ---
    FIN: A ty by sis své věci taky nemusel jen křečkovat u sebe...:)
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    FIN: V pořádku, šak já to tak beru. Pro mě to zkrátka není významotvorný prostředek, který bych do textu vkládala úmyslně, ale prostý prostředek výrazový, "sedící" mi k atmosféře vyjádření poněkud lépe (tj. v podstatě by mi nevadilo napsat tam "jsem") - nevnímám v tom tak zásadní rozdíl - zaprvé to "j" osobně nevyslovuju ani v těch pár situacích, kdy se vyslovovat má (teda v záporných tvarech jo, ale u plnovýznamového užití ne) - a zadruhé ani v jedné ze situací v tom textu by se, korektně čteno, nevyslovovalo, takže za uši by mě tahal leda tak pokus tam to j vyslovit.
    FIN
    FIN --- ---
    FIN: ad "jsem ti to nerozporoval jako chybu, ale jako 'úmyslnou drsnost'" - tedy rozporuji v daných textech takto užitý prostředek :-)
    FIN
    FIN --- ---
    ZMYJKA: "iritovat" je u poezie irelevantní pojem, poněvadž někdy jejím úkolem iritovat je. neirituje mě to - jen mi to skřípe mezi zuby. a musím přiznat, že osobně jsem v minulosti problém s výrazem "sem" často řešil. a imho, zejména když si to člověk přečte nahlas, to v daném kontextu slyšet je. v daném kontextu je zde důležitá podmínka. (čiliže mě to tříská spíš do uší než do očí.) jinak ano, vím, že ty ta pravidla znáš, což člověka lépe opravňuje k jejich porušování - také si všimni, že jsem ti to nerozporoval jako chybu, ale jako "úmyslnou drsnost" :-)
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    FIN: Chápu že seš na to ty osobně alergickej, ale není to "úmyslná faleš" - mě tohle prostě do očí netříská, neruší mi to tok textu (ani u mě, ani u jiných) - umím psát spisovně (a ty víš, že umím), umím si hrát s formou, ale tohle není následek hry, nemusím se snažit psát takhle - stylizovat se to téhle formy - není to pokus o "drsnost" (a upřímně mi to nijak zvlášť "drsné" nepřipadá), ale přirozený výrazový prostředek - že na tebe působí nepřirozeně a nepříjemně - inu, s tím nic nenadělám - beru v potaz (a ano, patrně se najde řádka čtenářů - především ve starší generaci - kterou to taky bude rušit - tudíž je to upozornění na místě a relevantní), ale jaks sám často a rád poznamenával - když pravidla znám, můžu je porušovat - a fakt, že to určitou skupinu čtenářů bude iritovat mě momentálně nechává chladnou. Třeba to časem přehodnotím. A nebo taky ne.
    FIN
    FIN --- ---
    jo a samozřejmě: všechny ty texty vnímám jako generační zpovědi a jsem dojat jejich přímočarou sdělností, přičemž... bla bla bla. no, dělám si srandu. ohledně této věci se tu toho poslední dobou nažvanilo tolik, až se nám jaro poněkud zahřálo. zpátky k dobrému řemeslu a broušení, abychom se, milí básníci, samým dojetím nad sebou nerozplynuli. nejméně v obláček vzájemné páry.
    FIN
    FIN --- ---
    ZMYJKA: jméno: moc by se mi to líbilo, kdyby... vysoce formální vyjádření - a proto cihlově vržené - postřehu nekazila - imho - umělotina slangu: "aspoň" a "sem". nic ve zlém. ale celá ta cihla je vržena tak sportovně čistě, že tato úmyslná faleš se spodní rotací působí... úmyslně.

    datum: už zase... "sem". ale no tak. fuj. drsná jsou ta vyjádření bez této úmyslné jazykové (s)prostoty. ta to kazí, ne přidává. zkrátka: je dost těžké psát téměř formálně správně, čímž můžeš vržené cihle dodat strašně chladnou dráhu letu, a pak to hodit falešně kvůli násilnému "sem" slovesu. fakt škoda.

    a tak dále... bůh zatrať to hrozně uměle drsně nespisovné "sem". fakt.
    FIN
    FIN --- ---
    SHMADE: och ach trpím jak
    nikdo mě nechápe
    jsem osamělý drak...

    no, tudy ne.
    FIN
    FIN --- ---
    CALIGULA: člověče, platí, co řekla nataša: kulhá to. ale přes to, že to je nedobroušené - a ono je - má to to zdravý jednoduchý spád (tedy až na ten přechodník, který skutečně praští do očí). jednu jedinou věc na tom nechápu: "lapač žen". to, jestliže to má být obraz na to, na co si myslím, je jaksi... násilné. ale jinak zdravě hrubé (až na ty přechodníky). nicméně ten poslední řádek fakt zavrže (kromě... bla bla no toho).
    MULISYS
    MULISYS --- ---
    odbíháš mi do nocí
    jiskry ti odletují z vlasů
    jsme smysly přemostění
    vše ostatní
    v obrazech odstínů šedi
    za zvuku zrezlých strun
    do tmy prosakuje

    jen jiskry prohořely
    cítím je horoucí
    v útrobách
    MULISYS
    MULISYS --- ---
    V náhlých samotách
    rtuť studí do dlaní
    ty
    zajatá v sepjetí
    v masce bolesti
    šeptáš
    do ranních vzdychání
    že
    splynul nám čas
    na okraji
    nočních světů
    a přes den
    padáš přes zábradlí
    do prázdna
    kde není co si
    říct
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    CALIGULA: Nápad by byl, ale je to nedotažené, a takovýhle text musí fungovat dokonale. Rytmus kulhá. Přechodník - který když opravíš, přijdeš o rým. Atd. Makat na tom, kurník.
    Humor není žádná sranda.
    SONA1
    SONA1 --- ---
    NATASHA: Zatajit tu souvislost byla by zatracená škoda.
    Přesně tak.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHMADE: Je to hodně slabé a ještě s chybami, takové hodně začátečnické psaní.
    Doporučila bych Ti hlavně číst, tedy jestli s tím chceš něco udělat.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RICARDERON: Vidíš. Zatajit tu souvislost byla by zatracená škoda.

    Jak jsem řekla včera, tento druh básnického dialogu je štěstí. Zmyjčin impuls jsi přetvořil ve vlastní hlas. Mám radost!
    A ano, je to taková poezie, kterou chci od Tebe číst.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    ZMYJKA: Já vnímám tvůj text jako generační výpověď. Mluvil jsem o tom s Natashou včera a na její popud jsem sem taky překopíroval (a trošku učesal) tyhle věci. Napsal jsem je asi do hodiny od tvého postu. Nějak jsem musel reagovat, protože se nás to tu týká všech. A je potřeba se s tím nějak srovnat.
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    BUBLINKY: Naprosto.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    ZMYJKA: To s těmi ptáky, že? To je skvostné!
    ZMYJKA
    ZMYJKA --- ---
    RICARDERON: koukám že místo jara tu máme krize středního věku ;)
    Do mě se strašně zařízla ta předposlední - ostatní taky působí - ale ta předposlední... to je přesně ono...
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    RICARDERON: Nejvíc mě oslovuje druhá polovina textu. Je to trochu jiný text, než na který jsem u Tebe zvyklá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam